به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز دوشنبه در همایش طلایه داران تربیت آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: هدف تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن آینده سازان به مراتبی از حیات طیبه است و باید انسانی تربیت شود که در جامعه و کشور مفید واقع شود.
وی اضافه کرد: نسل امروز در دام فریب الگوهای شبه تربیت قرار گرفته است به همین دلیل دست‌اندرکاران تربیت باید مسلح به آگاهی، دانش و مهارت باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در نظام جدید آموزشی سند تحول بنیادین جوهره تربیت است و ابزارهای تربیتی باید مبتنی بر ساحت‌های 6‌ گانه سند تحول بنیادین باشد.
وی افزود: با توجه به هجمه‌ها، جنگ نرم و کم توجهی به آموزه‌های دینی و اخلاقی دستیابی به برخی از ساحت‌های سند تحول بنیادین وعملیاتی کردن آن سخت است پس باید تلاش کرد تا به روز بود و جلوی این هجمه‌ها ایستاد.
کرمی گفت: هدف تربیت در جهان امروز تغییر وضعیت موجود دانش آموزان و کم کردن شکاف نسلی است.
وی افزود: با توجه به تحولات و تغییرات گسترده مربیان باید آشنا با زبان رسانه، شبکه های اجتماعی و حامل نکات اخلاقی باشند.
کرمی، ضرورت همراهی و همکاری خانواده ها، مشاوران مذهبی و تحصیلی برای رسیدن به اهدف تربیتی مورد نظر آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی گفت: شوراها و تشکل‌های دانش آموزی به عنوان بازوهای مشورتی مدیران در مدرسه ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه به سیل اخیر برنامه های سیل مهربانی هم کلاسی و بحث کمک به آسیب دیدگان از سیل همچنان در مدرسه های استان ادامه دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نماز جماعت به صورت مستمر در 800 مدرسه استان بوشهر برگزار می‌ شود.
سیروس فتحی افزود: حضور بیش از 850 معاون مربی تربیتی، 150 مشاور و همکاری 320 مشاور مذهبی در مدرسه ها فرصت خوبی برای فعالیت‌های تربیتی به شمار می روند.
وی اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های دانش‌آموزی و ایجاد فضای امید و نشاط و فضای جذاب و شاداب در مدارس در دستور کار است.
فتحی بیان کرد: با حضور بیش از 70 هزار دانش‌آموز استان بوشهر مسابقه های عترت و نماز در استان برگزار شد و دانش آموزان استان توانستند سه عنوان برتر کشوری را کسب کنند.
فتحی گفت: در زمان حاضر 21 مرکز دارالقرآن در سطح استان بوشهر فعال است
وی یادآور شد: برگزار نخستین یادواره 471 شهید دانش آموز در آبان امسال در استان بوشهر برگزار می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.