معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند تکمیل پروژه اورژانس هسته ای گفت: با اقدامات انجام شده نگرانی‌های ما به حداقل رسیده و پروژه اورژانس هسته ای ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، دکتر ایرج بیژنی در حاشیه بازدید از طرح تکمیل اورژانس عمومی و هسته ای بوشهر عنوان کرد: ماموریت های ما در حوزه سلامت شامل آموزش، پژوهش و بخش دانشجویی است و ماموریت بعدی در حوزه پیشگیری و بهداشت است. ماموریت دیگر نیز بخش درمان شامل خدمات بیمارستانی درمانی و خدمات سرپایی مانند کلینیک هایی که در سطح استان وجود دارد. 
وی با اشاره به زیرساخت های حوزه سلامت اظهار کرد: تامین ساختمان های موردنیاز برای بخش آموزش، دانشکده ها، و... که در این حوزه پروژه بزرگ و استاندارد دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استان را داریم که در سایت پردیس دانشگاه علوم پزشکی احداث خواهد شد و تلاش ما این است قبل از آغاز سال تحصیلی جدید این پروژه را به اتمام برسانیم. 
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: در بخش درمان و بستری با انجام هدف گذاری، چشم انداز درمان در سال ۱۴۰۴ را ترسیم کرده و برای رسیدن به شرایط مطلوب مسیرها مشخص و برنامه ریزی هایی انجام شده است. 
بیژنی افزود: اکنون در بیمارستان های دانشگاهی ۱۴۶۰ تخت بستری در سطح استان داریم که تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ مجموع تخت های بیمارستانی به ۲۶۰۰ تخت اعم از بیمارستان های دانشگاهی و عمومی  برسد. 
وی تاکید کرد: هنوز با میانگین کشوری فاصله داریم و شرایط مطلوب ما به ازای هر نفر ۲,۲ تخت بیمارستانی است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از جمله پروژه های مهم و تاثیرگذاری که بخشی از بار مراجعات شهرستان ها را نیز پوشش می‌دهند بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بوشهر، بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی در برازجان با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد و اورژانس هسته ای و عمومی بوشهر است.
ایرج بیژنی عنوان کرد: پروژه اورژانس هسته ای و عمومی بوشهر با حدود ۸ هزار متر مربع زیربنا، تعداد ۱۱۰ تخت بستری به ظرفیت تخت های بیمارستانی مرکز استان اضافه خواهد کرد. 
وی ادامه داد: اهمیت این فضا به این خاطر است که ۸ هزار متر آن مفید و درمانی بوده و در زمینه زیرساخت‌های پشتیبانی از بیمارستان موجود شهدای خلیج فارس استفاده می شود. از این پروژه در حادثه هایی چون نشت گاز و اعلام حوادث در نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل نگرانی ساکنان جوار نیروگاه و مردم بوشهر استفاده می شود. 
این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین این مرکز در مراجعات به اورژانس برای تشخیص آسیب ها می تواند پاسخگوی افراد بوده و در زمان حادثه نیز در صورت آسیب دیدگی  کار درمان را انجام دهد. 
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: ساختار این پروژه به جز حدود ۴۰۰ متر که اختصاصاً برای زمان حادثه در نظر گرفته شده، ۷۶۰۰ متر دیگر فضای در حال استفاده درمانی و خدمات اورژانس و بستری است.  
وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، پیشرفت فیزیکی این مجموعه به ۸۵ درصد رسیده است و امیدواریم با فراهم شدن کامل تاسیسات شرایط نهایی کردن پروژه و اقدامات روکار آن نیز مهیا شده و در آینده ای نزدیک آن را به بهره برداری برسانیم. 
بیژنی عنوان کرد: با اضافه شدن ۱۰۰ تخت بیمارستانی به تخت های موجود شرایط نسبتا مطلوبی برای بیمارستان شهدای خلیج فارس فراهم می شود. 
وی با اشاره به پیش‌بینی تکمیل پروژه اورژانس هسته ای گفت: با توجه به افزایش قیمت ها و اینکه مصالح و تاسیسات باید از بازار تهیه شود، زمانبندی مورد انتظار که اورژانس هسته ای در نیمه اول سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد امکان پذیر نیست اما با اقدامات انجام شده نگرانی‌های ما به حداقل رسیده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: پروژه اورژانس هسته ای در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، این یک پروژه کاملا تضمین شده است و بابت تکمیل و بهره‌برداری از آن نگرانی نداریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.