به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا غیاثی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش منتظران مهدی (عج) در گفت و گو با ایرنا افزود: این رزمایش با هدف حفظ آمادگی و هماهنگی بین مراکز درمانی نیروهای مسلح و با مشارکت مراکز درمانی نیروهای مسلح با موضوع حادثه تروریستی هسته ای، شیمایی و میکروبی اجرایی شد.
وی ادامه داد: در این رزمایش، حادثه فرضی در دانشگاه امام حسین (ع) زیر نظر معاونت بهداد سپاه ثارالله و با تعداد بیماران زیاد رخ می دهد و پس از تقسیم بندی بیماران، افراد دارای آسیب های هسته ای و رادیو اکتیو به بیمارستان سیدالشهدا (ع)، بیماران مبتلا به آلودگی های شیمیایی و گازهای مخرب به بیمارستان حضرت فاطمه (س) و بیماران تروما به بیمارستان 579 ارتش منتقل می شوند.
وی خاطرنشان کرد: چند بیمار میکروبی نیز برای تمرین مقابله با اپیدمی های شایع در رزمایش منتظران مهدی (عج) در کرمان وجود خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در رزمایش منتظران مهدی (عج) محل دانشگاه امام حسین (ع) توسط تیم جنگ های نوین سپاه پاسداران پاکسازی و رفع آلودگی و بیماران به مراکز درمانی مشخص شده اعزام می شوند.
دکتر غیاثی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان ها در اعزام این بیماران نقش خواهند داشت گفت: تعداد نیروهای تعیین شده در چارت فرماندهی حادثه این رزمایش برای هر بیمارستان 50 نفر است.
وی با تاکید بر اینکه بیمارستان سید الشهدا (ع) امکانات رفع آلودگی را در حد نزدیک به استاندارد دارد افزود: پوشش های نیروهای شرکت کننده در این رزمایش مصوب و علمی است و تمام تیم های امدادی نیز پوشش مصوب را دارند.
رئیس بیمارستان سید الشهدا (ع) کرمان در ادامه بر افزایش فضای فیزیکی برای نگهداری بیماران تاکید کرد و ادامه داد: این مانور با اطلاع رسانی جامع به مدیریت بحران استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس 115 اجرایی شده و در آن فقط از امکانات داخلی استفاده شده است.
** نقاط قوت و ضعف رزمایش منتظران مهدی (عج) شناسایی می شود
رئیس بیمارستان حضرت فاطمه (س) استان کرمان نیز گفت: رزمایش مشترک بیمارستان های نظامی کرمان با عنوان منتظران مهدی (عج) با هدف آمادگی مقابله در جنگ های نوین هسته ای، شیمیایی و میکروبی آغاز شده است.
علی مقدمی افزود: موضوع این رزمایش حمله دشمن فرضی به یک مرکز نظامی با استفاده از عوامل شیمیایی، هسته ای و میکروبی است.
وی خاطرنشان کرد: این همایش برای اولین بار در کشور به صورت همزمان با سه موضوع شیمایی، هسته ای و میکروبی برگزار شده است.
وی ادامه داد: آمادگی برای مقابله با حمله های شیمایی بسیار سخت است و امکانات، تجهیزات و اطلاعات بالایی را می طلبد و به یقین با بازدیدها و برآوردهای انجام شده، شرکت کنندگان در این رزمایش می توانند نمره قابل قبولی را کسب کنند.
دکتر مقدمی افزود: نقاط قوت و ضعف این رزمایش نیز با حضور کارشناسانی از ستاد کل نیروهای مسلح کشور، سپاه، ارتش و ناجا بررسی می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص بیمارستان حضرت فاطمه (س) نیازی به فضای جدید نداریم و این بیمارستان از فضای فیزیکی مناسبی در بین بیمارستان های نظامی کشور برخوردار است.
وی ادامه داد: این بیمارستان با فضای فعلی آمادگی پذیرش بیماران در سطوح تعیین شده را دارد و در صورت نیاز، فضای پشتیبان نیز برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: تیم های درمانی از وسایل حفاظتی تقریبا کامل استفاده می کنند و در حوزه درمان نیز داروها در حد نیاز تامین شده است.
این رزمایش صبح امروز از ساعت هشت تا 11 در کرمان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.