به گزارش ایرنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، پنجشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: با راه اندازی این بخش برای نخستین بار، عمل آنژیو گرافی قلب برای سه بیمار در بیمارستان پیمانیه جهرم انجام شد.
قهرمان بمانا بیان داشت: تا قبل از راه اندازی این بخش، 80 درصد از بیمارانی که به بیمارستان مطهری جهرم مراجعه می کردند و همچنین 50 درصد از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان پیمانیه این شهر برای انجام عمل آنژیوگرافی قلب به شیراز اعزام می شدند اما از این پس نیازی به مراجعه بیماران به مرکز استان فارس نیست.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
رگ‌نگاری یا آنژیوگرافی قلب، روشی است که با استفاده از آن دقیق‌ترین اطلاعات ممکن از عروق قلب تهیه می شود و قبل از عمل در اختیار جراح قرار می گیرد. بر پایه این اطلاعات، جراح می‌تواند برخی از بیماری‌ها را بدون نیاز به عمل جراحی باز، درمان کند و در صورت نیاز به عمل باز، این اطلاعات، جراح را در انجام سریع و دقیق این امر یاری می‌دهد.
امروزه عمل آنژیوگرافی قلب برای تشخیص بیماری، به صورت سرپایی از 2 طریق کشاله ران و مچ دست صورت می گیرد. در این روش ابتدا یک کاتتر وارد فضای داخل عروقی می شود و پس از تزریق ماده حاجب در رگ، تصویربرداری رادیوگرافیک انجام می‌شود و از این طریق عروق دچار تنگی، اتساع یا انسداد در تصویر کاملا مشخص هستند. درحقیقت آنژیوگرافی، روش استاندارد طلایی برای تشخیص تنگی‌ها یا سایر اختلالات عروقی است.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.