به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: سفر رییس جمهوری به نقاط مختلف کشور دستاوردها و نتایج خوبی برای مردم داشته که برای استان بوشهر نیز برکات خوبی خواهد داشت.
وی اظهارداشت: دولتمردان و مسئولان کشور در فکر وضعیت اقتصاد مردم ازجمله کاهش قیمت ها در بازار هستند و در برنامه های اولویت دار سال 1398 قرار گرفته است.
فرماندارگناوه افزود: این شهرستان دارای ظرفیت و قابلیت های فراوانی است که از خبرنگاران و فضاهای مجازی این شهرستان انتظار داریم همگام با مسئولان در معرفی و توسعه این منطقه بیش از پیش تلاش کنند.
وی گفت: رسانه ها و فضاهای مجازی به میزان زیادی در حل مشکلات و مسایل این شهرستان به مسئولان کمک کرده اند.
وی بر توجه به اخلاق در حوزه رسانه تاکید کرد و افزود: توجه به فرهنگ و ادبیات و شهرت حرفه ای رمز و راز موفقیت در امور رسانه ای است.
فرماندار گناوه به گردشگر پذیربودن این شهرستان که معرف هموطنان در سراسر کشور است اشاره کرد و گفت: همه ساله در تعطیلات نوروز شاهد افزایش ورود گردشگران و مسافران هستیم که در تعطیلات گذشته بیش از 2 میلیون نفر اقامت و پنج میلیون نفر گذر کردند و این افتخاری برای مردم و مسئولان است.
وی بیان کرد: خدمات دهی به چنین جمعیتی دشوار و سخت و قابل مقایسه با دیگر شهرستان ها نیست اما ستاد خدمات سفر با تمام توان خود به هموطنان ارایه خدمت می کند.
پاک نژاد به برخی پروژه های این شهرستان در حوزه راهها اشاره کرد و گفت: پروژه جاده گناوه - میشان به عنوان پروژه ملی که چندین سال تعطیل بود در سال 1395 از سرگرفته شد و50 درصد آن در حوزه این شهرستان انجام و مابقی مربوط به استان فارس است.
وی افزود: با توجه به اینکه پروژه گناوه میشان از راه های ارتباطی استان بوشهر به فارس است و مسافت را کمتر می کند بدنبال پیگیری اعتبار از حوزه های مختلف هستیم تا هرچه زودتر تکمیل شود.
فرماندارگناوه گفت: تکمیل بزرگراه گناوه - دیلم نیز از پروژه های حیاتی و مطالبه های بحق مردم بود که در سال جاری انجام و باحضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
وی صید و صیادی و پرورش میگو را از دیگر ظرفیت های مهم این شهرستان عنوان کرد و افزود: این شهرستان با دارابودن سه سایت پرورش میگو توانست در سال جاری با وجود مسایل و مشکلات گریبانگیر کشور حدود سه برابر قبل میگو تولید و برداشت شد.
وی به پروژه های مدنظر در سال آینده اشاره کرد و گفت: توسعه تاسیسات بندری و گمرک شهرهای گناوه و ریگ، تکمیل جاده های مواصلاتی گناوه- گچساران، میشان، جاده ساحلی ریگ به گناوه، احداث سد در روستای چهارروستایی، توسعه تاسیسات و امکانات گردشگری با محوریت دریایی در جزیره میرمهنا و هاله و تمرکززایی بازار تجاری به دو نقطه دیگر بخشی از آنهاست.
پاک نژاد افزود: پیگیری احداث راه آهن از استان خوزستان به شهرستان گناوه دردستور کار قرار دارد و دراین ارتباط جلسه ای به اتفاق نماینده مجلس درهندیجان برگزار شد.
وی اظهارداشت: طرح احداث شهرک کشاورزی و شیلاتی در بخش ریگ، تعیین تکلیف زمین های تل چیتی برای مقاصد گردشگری، احداث آب شیرین کن، پیگیری دستگاه ام آر آی، احداث فرودگاه بامحوریت آموزشی و تورهای گردشگری که طرح دیوارکشی آن اجرا شده، برنامه ریزی به منظور مرکز تدارکات و پشتیبانی از جزیره خارگ، ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی، جانمایی محل بیمارستان جدید به عنوان قطب شمال استان بوشهر برای سال 98 در دستور کار قرار می گیرد.
پاک نژاد گفت: احداث پلاژ بانوان نیز با همکاری بخش خصوصی در برنامه کاری قرار گرفت که اعتبار به آن اختصاص یافته اما برای اجرا دارای یکسری موانع و مشکلاتی داشت که باید برطرف شود.
در این نشست معاون عمرانی و سیاسی اجتماعی به سئوالات مربوط درحوزه های خود پاسخ دادند و در پایان فرماندار از خبرنگاران با اهدای جوایز تجلیل و تقدیر کرد.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در 110 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.