به گزارش ایرنا، عبدالمجید دوراهکی دوشنبه شب در بازدید بنیانگذار بنیاد خیریه شی وینگ چینگ کشور چین و نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از کارگاه‌های مهارت آموزی اتباع خارجی استان بوشهر افزود: این آموزش های مهارتی رایگان به مهاجران افغانستانی ساکن در استان ارائه می شود.
وی اظهار داشت: طرح آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به مهاجران افغانستانی با هدف توانمند سازی آنان برای ساختن کشورشان از سال 2012 در استان بوشهر آغاز و تاکنون 370 نفر از این افراد آموزش های مهارتی را فراگرفته اند.
دوراهکی اضافه کرد: این آموزش ها شامل طراحی دوخت، نازک دوز زنانه و تعمیر کولرهای اسپلیت است که در شهرستان های دشتستان و بوشهر ارائه می شود.
این مقام مسئول یادآور شد: در راستای هماهنگی‌های انجام شده و با حمایت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در استان و بعضی مجموعه‌های حمایتی موضوع ارائه خدمات آموزشهای فنی و حرفه‌ای به اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفت و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در چند سال گذشته بسیار خوب عمل کرده‌اند.
سرپرست کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عامل ایجاد معیشت پایدار برای پناهندگان و بازگشت داوطلبانه آنها به کشورشان می‌شود.
'ایرینا کوریناک' با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی برای پناهندگان تاثیرگذار است،اظهار داشت: این آموزش‌ها با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری‌ها ارائه می شود و ما معتقدیم این آموزش‌ها، راهی برای معیشت پایدار پناهندگان ساکن در ایران است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.