وجود یک میلیون پناه‌جو در ایران که 380 هزار نفر آن در حال تحصیل هستند نشان می‌دهد که ایران اهمیت ویژه‌ای به آموزش در داخل کشور و حتی برای پناه‌جویان قائل است.

به گزارش جماران؛ معاون سرپرست کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران گفت: وجود یک میلیون پناه‌جو در ایران که 380 هزار نفر آن در حال تحصیل هستند.

ایرینا کریناک گفت: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در بخش عمده‌ای از کشورهای جهان اقدام به انجام پروژه‌های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان و آموزش می‌کند که خواستگاه مالی آن توسط کشورها علاقمند به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مردم تامین می‌شود.

وی افزود: ایران از جمله کشورهایی است که خدمات مناسبی در حوزه بهداشت و درمان و آموزش به پناه‌جویان ارائه می‌کند که نشان می‌دهد ایران در کارهای بشردوستانه فعالیت‌های خوبی دارد.

معاون سرپرست کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران تصریح کرد: موضوع آموزش برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خوشحالیم که در ایران و به دستور رهبر انقلاب، حتی افرادی که فاقد مدرک رسمی برای حضور در این کشور هستند اجازه تحصیل و آموزش دارند.

کریناک یادآور شد: وجود یک میلیون پناه‌جو در ایران که 380 هزار نفر آن در حال تحصیل هستند نشان می‌دهد که ایران اهمیت ویژه‌ای به آموزش در داخل کشور و حتی برای پناه‌جویان قائل است که ما این گزارش را به نهادهای مختلف در خارج از ایران اعلام کرده‌ایم.

وی بیان کرد: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در همکاری مناسب و بسیار خوبی با ایران است که در سایه این ارتباط، شاهد خدمات خوبی از جمله بیمه سلامت هستیم که توسط جمهوری اسلامی ایران به پناه‌جویان ارائه می‌شود.

معاون سرپرست کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان عنوان کرد: اجرای برنامه‌های مشترک با هم‌تای ایرانی‌مان که بخش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است در سطح خوبی قرار دارد که ساخت مدرسه بشکوه در بوشهر نیز بر همین اساس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.