عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار « فیلیپو گرندی» کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با تاکید بر اینکه ایران به مدت 35 سال است که به دلایل اسلامی و انسانی پناهندگان را در کشور خود پذیرفته و انواع خدمات با آنها ارائه می‌کند، گفت: کمک های جزئی بین المللی برای رسیدگی به وضعیت پناهندگان قابل توجه نیست.

به گزارش جماران، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار « فیلیپو گرندی» کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با تاکید بر اینکه ایران به مدت 35 سال است که به دلایل اسلامی و انسانی پناهندگان را در کشور خود پذیرفته و انواع خدمات با آنها ارائه می‌کند، گفت: کمک های جزئی بین المللی برای رسیدگی به وضعیت پناهندگان قابل توجه نیست.

وزیر کشور اظهار داشت: برای درک بیشتر مشکلات ناشی از میزبانی پناهندگان، جا دارد چند سال هم سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی میزبان این پناهندگان باشند.

وی همچنین با اشاره به حضور حدود سه میلیون پناهنده مجاز و غیرمجاز افغان در کشور تصریح کرد: پناهندگان باید به صورت قانونی و مشخص وارد کشور شوند.

رحمانی فضلی با بیان این جمله که «سالانه 7 هزار نفر از پناهندگان غیرمجاز افغان را شناسایی و به کشورشان بازمی گردانیم» ،افزود: به منظور جلوگیری از مهاجرت پناهجویان باید شرایط ادامه زندگی پناهندگان افغان از نظر مسکن بهداشت درمان آموزش و ... در کشورشان فراهم شود.

وزیر کشوردر ادامه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های زیادی برای نگهداری از این پناهندگان پرداخت می کند به طوری که این افراد از خدمات و امکانات آموزشی بهداشت و درمان مسکن و ... بهره مند هستند از این رو انتظار ما از شما به عنوان یک نهاد بین المللی این است که به این موضوعات عمیق تر و جدی تر توجه داشته باشید.

**اروپایی ها در حمایت از کشورهای میزبان پناهندگان فعال شوند
رحمانی فضلی به برگزاری نشست مشترک و تصمیم گیری جدی در زمینه پناهندگان توسط مسئولان سازمان ملل متحد و کشورهای اروپایی تاکید کرد و افزود: باید کشورهای اروپایی در حمایت از کشورهای میزبان پناهندگان فعال شوند و علاوه بر کمک‌های اقتصادی باید از منظر انسانی و حقوق بشر نیز به این موضوع توجه داشته باشید.

وزیر کشور با اشاره به گفت و گوهای جدی خود با کمیسر سابق سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که اکنون به عنوان دبیرکل سازمان ملل مشغول به فعالیت است تاکید کرد: با ایشان صحبت های جدی و مهمی در خصوص امور پناهندگان داشتیم و قول ها و وعده های زیادی هم ایشان به ما دادند که انتظار می رود به تعهدات خود از مقام یک مسئول سازمان ملل متحد پایبند باشند.

به گزارش ایرنا، « فیلیپو گرندی» کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که به تهران سفر کرده است، روز گذشته با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم دیدار و گفت و گو کرد.

گرندی هچنین عصر یکشنبه در نشستی مشترک با سفرای خارجی مقیم ایران که با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، گفت: سیاست های جدید دولت ایران همچون موضوع ارتقاء و طرح های بیمه سلامت بسیار موثر بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.