رئیس سازمان زندان‌ها گفت: با توجه به هدف گذاری‌ این سازمان و دستگاههای مربوط بر کاهش 10 درصدی جمعیت کیفری، در حال حاضر حدود 5 تا 8 درصد جمعیت زندانیان کاهش یافته است.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی سازمان زندان ها، علی اکبر جهانگیر در دیدار با جمعی از بازنشستگان سازمان زندان‌ها افزود: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر وضعیت جمعیت کیفری زندان‌ها و پیگیری کاهش این جمعیت اولین هدف در جهت اجرای سیاستهای قوه قضاییه بوده و هست متاسفانه این مساله وضرورت ساماندهی آن، قدرت خدمات رسانی به کارکنان و بازنشستگان را پایین آورده؛ که مسئولین ذی ربط تمام تلاش خود را در جهت کاهش جمعیت کیفری انجام داده اند.
وی ادامه داد: در عرصه هایی مانند اشتغال، حرفه آموزی و برنامه‌های فرهنگی ما دارای توفیقات نسبی خوبی بوده ایم و مساله اشتغال مددجویان را از سال‌های اول جزو اولویت‌های خود می‌دانیم.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه اظهار داشت: ما برای اولین بار در زندانهای کشور علاوه بر بیماری‌های واگیر دار رسیدگی به بیماری‌های غیر واگیردار مددجویان در زندان‌ها را هم در نظر گرفته ایم و به این مساله رسیدگی و برنامه ریزی می‌کنیم.
رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به وضعیت نیروی انسانی گفت: ما افرادی را در وضعیت استخدامی متفاوت داریم به نحوی که عده ای به عنوان قرارداد کارگری، شرکتی، حجمی، پیمانی و رسمی استخدام شده اند و در حال خدمات رسانی به مجموعه می‌باشند.
جهانگیر با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی خدمات زندانبانی گفت: در بیرون از زندان درک صحیحی از نحوه نگهداری مددجویان در داخل زندان نیست و همکاران ما در بخش امنیت تمام تلاش خود را از لحاظ جانی و روحی و روانی می‌کنند تا افراد درسطح جامعه بتوانند درکمال امنیت و طیب خاطر به زندگی روزمره خود بپردازند، ولی متاسفانه اطلاع رسانی مناسبی در خصوص این اقدامات انجام نشده و به نحو احسن به افکار عمومی انعکاس داده نشده است.
این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه بیش از 2000 بازنشسته در سازمان زندان‌ها داریم گفت: ما می‌توانیم از پتانسیل این تعداد بازنشسته در بخش‌های مختلف زندان‌ها استفاده کنیم که این پتانسیل در قالب کانون بازنشستگان می‌تواند نمود پیدا کند هرچند متاسفانه امروز کانون بازنشستگان منسجمی برای عزیزان بازنشسته نداریم که امیدواریم با کمک سازمان زندان‌ها و تشکیل کانون بازنشستگان فعال بتوانیم لبخند رضایت را بر لب این عزیزان ببینیم.
رئیس سازمان زندان‌ها در بخش پایانی سخنان خود گفت: دانش ضمنی یکی از اصلی‌ترین نقاط مثبت در زندگی بازنشستگان می‌باشد که می‌تواند معتبرترین منبع اعتباری در حل مشکلات باشد به نحوی که یک فرد تحصیل کرده در هر زمینه علمی در بسیاری از موارد نمی‌تواند پاسخگوی مسائلی باشد که یک فرد دارای تجارب مفید در کار به راحتی آن مساله را رمز گشایی می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.