سیدعبدالله مرتضوی روز پنجشنبه در همایش «نسیم مهر» بمناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان در سالن غدیر شهرکرد افزود: 250 انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیازمند اینک در کشور فعال است.
وی با بیان اینکه بیش از 100 هزار خانواده زندانی نیازمند در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: بیش از 40 هزار خانواده زندانی نیازمند، هیچ حمایتی از آنها نمی شود.
به گفته وی، حمایت از خانواده زندانیان نیازمند، آسیب های اجتماعی بیشتر در بین خانواده ها را کاهش می دهد.
مرتضوی اظهار کرد: در بحث زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند باید فارغ از جرمی که شکل گرفته است، نگاه انسان دوستانه به این خانواده ها حاکم شود.
وب از افزایش تعداد زندانیان در سطح کشور انتقاد کرد و گفت: قضات و دادستان ها باید نسبت به کاهش جمعیت زندانیان اقدامات لازم را انجام دهند و کسی را بدون یقین از مجرمیت روانه زندان نکنند.
مرتضوی به فعال شدن دالان اصلاح و تربیت در زندان های کشور به منظور کاهش آسیب های بعد از خروج از زندان اشاره کرد و گفت: در این طرح زندانی بعد از ورود به زندان وارد قرنطینه و انجام و مراقبت بهداشتی و روان درمانی شده و در مرحله بعد پس از فراگیری فعالیت های فرهنگی، حرفه آموزی و اشتغال وارد زندان می شود.
مرتضوی از فعال شدن کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال برای زندانیان نیازمند به عنوان یک حمایت به منظور ایجاد اشتغال بعد از خروج و حمایت از خانواده زندانی در زمان تحمل حبس یاد کرد و گفت: هم اکنون 22 هزار زندانی در این کارگاه ها مشغول فعالیت هستند.
به گفته وی، سال گذشته 100 هزار زندانی در دوره های حرفه آموزی شرکت کردند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی با بیان اینکه زندان نقطه عطف ناکارآمدی جامعه است، گفت: همه مردم در سطح جامعه، خیران، مسئولان و دست اندرکاران وزارتخانه های متولی اشتغال باید نسبت به اشتغال زندانیان نیازمند تلاش بیشتری داشته باشند.
وی به نرخ 30 درصدی بیکاری در کشور به عنوان یک معضل مهم اشاره کرد و گفت: بیکاری اولین عامل برای افزایش آسیب های اجتماعی است.
به گزارش ایرنا، هم اینک 600 خانواده زندانی نیازمند در شهرستان شهرکرد زیرپوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیازمند قرار دارند و از خدماتی همچون مشاوره تحصیل، ازدواج و حمایت های مادی بهره مند هستند.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.