مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: برنامه‌های طرح پرستاری جامعه نگر، با تداوم کاهش پرداختی از جیب مردم انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، قهرمان شیرزاد در اجلاس مشترک کلان منطقه 2 آمایشی در خصوص برنامه‌های پرستاری جامعه‌نگر  گفت: پرستاری جامعه نگر بدین مفهوم است که پرستاران نباید صرفا در محیط بالینی مشغول به فعالیت باشند، بلکه به بیمارانی که نیاز به خدمت پرستاری دارند ولی در محیط بیمارستان بستری نیستند  نیز ارائه خدمت کنند.

وی اضافه کرد : با فعالیت مراکز مراقبت‌های بالینی در منازل ( home care ) ، درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی کاهش می‌یابد .

وی یادآور شد: هدف کلی از تاسیس این مراکز تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت مددجویان و بیماران بصورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق ارایه مراقبت های پرستاری مبتنی بر نیاز جامعه در زمینه های مراقبتی- مشاوره‌ای، آموزشی، درمانی، توانبخشی و تامین نیروی انسانی کارآمد با تاکید بر افزایش سلامتی و کاهش تأثیر ناتوانی در بیماران و در منازل است.

وی اضافه کرد: اثربخشی این روش بالا است، با اجرای این طرح نه هزینه اضافی ناشی از بستری شدن غیر ضروری بیمار،  به بیمارستان‌ها و نه به خانواده‌ها تحمیل می‌شود .

شیرزاد گفت: در این روش از سطوح اولیه غیرحرفه‌ای تا سطح حرفه‌ای خدمات پرستاری به بیمار در منزل، ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث مراکز مراقبت‌های بالینی در منازل مکاتبات لازم انجام گرفته و با عقد قرارداد بین مراکز با بیمارستان‌ها، بیمارانی که نیاز به بستری ندارند به این مراکز معرفی شده و خدمات پرستاری دریافت خواهند کرد.
 
وی تاکید کرد: این طرح در تداوم کاهش پرداختی از جیب مردم در نظام سلامتانجام می‌گیرد، وقتی این بیماران به دلیل عدم نیاز به بستری از بیمارستان منفک شده و در منزل شخصی خود خدمات می‌گیرند، هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

اجلاس مشترک کلان منطقه 2 آمایشی در خصوص برنامه‌های پرستاری جامعه نگردر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.