علی خزایی روز چهارشنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا افزود: دراین مسابقه ها 100 نفر از زندان های قزلحصار، رجایی شهر، اوین و زندان های استان تهران شرکت کردند که ازمجموع آن ها 13 مددجو از ندامتگاه قزلحصاربودند.
وی اضافه کرد: مددجویان این ندامتگاه دررشته های حفظ کل قرآن، 20جزء، 15جزء، 10جزء، 5جزء و 3 جزء و یک جزء ، اذان ، قرائت و تفسیر شرکت کردند.
خزایی افزود: این ندامتگاه رتبه اول دررشته های حفظ کل ، 20جزء، 10جزء، 5جزء، 3جزء ، یک جزء و قرائت را کسب کرده است .
وی خاطرنشان کرد که اکنون در این ندامتگاه پنج مددجو حافظ قرآن کریم شده اند.
وی گفت : اکنون در ندامتگاه قزلحصار 5 مددجو حافظ قرآن هستند که 2 مددجو حافظ 20 جزء، 3 مددجو 15جزء، 10 مددجو پنج جزء، 20 مددجو 3جزء و 300 مددجو یک جزء قرآن، هستند.
خزایی بیان کرد که برگزیدگان این مسابقه ها بعد از ماه مبارک رمضان در مسابقه های منطقه ای که به میزبانی استان البرز برگزارمی شود راه یافتند.
وی اضافه کرد: حدود 5هزارنفر نیز درکلاس های آموزش حفظ قرآن زیر یک جزء شرکت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 200 مددجو از برنامه های فرهنگی دارالقران های این ندامتگاه بهره مند می شوند..
وی یادآورشد که ندامتگاه قزلحصار دارای یک دارالقران مرکزی و 4 مرکز آموزش قرآن درواحدها است که مددجویان ازآن ها برای فعالیت های قرآنی استفاده می کنند.
خزایی یکی از ابزارهای اصلاحی در حین مدت حبس زندانیان را برگزاری کلاسهای علوم و معارف قرآنی ذکر کرد و گفت : شرکت در کلاسهای قرآنی می تواند علاوه بر پر شدن اوقات فراغت مددجویان زمینه متنبه شدن و بازگشت سعادتمندانه به جامعه را فراهم کند.
ندامتگاه قزلحصار یکی اززندان های مستقر درکرج است .
2098/ 6155 خبرنگار: مریم صوفی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.