بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت که امروز 30 فروردین 1400 منتشر شد، هم اکنون ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۴ هزار و ۳۴۶ بیمار جدید کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شد و با فوت ۳۹۸ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۷ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۳۰ فروردین ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۰۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۳۵ نفر رسید. 

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون یک میلیون و ۷۹۷ هزار و  ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تا کنون ۴۱۶ هزار و ۸۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۳۴ هزار و ۴۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۵۰ هزار و ۱۳۱ دوز رسید.

واکسیناسیون کرونا در کشورهایی که تزریق واکسن به شهروندان خود را به سرعت انجام داده اند، موثر بوده به طوری که انگلستان با سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا توانسته است آمار مرگ های بالای هزار نفر را به حدود ۳۰ نفر در روز کاهش دهد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۲ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

۳۰ فروردین‌ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اغلب شهرهای کشورمان با موج سهمگین ویروس کرونا مواجه شده و بر اساس آخرین آمار اعلام شده با فوت ۳۹۸ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۷ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

این ویروس هزار چهره علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد و تاثیر نامطلوب در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، بسیاری از خانواده ها را داغدار کرده است و اینک تا واکسیناسیون عمومی تنها راه مقابله و پیشگیری از ابتلا به این ویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی، به خصوص پرهیز از تجمعات و دورهمی ها، رعایت فاصله های اجتماعی و زدن ماسک است. 

موج چهارم کرونا بار دیگر در سایه بی‌توجهی و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی اتفاق افتاده و سبب شده است تا بیشتر استانها و شهرهای مختلف کشور از نظر رنگ‌بندی قرمز شوند و محدودیت‌هایی را برای مردم، کسب و کارها ، فعالیت‌های فرهنگی به دنبال داشته باشد.

 ابر سیاه کرونا همچنان با استفاده از فرصت عادی انگاری شرایط از سوی مردم، بر آسمان شهر خوش رقصی می‌کند و آمار ابتلا و مرگ و میر کرونایی را روزانه با شیب تندی رشد می دهد بطوریکه متولیان بهداشت و درمان با نگرانی، تداوم این روند را موجب خارج شدن شرایط از کنترل و بروز بحران اعلام می‌کنند.

آغاز تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا از امروز

امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد : یک میلیون دوز واکسن کرونا را که قرار بود قبل از عید برسد، اما با تاخیر در نیمه دوم فروردین ۱۴۰۰ دریافت کردیم، به سرعت توزیع کرده و از امروز به صورت گسترده این واکسیناسیون انجام می‌شود و تا آخر هفته و اوایل هفته آینده یک میلیون نفر را واکسینه خواهیم کرد.

 سعید نمکی روز دوشنبه در حاشیه نشست بلند پایه مجمع سیاستگذاری هلسینکی با محوریت تقویت همکاری‌های کشورهای اروپایی، خلیج فارس، مدیترانه شرقی و شمال آفریقا در حوزه پاندمی کووید ۱۹ و در یک ارتباط زنده تلویزیونی افزود: بحث واکسن کووید ۱۹ امروز در جهان یک بحث جدی است و خوشبختانه ما از روز اولی که بحث ساخت واکسن در جهان مطرح شد، گام‌های موثری را در این زمینه برداشتیم. می‌دانستیم که واکسن فقط یک کالای بهداشتی و پیشگیرانه  نیست، بلکه واکسن کووید ۱۹ برای جهان یک حربه سیاسی است.

به گفته وی توزیع ناعادلانه واکسن‌های کووید ۱۹ روی زشت دنیای ناعادلانه ما را نشان داد، به طوری که تقریباً ۸۰ درصد واکسن‌های تزریقی در ۱۰ کشور پیشرفته است، در حالی که ۱۸ کشور با درآمد پایین و متوسط هنوز واکسنی دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز من با خشنودی اعلام می دارم که با وجود همه محدودیت ها، تحریم های یک جانبه غیرقانونی علیه مردم من و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، ما موفق به تولید ملی همه نیازها برای مبارزه با کووید ۱۹ از جمله لوازم حفاظت شخصی، کیت های آزمایش، تجهیزات، دستگاه های پزشکی، داروها و از همه مهمتر شش پلتفرم واکسن کاملاً بومی، چهار قرارداد تولید و تولید مشترک، شدیم و این محصولات بومی در واکسیناسیون انبوه در ماه های آینده استفاده خواهند شد.

 

آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان‌ها

درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان‌ها، شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان در مسیر فزاینده قرار دارد به طوری که در شبانه روز گذشته، ۹ نفر به علت ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند و مجموع فوتی‌های کرونا در این استان نیز به یک هزار و ۵۲۸ نفر رسید.

با وجود افزایش شمار جان‌باختگان پس از پنج ماه به ۹ نفر، آمار مبتلایان و بستری‌های همزمان در چند روز اخیر به صورت جزئی در حال کاهش بوده و همزمان شمار افراد بهبود یافته نیز در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در شبانه روز گذشته با ترخیص ۹۵ نفر از مبتلایان بستری، مجموع افراد تحت درمان در مراکز درمانی استان با کاهش ۳۵ نفری نسبت به بالاترین آمار در سه روز پیش، به ۵۵۰ نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به بستری شدن ۹۰ فرد جدید مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان اردبیل افزود: این آمار نیز نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده در استان در سه روز پیش ۳۰ نفر کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل سرعت و سطح موج چهارم شیوع کرونا در این استان را نسبت به موج‌های اول، دوم و سوم بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: در یک هفته اخیر آمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا به کرونا در این استان بیش از چهار برابر شده و رکوردهای جدیدی به ثبت رسیده است.

وی همچنین افزایش شمار مبتلایان کرونای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان به ۸۳ نفر را نگران کننده خواند و گفت: هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان در بخش دولتی و خصوصی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

دکتر حبیب زاده همچنین، بستری شدن دو برابری و سرعت انتقال و سرایت بالا را شاخصه اصلی ویروس کرونای انگلیسی شایع شده در استان اردبیل عنوان و اظهار کرد: به علت گسترده بودن حجم مراجعه بیماران به مراکز درمانی، وضعیت استان حاد و نگران کننده است.

خبر دیگر اینکه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: شمار فوتی‌های رورانه کرونا در استان از ۲۰ نفر فراتر رفته است.

عباسعلی درستی افزود: تعداد بستری های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود ۴۰۰ نفر در اوایل امسال به یکهزارو ۵۰۰ نفر افزایش یافته که نشان دهنده افزایش حدود چهار برابری است

وی یادآوری کرد: اوایل سال جاری تعداد فوتی های کرونا در آذربایجان شرقی نیز یکی دو نفر بود نفر بود که وضعیت فعلی نشان دهنده افزایش ۱۰ برابری این رقم است.

وی با بیان اینکه آمار کرونا در بخش ابتلا، بستری و فوتی در آذربایجان شرقی همچنان صعودی است، اضافه کرد: تعداد بستری های بد حال کرونایی استان به ۱۳۰ نفر رسیده که فوق العاده خطرناک بوده و احتمال فوت این عزیزان بالاست.

از زاهدان خبر رسیده که رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۴۳ مورد جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۳۰ هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: هم‌اینک ۱۳۸ بیمار حاد تنفسی و ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

وی شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان را یکهزار و ۲۱۹ نفر اعلام کرد.

هاشمی گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده بطوری که ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

از سوی دیگر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان های این استان کاملا پر شده است گفـت: افزون بر ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

دکتر فرهاد سلطانی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۵۶۰ بیمار در بخش های عادی و ۴۶۰ بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان های خوزستان تحت مراقبت می باشند.

وی افزود: در حال حاضر با شرایط بحرانی و نگران کننده ای خصوصا در برخی از شهرستان های شمالی خوزستان رو به رو هستیم لذا انتظار داریم مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روند بیماری در اهواز در چند روز گذشته ثابت بوده ولی در سایر شهرستان ها شرایط خوبی نداریم و در وضعیت قرمز به سر می بریم.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان نارنجی هستند.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی گفت: در حال حاضر ۶۰۰ فرد مبتلا به این ویروس در بیمارستان های ۱۰ شهرستان استان بستری هستند.

سید ابراهیم سلمانی افزود: همچنان پذیرش بیماران در بیمارستان های استان در یک شبانه روز سه رقمی است  و در حال حاضر ، ۹۴ نفر به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند. 

سلمانی بدون اشاره به تعداد افراد متوفی در ۲۴ ساعت گذشته اظهارکرد: در شبانه روز گذشته، ۱۶۴ فرد  مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

هم اکنون وضعیت هشت شهرستان از ۱۰ شهرستان استان یزد در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد. 

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان میزان بستری‌های کرونایی استان ۱۰ برابر شده است که این آمار شدت بیماری را نشان می‌دهد بطوریکه در موج‌های قبلی چنین شرایطی را تجربه نکرده بودیم.

فتح الله حقیقی با اشاره به وضعیت کرونایی استان افزود: در زمان حاضر به تدریج عوارض عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری زنجانی ها در بستری و موارد سرپایی نمود یافته که این روند طی روزهای آینده شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نتیجه اعمال محدودیت‌ها ۱۰ تا ۱۴ روز بعد مشخص می‌شود و در زمان حاضر در بهترین شرایط رعایت پروتکل‌ها در استان ۷۵ تا ۸۰ درصد است که برای عبور از پیک چهارم کرونا باید این مهم به بالای ۹۰ درصد برسد.

دکتر پرویز قزلباش با اشاره  به روند افزایشی تعداد بیماران در بخش های بستری‌ و سرپایی افزود: این روند با شیب بالا ادامه دارد درحدی که فقط ۲۴ ساعته ۱۷۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که از زمان شروع بیماری، بالاترین رکورد بستری‌ها را به خود اختصاص داده است.

در شهرستان ملایر نیز فرماندار ویژه ملایر گفت: با توجه به افزایش صعودی موارد مثبت و بستری کرونا در این شهرستان، ظرفیت سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی کاملا پر شده و نگران تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان و بیماران بستری در این شهرستان هستیم.

«قدرت الله ولدی» اظهار داشت: تکمیل ۱۰۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ملایر زنگ هشدار است که باید شهروندان ملایری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دقیق محدودیت‌های کرونایی دقت نظر و حساسیت بالایی داشته باشند.

وی افزود: با وجود تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ملایر، کمبود امکانات و تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان و به‌ویژه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در مراکز درمانی شهرستان نداریم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، تصریح کرد: در شرایط خطرناک و سختی که امروز از نظر شیوع ویروس کرونا در پیک چهارم قرار گرفته‌ایم، نیاز به همراهی بیشتر مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک داریم.

تمامی شهرستان های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، روز گذشته ۱۸ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان همدان جان خود را از دست دادند.

در مراغه هم رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به افزایش روزافزون تعداد بیماران کرونایی بدحال، گفت: ۱۲۷ بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه بستری هستند که از این تعداد ۲۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و وضعیت هفت نفر از آنان وخیم است.

اصغر تنومند به روند افزایشی تعداد بستری‌ها در مراغه اشاره کرد و اظهار داشت: تقریبا ظرفیت بخش‌های بیمارستان امیرالمومنین(ع) تکمیل شده و هر لحظه به تعداد بیماران بدحال و مبتلا به کووید ۱۹ افزوده می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت افزایش آمار بیماران شناسایی، بستری و فوتی کووید ۱۹ در شهرستان، بیان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای پذیرش بیماران در سایر بیمارستان‌های شهرستان انجام شده و علاوه بر ۱۶۰ تخت بیمارستان امیرالمومنین(ع)، ۶۰ تخت در بیمارستان سینا و ۳۰ تخت در بیمارستان شهید دکتربهشتی در نظر گرفته شده است.

از استان بوشهر خبر رسیده که دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در یک هفته اخیر فروردین ماه ۲۸ نفر در این استان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با آمار مرگ و میر در اسفند ماه سال گذشته افزایش چهار برابری نشان می‌دهد.

 دکتر سعید کشمیری افزود: در اسفند سال گذشته در مجموع یکماه  ۲۹ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. همچنین شمار روزانه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر در یک هفته اخیر به ۲هزار و ۷۴۱ نفر رسیده این درحالی است که تعداد موارد مثبت در کل اسفند ماه سال گذشته یکهزار و ۹۸۶ نفر بوده است.

کشمیری با اشاره به جان باختن هشت نفر در روز گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گفت: کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۳۰ هزار نفر و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در این استان به ۹۵۲ نفر رسیده‌است.

خبر دیگر اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با مرگ ۲۷ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، موج چهارم کرونا در این استان رکورد تازه ثبت کرد.

موج چهارم کرونا از حدود ۲۰ روز پیش در البرز آغاز شده که طی این مدت شمار فوتی های روزانه کمتر از ۲۰ نفر بوده است.

دکتر محمد فتحی گفت: با مرگ ۲۷ بیمار دیگر کووید ۱۹ شمار کل جانباختگان این بیماری در استان البرز به سه هزارو۲۰۳ نفر رسیده است.

اکنون استان البرز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و بنا به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان روزانه بیش از چهار هزار بیمار کووید ۱۹ به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

با توجه به شدت ابتلا به کووید ۱۹ بیش از ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی و تعدادی مراکز درمانی صحرایی در استان البرز پیش بینی شده است.

بنا به گفته شاهدان عینی بیمارستان های استان البرز این روزها مملو از بیماران کووید ۱۹ بوده و ظرفیت تخت های بستری در حال تکمیل است.

از اصفهان خبر رسیده که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از پنج برابر شدن مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان خبر داد و گفت: تعداد موارد فوتی کرونا روز دوشنبه به ۴۶ نفر رسید درحالیکه در یک ماه گذشته ۹ نفر بود.

آرش نجیمی افزود: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان با افزایش ناگهانی مواجه شد و از ۳۰ نفر در روز گذشته به ۴۶ نفر رسید و در یک روز ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از ۴۶ مورد فوت شده در استان اصفهان در شبانه روز گذشته ۲۶ مورد ابتلای قطعی به کرونا بود، اظهار داشت: تعداد موارد بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان نیز در روزهای اخیر افزایش چشمگیری یافته و به مرز آستانه تحمل بخش درمان نزدیک شده است.

بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری بیماری کووید ۱۹ همه شهرستان های استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

همچنین به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ واسعی سبزوار به ۲۱۰ نفر رسیده که به تناسب جمعیت این میزان ۲ برابر بیشتر از میانگین خراسان رضوی است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: روند بستری بیماران کرونایی سبزوار همچنان صعودی است و به طور میانگین روزانه ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بستری می شوند.

وی اضافه کرد: شمار بیماران کرونایی بستری سبزوار در دوره اوجگیری موج سوم حدود ۲۴۰ بیمار بود که هم اینک با بستری ۲۱۰ بیمار و ۳۰ بیمار مبتلا در مرحله درمان سرپایی، وضعیت شهرستان سبزوار مشابه آبان ماه سال گذشته شده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونا اکنون در کرمانشاه اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت قرمز، شهرهای جوانرود و روانسر در وضعیت نارنجی و ثلاث باباجانی نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه از وارد شدن ۱۵ هزار و ۴۸۰ دوز واکسن جدید کرونا به استان خبر داد و گفت: در این دوره واکسیناسیون، اولویت تزریق با کادر بهداشت و درمان، سالمندان و جانبازان بالای ۵۰ درصد است که با دقت و صحت برای گروه‌های هدف انجام می شود.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هم‌ اکنون ۸۴۵ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته ۴۱ نفر افزایش یافته است.

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مرکز درمان سرپایی بیماران کووید۱۹ استان از چهارشنبه هفته جاری در بیمارستان ارتش بجنورد راه‌اندازی می‌شود.

دکتر قاسم بیانی با بیان اینکه در روزهای اخیر برای ارائه خدمات درمانی بهتر، ظرفیت تخت ها افزایش یافته است، اظهار داشت: با توجه به افزایش بستری های مبتلایان به ویروس کرونا در استان برنامه ریزی های لازم برای درمان سرپایی بخشی از بیماران بستری که وضعیت بهتری را دارند، انجام شده است.

 

تزریق واکسن کرونا

خبر خوب اینکه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وارد شدن ۱۵ هزار و ۴۸۰ دوز واکسن جدید کرونا به استان خبر داد و گفت: در این دوره واکسیناسیون، اولویت تزریق با کادر بهداشت و درمان، سالمندان و جانبازان بالای ۵۰ درصد است که با دقت و صحت برای گروه‌های هدف انجام می شود.

 دکتر «ابراهیم شکیبا» در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دستور کار اصلی پوشش واکسیناسیون افزود: این واکسن تنها برای گروه‌های هدف براساس ابلاغ وزارت بهداشت تزریق می‌شود و با برنامه‌ریزی انجام شده کل واکسن های دریافتی تا پایان روز چهارشنبه این هفته تزریق خواهد شد.

وی گفت: تقسیم بندی توزیع سهمیه واکسن شهرستانها نیز انجام شده و برای ۱۴ شهرستان استان از فردا سه شنبه ۳۱ فروردین واکسن کرونا ارسال می شود و تزریق واکسن به پرسنل بیمارستان ها را نیز از فردا آغاز می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیشتر از ورود بیش از ۱۰ هزار دُز واکسن در پنج مرحله به استان خبر داده بود و اعلام کرد: این میزان واکسن به کادر درمان، پاکبانان، سالمندان در معرض آسیب و جانبازان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه محموله اخیر وارد شده ساخت کشورهای هند و چین است، افزود: تاکنون در مجموع بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده است.

دکتر شکیبا ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده واکسن کرونا در استان تا پایان امسال به همه افراد واجد شرایط نظیر پرسنل و کادر درمان، سالمندان، افراد در معرض آسیب و سایر اقشار تزریق می شود.

از قشم خبر رسیده که مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اعلام کرد : همه کادر درمان قشم شامل بخش‌های دولتی و خصوصی ظرف ۲ هفته آینده واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

دکتر حمیدرضا بهزادی افزود: تاکنون ۶۰ درصد از کادر درمان شامل افرادی که با بیماران درگیر ویروس کرونا تماس مستقیم داشتند واکسن را دریافت کرده‌اند که طبق دستورالعمل ارسالی از ستاد مقابله با بیماری کرونا، در مرحله بعد باقی‌مانده کادر درمان نیز تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

در همین رابطه نیز فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه بر اساس اعلام مسئولان بهداشتی از این هفته تعداد دوزهای واکسن کرونا برای ورود به استان گیلان به نسبت ماه های گذشته افزایش می یابد، گفت: بر این اساس جامعه هدف ما برای تزریق واکسن کرونا گسترده تر می شود.

 علی فتح اللهی افزود : به این ترتیب شیوه کار، مکان و مخاطبان برای تزریق واکسن کرونا نیز گسترده تر می شود لذا ضروری است تا همکاری های مناسب در این راستا انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سلامتی همکاران در ادارات برای ما مهم است، تصریح کرد: گزارش هایی مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در ادارات شهرستان رشت دریافت می شود از اینرو اکیپ هایی به ادارات اعزام می شوند.

بر اساس آخرین آمار  یک هزار  و ۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند و جزء رضوانشهر که در وضعیت نارنجی بیماری کووید ۱۹ قرار دارد، بقیه شهرستان های استان گیلان قرمز هستند.

بر اساس آخرین اطلاعات، تاکنون ۱۴ هزار و ۶۸۴ دوز واکسن کرونا در این استان به کادر درمان، سالمندان، پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی، پاکبانان و معلولان در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان تزریق شده است.

در مرحله بعد، ١٨ هزار و  ٣٣٠ دوز واکسن به زودی دریافت و برای کادر درمان بهداشت و درمان، جانبازان بالای ۵۰ درصد، اعضای نظام پزشکی و اورژانس استان تزریق می شود.

در تهران  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه تزویق واکسن کرونا برای جانبازان ۵۰ تا٧٠درصد در حال انجام است، گفت: در مرحله اول واکسیناسیون برای جانبازان دوچشم نابینا، قطع دو عضو، قطع نخاع وپدر ومادر دوشهید به بالا انجام شد.

عبدالله مرتضوی افزود: از ١٥اسفندماه حدود ٢٥٣واکسن کرونا به بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران - جدا از کلانشهر تهران- تعلق گرفت که در اختیار شبکه های بهداشت هر شهرستان گذاشته شد و تاکنون بیشتر جانبازان جامعه هدف واکسینه شده اند. درمرحله دوم حدود ۵۵۰ نفر که شامل گروه صعب العلاج هستند واکسینه می شوند.

به گفته مرتضوی بسته های بهداشتی که از طرق مختلف مانند بیمه دی، شرکت متد و سپاه پاسداران تهیه شده بود در بین تمامی جانبازان ۷۰ درصد، جانبازان شیمیایی و دارای مشکلات و بیماری های حاد و بعضی از والدین شهدا توزیع شده است.

در همین رابطه مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تحویل ۳۳ هزار دوز واکسن کرونا به این دانشگاه در قالب چهارمین محموله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر محمد جعفر صادقی گزارش داد: در هر مرحله از ورود واکسن بنا بر اولویت بندیهای از پیش تعیین شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوزهای واکسن توزیع می شود.

وی اضافه کرد: در این مرحله، واکسن کرونا بین همکاران نظام پزشکی، پزشکان بخش خصوصی، همکاران بهداشت و درمان، اورژانس و جانبازان بالای ۵۰ درصد توزیع می شود.

خبر دیگر اینکه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:سه مرکز واکسیناسیون کرونا در شهر شیراز راه اندازی شد که به این ترتیب، ظرفیت واکسیناسیون پنج تا هفت هزار نفری در شیراز فراهم شده است.

 عبدالرسول همتی گفت: استان فارس از ابتدای امسال با واکسینه کردن گروه ‌های هدف از پیش تعیین شده، به عنوان استانی پیشرو در این زمینه مطرح شد و نشان داد که فارس نه تنها در امر درمان پیشرو است، بلکه توانسته در شرایط بحرانی علیه بیماری کووید۱۹، اقدامات خوبی انجام دهد.

وی با تاکید بر لزوم  سرعت بخشیدن به فرایند واکسیناسیون کووید۱۹، اضافه  کرد: واکسیناسیون باید با سرعت بالا، دقت زیاد و در نهایت تکریم و احترام برای گروه های هدف شامل کارکنان مراکز بهداشتی درمانی، کارکنان و کادر درمان بیمارستان ها، جانبازان، سالمندان و بیماران خاص انجام شود.

 

تعداد مبتلایان کرونا در ایلام از ۳۳ هزار نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، گفت: ۲۴۰ ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان در استان ایلام به ۳۳ هزار و ۵۰۴ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه اظهار داشت: روند افزایشی تعداد بستری ها همچنان ادامه دارد و ۷۳ بستری جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند و مجموع بسترهای موجود استان به ۳۲۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: از بستری های جدید آبدانان با ۱۷ بستری از ایلام با ۱۶ بستری پیشی گرفت و بیشترین بستری را بخود اختصاص داد و پس از آنها چرداول و دهلران هر کدام با ۱۰ بستری جدید در ردیف سوم بستری ها قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: همچنین از بستری های جدید ۶ نفر مربوط به ایوان، پنج نفر بدره، پنج نفر دره شهر، ۲ نفر سیروان و ۲ نفر نیز مربوط به سیروان است.

وی با بیان اینکه استان در شرایط نگران کننده ای قرار دارد، گفت: با افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها، فوتی های کرونا نیز روند افزایشی به خود گرفته است که نشانه خوبی نیست و مردم باید برای حفظ جان خود و عزیزانشان هشدارها را جدی بگیرند.

دکتر کریمیان یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ فوتی ناشی از کرونا ثبت شد و مجموع فوتی های استان تا این لحظه به ۷۱۰ نفر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: هلیلان و ملکشاهی در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

دکتر کریمیان تاکید کرد: با توجه به شرایط حاد استان ماندن در خانه، خودداری از دورهمی هاو تجمعات و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه برای پیشگیری از کرونا است.

 

تعداد بیماران بستری کووید ۱۹ در کرمانشاه به ۸۴۵ نفر رسید

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هم‌ اکنون ۸۴۵ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته ۴۱ نفر افزایش یافته است.

«مهدی محمدی» روز دوشنبه با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست دادند، افزود: این تعداد نسبت به روز گذشته ۹ نفر کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: مجموع جان باختگان استان کرمانشاه بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون به یک هزار و ۶۰۴ نفر رسیده است.

محمدی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۵ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته ۲۴۴ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا ترخیص و ۱۵۹ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونا اکنون در کرمانشاه اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت قرمز، شهرهای جوانرود و روانسر در وضعیت نارنجی و ثلاث باباجانی نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه از وارد شدن ۱۵ هزار و ۴۸۰ دوز واکسن جدید کرونا به استان خبر داد و گفت: در این دوره واکسیناسیون، اولویت تزریق با کادر بهداشت و درمان، سالمندان و جانبازان بالای ۵۰ درصد است که با دقت و صحت برای گروه‌های هدف انجام می شود.

 

 ۶۰۶ مورد ابتلای جدید به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۶۰۶ مورد ابتلای جدید به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.

دکتر سید " محمد جمالیان" روز دوشنبه افزود: از این تعداد  ۱۰۳ نفر در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.

وی بیان داشت: ۵۰۳ نفر از بیماران جدید نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با احتساب ۶۰۶ مورد ابتلای جدید، تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۴۸ هزار و ۷۵۱ نفر رسیده است.

 جمالیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد فوتی بر اثر ابتلای به کرونا در استان مرکزی گزارش شده که بر این اساس تعداد فوتی‌ها، به یک هزار و ۶۶۰ نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

 

هفت فرد کرونا مثبت در قم جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، هفت نفر که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده بود، در این استان جان باختند.

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت از مبتلایان به کووید ۱۹ در قم، افزود: در این مدت ۱۲۵ نفر با علائم ابتلا به کرونا پذیرش شده و از این تعداد ۱۱۲ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۹۷ نفر از افرادی که در هفته‌های گذشته بستری شده بودند با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته وی، در حال حاضر ۵۵۶ فرد کرونا مثبت در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۰۵ نفر وخیم می‌باشد.

قدیر خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به ۳۰ فروردین‌ماه جاری، ۲ هزار و ۵۴۸ تست کرونا در استان انجام شده که نتیجه ۷۸۱ تست مثبت بوده است.

قم از ۲۵ اسفندماه سال گذشته از منطقه آبی وارد زرد کرونایی شد ‌و مسئولان ذی‌ربط درباره احتمال وخیم‌تر شدن وضعیت در صورت انجام سفر و دورهمی و دیدوبازدیدهای عید از سوی شهروندان و همچنین رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی هشدار داده بودند.

 

کرونا ۴ هزار خانواده را در آذربایجان‌غربی داغدار کرد

در حالی که فوتی های ناشی از کرونا در استان، نیمه آذر سال گذشته از سه هزار نفر فراتر رفته بود، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: این تعداد، با افزایش ۱۹ نفری طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از چهار هزار نفر رسید.

دکتر جواد آقازاده روز دوشنبه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند که با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از این ویروس در استان، چهار هزار و چهار نفر شد.

وی اضافه کرد: از کل فوتی های ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، هشت نفر در ارومیه، ۲ نفر در هریک از شهرستان های تکاب، خوی و سلماس و یک نفر در هریک از شهرستان های مهاباد، شوط، میاندوآب، شاهین دژ و پیرانشهر جان خود را از دست داده اند.

رکورد ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت در آذربایجان غربی شکسته شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار  کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته همچنین هزار و ۴۸۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند که بیشترین رقم از ابتدای شیوع این ویروس در استان است.

آقازاده گفت: از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده اند که این آمار هم نشان دهنده افزایش تعداد بستری ها در استان است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به رقم هزار و ۳۱۲ نفر رسیده که از این تعداد ۲۴۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بوده و ۴۶ نفر هم به ونتیلاتور متصل هستند.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۱۴۲ هزار نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

 

کرونای انگلیسی با سرعت و شدت در جنوب فارس در حال گسترش است

یک متخصص داخلی بیمارستان امام رضا (ع) لار می گوید: افراد و گروهایی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده اند هم ممکن است ناقل این ویروس باشند کرونای انگلیسی بشدت در حال گسترش است و مراقبت بیشتر می‌طلبد.

دکتر ندا جعفری روز دوشنبه در این باره بیان کرد: موج چهارم کرونا با سرعت و رشدی خیره کننده نسبت به پیک های قبلی کرونا چه به لحاظ مراجعان سرپایی و یا بستری ها در سطح لارستان و دیگر شهرهای جنوبی فارس در حال پیش روی است.

وی یادآور شد: همچنین در این موج میزان رشد مبتلایان و سرعت انتشار از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی نیز تا حد قابل ملاحظه ای بر نگرانی ها و بارسنگین بیماری نیز افزوده است و گروه ها و افراد بیشتری حتی کودکان و نوزادان نیز در معرض خطر ابتلا هستند.

جعفری به بیماران و افرادی که دارای بیماری زمینه ای به خصوص دیابتی ها، بیماران آسمی و فشارخونی ها نیز توصیه کرد که علاوه بر شرایط قرنطینه ای خود با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت مسایل بهداشتی و دستورالعمل ها نیز اهتمام ورزند.

این متخصص داخلی یادآور شد: بیماران خاص از جمله دیابتی ها، و فشارخونی ها باید مراقب باشند که وقفه ای در مصرف داروهایشان اتفاق نیفتد.

او گفت: این کار باعث می شود که وقتی بیماری آنها در حال کنترل است به همان میزان نیز سرعت ابتلای به کرونا در آنها کمتر و در نتیجه مقاومت در برابر این ویروس بیشتر می شود.

دکتر جعفری معتقد است: با توجه به بررسی های انجام شده در موج چهارم، بیشتر مبتلایان و بستری ها افرادی هستند که یا سابقه سفر داشته اند و یا با افرادی که در مسافرت بوده اند ارتباط داشته اند.

وی گفت: چنانچه سابقه سفر داشته اید و دارای علامت نیز هستید باید دو هفته و اگر سابقه سفر داشته اید اما بدون علامت هستید نیز یک هفته باید در قرنطینه خانگی باشید تا بتوان به قطع زنجیره کرونا و کاهش میزان مبتلایان در این شرایط حساس و خطرناک کمک کرد.

این متخصص داخلی بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) لار همچنین گفت: افرادی که کمترین علائم سرماخوردگی دارند باید سعی شود که هیچ ارتباطی با آنها نداشته باشیم.

وی همچنین باز کردن مداوم پنجره و ضرورت تهویه مناسب هوا در محیط های بسته به عنوان یکی از ضرورت های مهم برای کاهش آمار مبتلایان به کرونا را یادآور شد و تاکید کرد: تامین هوای تازه برای افراد مستعد بیماری، خارج کردن هوای آلوده از محیط، رقیق سازی هوا از طریق ورود هوای تازه و گردش مجدد هوا و همچنین تمیز کردن هوای داخل اتاق ها و فضاها، در کاهش انتقال عوامل بیماری به طورقابل ملاحظه ای موثر است.

دکتر جعفری ادامه داد: همچنان تنگی نفس، درد قفسه سینه، بی حالی ، تب و پایین بودن اکسیژن خون بین ۹۴ یا ۹۵ درصد از علائم خطر کرونا هستند و افراد دارای این علائم باید در سریع ترین زمان ممکن به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

 بیش از هزار نفر از کارکنان حوزه سلامت فسا واکسن کرونا دریافت می‌کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در هفتمین مرحله از گام نخست واکسیناسیون کرونا در فسا یک هزار و ۴۸۰نفر از کارکنان بهداشت و درمان، اورژانس ، نظام پزشکی و دانشجویان بالینی این شهرستان واکسینه می‌شوند.

دکتر جلال کریمی روز دوشنبه اظهار داشت: در این مرحله که از ابتدای هفته جاری در این شهرستان آغاز شده است  ۵۰ نفر از جانبازان بالای ۵۰ درصد نیز واکسینه می شوند. 

به گفته وی  در ۶ مرحله قبل، یک هزار و ۴۰ نفر از کادر بهداشت و درمان و دانشجویان بالینی، یکصدو ۹۲  نفر از بیماران خاص و سخت درمان و ۱۰۲ نفر از پاکبانان شهرداری طبق سند ملی واکسیناسیون، واکسن دریافت کردند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

 

۱۸ نفر دیگر در استان همدان قربانی کرونا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۱۸ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در این استان به یک هزار و ۷۴۷ نفر رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز دوشنبه اظهار داشت: همچنین تعداد موارد مثبت در بخش سرپایی و بستری استان در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۴ مورد گزارش شده که با احتساب این رقم از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون ۴۶ هزار و ۹۷۴ نفر در استان همدان به طور قطعی به کرونا مبتلا شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: هم اینک شمار بیماران بستری مثبت از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به ۱۳ هزار و ۴۴ و بیماران سرپایی مثبت به ۳۳ هزار و ۳۴۷ مورد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۵۲ مورد بود که ۲۶۸ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: در عین حال هم اینک ۱۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۶۲ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۴۹۷ ، بهار ۷۱۷، تویسرکان ۸۳۶، رزن ۵۵۹، درگزین ۲۲۰، فامنین ۲۲۹ و کبودراهنگ ۸۱۴ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۳۶۸ نفر در ملایر، یک هزار و ۶۸۴ نفر در نهاوند و چهارهزار و ۷۸۶ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

به گزارش ایرنا، همه شهرستان های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.