اکنون ۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۲۸۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۸۱ نفر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۲ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۹ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹ هزار و ۳۱۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و یک هزار و ۱۵۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۶۴ هزار و ۹۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار و  ۴۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۹۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۹۶۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: اکنون ۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۲۸۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

اثربخشی واکسن کرونا در افراد چاق کمتر است

لاری گفت: چاقی و اضافه وزن مستقیم و غیر مستقیم در ابتلا و تشدید بیماری کووید۱۹ موثر است. اغلب افراد جوان و میانسال که بر اثر کرونا بستری شده اند، دارای اضافه وزن بوده اند. نتایج تحقیقات جدید نیز نشان می دهد، اثربخشی واکسن کرونا در افراد چاق نسبت به افراد دارای وزن معمولی کمتر است.

وی افزود: به همه مردم توصیه می کنیم با تغذیه مناسب برای داشتن وزن مناسب اقدام و در ایام نوروز نیز از مصرف بیش از حد آجیل و شیرینی پرهیز کنید و البته انجام منظم ورزش و تحرک بدنی با پرهیز از حضور در اماکن شلوغ نیز توصیه می شود.

شهروندان می توانند برای اطلاع از وضعیت لحظه ای رنگ بندی شهرها به اپلیکیشن ماسک یا به آدرس https://app.mask.ir/map مراجعه کنند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۲۷ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

نهم فروردین و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

هر روز که می‌گذرد بر شمار شهرهای در وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا در کشور افزوده می‌شود به گونه‌ای که امروز ۲۳ شهرستان، قرمز و ۴۴ شهرستان دیگر نارنجی بود و براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

از طرفی هم افزایش تردد در مناطقی مثل خراسان رضوی نگران کننده است.

براساس اعلام روز دوشنبه سرهنگ حسین میش مست، رییس پلیس راه خراسان رضوی، تردد در ورودی‌های این استان طی ۲۴ ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ١٥٠ درصد افزایش یافته است.

او حتی گفت که تردد روز گذشته در خروجی‌های استان نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ٩٨ درصد افزایش یافته است.

وقتی افزایش ترددها در خراسان رضوی را با خبر افزایش شمار بستری های کرونایی در بیمارستان های این استان را کنار هم بگذاریم باید حق را به کسانی داد که نگران وضعیت افزایش کرونا در استان یاد شده و همچنین کشور می‌شوند.

گواه مطالب یاد شده هم این است که دکتر مهدی قلیان اول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز گفته است: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های خراسان رضوی‌ رو به افزایش بوده و به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده است؛ این در حالی است که طی چند هفته اخیر تعداد کل بستری ‌شدگان در خراسان رضوی حدود ۴۸۰ نفر بود.

به گفته این مقام بهداشتی، خطر افزایش تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا با افزایش مراجعان سرپایی و روند افزایشی نتایج مثبت آزمایشات پی.سی.آر در خراسان رضوی طی هفته‌های اخیر هشدار داده شده بود.

فقط این افزایش‌ها به خراسان رضوی مربوط نمی‌شود به عنوان نمونه ، امروز همچنین خبرهایی از افزایش مبتلایان از دیگر نقاط کشور هم داشتیم مثل کهگیلویه و بویر احمد که در این خصوص دکتر پرویز یزدان پناه، رئیس دانشگاه  علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: موارد مثبت کرونا در نمونه های روز یکشنبه حدود ۴۰۰ نفر بوده که بیشترین موارد مثبت از شروع کرونا در ۱۳ ماه گذشته است و استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری قرار دارد.

او حتی این هشدار را هم داد که احتمالا طی روزهای آینده تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت.

کهگیلویه و بویر احمد در حالی وارد خیز جدید کرونا شده است که محمد حسین نصیری راد ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد همین امروز اعلام کرده است که میزان تردد در جاده های این استان در ۶ روز ابتدای امسال ۱۹۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

به گفته نصیری راد ، میزان تردد طی مدت زمان یکم تا ششم فروردین ماه ۱۴۰۰ در جاده های  مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد ۹۵۱ هزار و ۵۳ تردد بوده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۳۲۱ هزار و ۱۳۷ تردد بوده است.

اردبیل از دیگر مناطقی است که برای روز جاری، خبر افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ را داده است . فرماندار اردبیل اظهار داشته است: امسال مراجعات به مراکز بهداشت و درمان شهرستان اردبیل به دلیل شیوع کرونا افزایش یافته است و اگر مردم رعایت نکنند محدویت‌های سخت‌گیرانه اعمال می‌شود.

جالب تر اینکه ابراهیم سلمانی ،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی ( ره) یزد گفته است:از اسفند ماه سال ۹۹ تاکنون در این استان ۴۵ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته شناسایی شده که ۹ مورد آن مربوط به شبانه‌روز گذشته است .موارد جدید سرخوشه کرونای شناسایی شده شامل سه مورد مربوط به اردکان، ۲ سرخوشه در مهریز، همین تعداد در خاتم و بقیه در شهرستان های اشکذر و  میبد است.

در این میان ، دکتر محمد فتحی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز هم  اعلام کرده است که با بستری شدن ۷۹ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان ها بار دیگر کرونا در این استان رکورد زد. تعداد پذیرش های روزانه کووید ۱۹ بیمارستان های البرز در برهه زمانی اسفند ۹۹ تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۰ به طور میانگین زیر ۴۵ نفر بود و دیروز ۵۶ نفر ثبت شد.

همچنین علیرضا شریعت، فرماندار آمل با اعلام این که آمار بیماران کرونایی در این شهرستان بعد از یک ثبات نسبی روند افزایشی گرفته اظهارداشته که افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در آمل نگران کننده شده است.

به گفته شریعت در حال حاضر رنگ  وضعیت کرونایی شهرستان آمل زرد است  و متاسفانه طی چند روز گذشته روند بستری ها و مراجعین حضوری به بیمارستان ها شیب افزایشی داشته است.

 

آمار مبتلایان قطعی کرونا در قزوین به ۲۰۳ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین آمار مبتلایان قطعی کرونا در قزوین را ۲۰۳ نفر اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ بیمار جدید کرونا با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و متاسفانه ۳ نفر نیز بر اثر این ویروس فوت کردند.

پیمان نامدار روز دوشنبه شمار بیماران بستری در بیمارستانهای استان قزوین را ۲۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۱۹ بیمار بستری در بیمارستانهای این استان بدحال هستند که برای این بیماران اقدامات ویژه تنفسی و مراقبتی لحاظ شده است.

وی به ترخیص ۴۹ بیمار بهبود یافته از کرونا طی روز گذشته تاکنون اشاره و یادآور شد:  رشد تعداد موارد بستری‌ها و مبتلایان مثبت نشان‌ دهنده وضعیت بحرانی استان قزوین ناشی از شرایط کرونا است بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به افزایش مسافرت‌ها و دورهمی های خانوادگی در ایام نوروز، گفت : عادی انگاری کرونا خطر جدی برای سلامت مردم است که متاسفانه برخی با سهل انگاری موجب دامن زدن به صعودی شدن بیماری در جامعه می‌شوند.

نامدار از شهروندان خواست تا از سفرهای غیرضروری در ایام تعیلات نوروزی پرهیز کنند و همواره با استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و  فاصله گذاری اجتماعی اجازه ندهند زنجیره ویروس کرونا در استان قزوین گسترش یابد.

این مسوول با بیان اینکه در یکماه گذشته روند ابتلا به کرونا در استان قزوین شیب صعودی داشته است، اضافه کرد: در حال حاضر میانگین فوتی‌ها و بستری‌ها افزایش پیدا کرده است در حالیکه هفته گذشته تعداد فوتی‌ها در استان تک‌رقمی شده بود.

 وی یادآور شد: متاسفانه تاکنون یکهزار و ۳۶۰ نفر از شهروندان قزوینی براثر کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

 

گنجایش ۲ بیمارستان پذیرش بیماران کرونا در فارس پر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیمار کووید ۱۹ در ۲ بیمارستان مرجع استان فارس تکمیل شد، گفت: بی توجهی به خطر همه گیری کرونا در استان پیامدهای ناخوشایند در موج چهارم دارد.

مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ شرایط کنونی را به منزله ورود دوباره به بحران و پیک جدید بیماری دانست و بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت تخت های بیمارستانی استان برای ایجاد آمادگی لازم تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست با بیان اینکه طی روزهای گذشته با افزایش قابل توجه ورودی به بیمارستان ها مواجه بوده ایم، اقدامات صورت گرفته برای افزایش تخت های بیمارستانی و امکان پذیرش بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های استان را مورد پیگیری قرار داد.

لطفی همچنین نسبت به برخی سهل انگاری های عمومی در زمینه رعایت اصول بهداشتی، به ویژه سفرهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی ابراز نگرانی و بر ضرورت افزایش توجه و همکاری عمومی در زمینه پایبندی به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

او با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طی بیش از یک سال گذشته، فراتر از توان در مسیر مبارزه با کرونا کوشیده است، ضرورت کنونی را مشارکت مردم در جدی گرفتن پروتکل ها دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در ادامه از تلاش های صورت گرفته برای پیشتازی فارس در انجام واکسیناسیون کرونا در کشور قدردانی کرد.

لطفی با دریافت آخرین گزارش های مربوط به انجام واکسیناسیون در گروه های هدف که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در بالاترین جایگاه کشور قرار دارد، این را مرهون تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت استان و همچنین وجود زیرساخت های قوی در مجموعه سلامت فارس دانست.

 لطفی در ادامه فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان در ایام نوروز و روند نمونه گیری ها، آخرین وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کرونا، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه کرونا در استان و علت های جان باختن مبتلایان طی ۴۸ ساعت گذشته را مورد پیگیری قرار داد.

 

تعداد مبتلایان کرونایی شناسایی شده در کرمانشاه ۵۴ نفر افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۹ بیمار بستری و ۱۵۷ نفر سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز گذشته ۵۴ نفر افزایش داشته است.

«مهدی محمدی» روز دوشنبه افزود: هم‌اکنون ۲۱۳ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته پنج نفر افزایش یافته است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ مورد بیمار با علایم کووید ۱۹ بستری و ۵۹ نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی استان کرمانشاه ترخیص شدند.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته یک نفر در اثر ابتلا قطعی به کرونا در استان فوت کرد و تعداد جانباختگان به هزار و ۵۱۰ نفر رسید.

 

محدودیت های جدید کرونایی

ستاد کرونای استان کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به وضعیت استان، تمام بوستان ها، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌های استان در روز طبیعت یا سیزده بدر تعطیل است.

تعطیلی مراسم آیینی و پایگاه‌های صلواتی به مناسبت اعیاد پیش رو، تعطیلی استخرها و باشگاه‌های ورزشی و بازارچه جوانرود تا روز شنبه ۱۴ فروردین از دیگر تصممیات ستاد کرونای استان کرمانشاه بود.

۲ شهرستان کرمانشاه در وضعیت قرمز و نارنجی 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از تغییر وضعیت کرونایی ۲ شهرستان استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا، شهرستان اسلام‌آبادغرب در وضعیت «قرمز» و گیلان‌غرب هم در شرایط «نارنجی» قرار گرفته ‌است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: ‌اکنون شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، سرپل‌ذهاب، صحنه و کرمانشاه در شرایط زرد کرونایی هستند و وضعیت شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر هم آبی است.

براساس اعلام ستاد ملی کرونا، در وضعیت نارنجی یا پرخطر هم سطح شغلی سه و چهار تعطیل است و در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر نیز همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل خواهد بود. در وضعیت زرد یا خطر متوسط فقط سطح شغلی چهار تعطیل خواهد بود.

همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان‌های نارنجی و قرمز ممنوع خواهد بود.

بر این اساس اکنون تردد از ۲ شهرستان اسلام آبادغرب و گیلانغرب به شهرستان های دیگر و شهرستان‌های دیگر به این‌ ۲ شهرستان ممنوع است.  

 

 کرونا بار دیگر در قم یک تَن را به کام مرگ بُرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک تَن از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آن مثبت بود جان خود را از دست داد.

محمد رضا قدیر در گفت و گویی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به نهم فروردین ماه ۵۱ بیمار با علائم کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۳۴ تَن از این تعداد افرود: ۳۸ بیمار که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تعداد کل بیماران کرونایی بستری و تحت معالجه و درمان قم را ۱۵۲ تَن ذکر کرد و گفت: حال ۱۷ تَن از این بیماران وخیم می باشد.

به دنبال افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی در قم، این استان که از روز بیستم دی ماه ۹۹ به منطقه آبی کرونایی کشور ورود پیدا کرده بود از بیست و پنجم ادسفند وارد منطقه زرد شد.

کارشناسان در خصوص وخیم تر شدن وضعیت در صورت بی توجهی مردم به توصیه های ستاد کرونا و برگزاری دورهمی ها و مهمانی ها و نیز انجام سفر هشدار می دهند. 

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

۱۰۱۴ نفر دیگر در اصفهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۴ نفر دیگر در استان به غیر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

آرش نجیمی روز دوشنبه افزود: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۶۳۷ نمونه‌گیری از افراد مشکوک مبتلا به این بیماری در استان انجام شد.

وی اضافه کرد: تعداد موارد فوتی قطعی و مشکوک در این مدت ۶ نفر بود که یک نفر آنان قطعی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ نفر از مراکز درمانی استان مرخص شدند خاطرنشان کرد: از تعداد مبتلایان جدید ۱۲۷ نفر بستری شدند و موارد بستری در بخش ICU (مراقبت‌های ویژه)  ۱۱۸ نفر بود.

نجیمی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کلی بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان ۷۳۲ نفر است.

 

کووید ۱۹ با بستری شدن ۷۹ بیمار در البرز رکورد تازه زد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با بستری شدن ۷۹ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان ها بار دیگر کرونا در این استان رکورد زد.

تعداد پذیرش های روزانه کووید ۱۹ بیمارستان های البرز در برهه زمانی اسفند ۹۹ تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۰ به طور میانگین زیر ۴۵ نفر بود و دیروز ۵۶ نفر ثبت شد.

دکتر محمد فتحی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت : اکنون ۴۳۶ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند که بیانگر افزایش شمار مبتلایان در استان است.

وی بیان داشت: ۶ بیمار دیگر کووید ۱۹ با وجود تلاش های مدافعان سلامت طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز جان باختند که شمار متوفیان این بیماری به ۲ هزارو۸۶۸ بیمار رسیده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: ۳۳ هزارو۷۴۱ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۳۰هزارو ۴۳۲ بیمار آنان پس از بهبودی ترخیص شدند.

فتحی افزایش شمار مبتلایان و مرگ ومیر های کرونایی در البرز را زنگ خطری برای شروع موج جدید کرونایی  دانست و از مردم خواست در خانه ها بمانند و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توصیه دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به مردم در مکان های عمومی  بود.

شهرستان کرج از روز شنبه هفته جاری با تغییر رنگ از زرد به نارنجی و شهرستان طالقان از آبی و به زرد تغییر حالت داد.

اکنون یک شهرستان تابعه البرز نارنجی و ۶ شهرستان دیگر زرد کرونایی است.

 

افزایش ابتلا به کرونا در آمل نگران کننده است

فرماندار آمل با اعلام این که آمار بیماران کرونایی در این شهرستان بعد از یک ثبات نسبی روند افزایشی گرفته است ، گفت : افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در آمل نگران کننده شده است.

علیرضا شریعت روز دوشنبه  با اشاره به اینکه در حال حاضر رنگ  وضعیت کرونایی شهرستان آمل زرد است ، افزود : متاسفانه طی چند روز گذشته روند بستری ها و مراجعین حضوری به بیمارستان ها شیب افزایشی داشته است.

وی تعداد بستری های شهرستان آمل را ۱۲۲ نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد ۹۸ نفر آملی و ۲۴ نفر اهالی شهرهای اطراف هستند که در بیمارستان های آمل بستری هستند.

فرماندار آمل اظهار داشت : در ابتدای فروردین تعداد بیماران بستری به ۶۷ نفر  رسیده بود که به دلیل فاصله گیری مردم از پروتکل های بهداشتی آمار بیماران بستری مجددا به بالای صد نفر رسید.

شریعت تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در آمل را ۲ نفر اعلام کرد و گفت :با توجه به این که کرونای انگلیسی در شهر دیده شده است ، مردم باید بیش ار پیش رعایت کنند ولی متاسفانه این روزها شاهد فاصله گیری مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

شریعت فاصله گیری مردم  از رعایت پروتکل های بهداشتی را اصلی ترین علت افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ اعلام کرد و افزود : متاسفانه استفاده از ماسک در شهرستان آمل بشدت کاهش یافته و مردم از ماسک استفاده نمی کنند.

وی ادامه داد : برگزاری دورهمی و عید دیدنی ها و بازار شلوغ شهر نیز سبب شد تا دوباره بعد از یک ثبات نسبی کرونایی ، روند مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان افزایشی شود.

فرماندار آمل همچنین به تعداد زیاد مسافران نیز اشاره کرد و گفت : متاسفانه با وجود همه تذکرها برای خودداری از سفر، شاهد حضور تعداد زیادی از مسافران در شهر هستیم که تمام این عوامل در روند صعودی بیماری موثر بوده است.

 

۲۵۷ مورد ابتلای جدید به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۲۵۷ مورد جدید ابتلا به کرونا بر اساس آخرین نتایج ازمایشگاهی، طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شد.

دکتر«محمد جمالیان» روز دوشنبه افزود: در  ۲۴ساعت گذشته ۲ بیمار کرونایی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند که با احتساب این افراد، تاکنون یک‌هزار و ۵۰۷ نفر در استان مرکزی بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: از این میزان بیمار شناسایی شده جدید، ۳۲ مورد مبتلا در بیمارستان‌های استان بستری و ۲۲۵ بیمار نیز به صورت سرپایی درمان شدند و باید دوران قرنطینه را تا منفی شدن جواب تست کرونا در منزل سپری کنند.

به گفته جمالیان، شمار مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۳۹ هزار  ۳۷۵ نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

 

آزمایش مثبت کرونا در منطقه کاشان به ۹۸ مورد رسید

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با روند رو به افزایش روزانه به ۹۸ مورد جدید و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۱۵ هزار و ۴۹۱ نفر رسید.

مریم امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان کاشان بستری شدند که ۱۲ نفر آنان از کاشان، ۲ نفر از توابع این شهرستان، ۲ نفر از آران و بیدگل، ۲ نفر از توابع این شهرستان و یک نفر از تهران با سن یک تا ۹۰ سال هستند.

وی با بیان اینکه اکنون در مجموع ۱۰۸ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی منطقه کاشان بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد، ۹۵ بیمار در کاشان و ۱۳ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان شمار موارد بستری بیماران کویید  ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل را ۱۶ نفر اعلام و اضافه کرد: ۱۳ نفر از بیماران در کاشان و سه نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیمار فوت شده به دلیل کووید ۱۹ در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ثبت نشد.

امیدی اظهار داشت: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۴۶ هزار و ۹۹۲ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

به گفته وی، در این مدت، ۹ هزار و ۴۷ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

شمار آزمایش مثبت کرونا در منطقه کاشان تا چندی پیش به طور میانگین روزانه افزون بر ۶۰ مورد بود که در چند روز اخیر به افزون بر ۷۰ مورد رسید و امروز با افزایش قابل توجه، ۹۸ مورد ثبت شد که حاکی از روند رو به رشد شیوع این ویروس در منطقه است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل زرد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.