طبق آنچه مقامات وزارت بهداشت کشورمان اعلام کرده اند، در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۶۹۳ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۷ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و ۵۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۳۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۵۱ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۲۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون هفت میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی ادامه داد: آرایشگاهها از جمله مراکز پر خطر کرونا هستند. رعایت نشدن اصول بهداشتی در آرایشگاهها به تشدید شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور منجر می شود. از همه کسانی که به بیماری قلبی، دیابت، فشارخون و نقص سیستم ایمنی مبتلا هستند به جد می خواهیم در ایام شیوع کرونا تا جای ممکن به آرایشگاه مراجعه نکنند و از همه مردم می خواهیم در صورت داشتن علایمی مثل تب، تنگی نفس، گلودرد و سرفه از رفتن به آرایشگاه پرهیز کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از افرادی که به آرایشگاه می روند می خواهیم قبل از رفتن به آرایشگاه به صورت تلفنی یا اینترنتی نوبت بگیرند و از لحظه خروج از آرایشگاه تا رسیدن به خانه از لمس چشم، بینی و دهان بپرهیزند. در آرایشگاه از حوله، شانه و لوازم شخصی استفاده کنند و اگر از لوازم مشترک استفاده می شود حتما از مدیریت آرایشگاه بخواهید که این لوازم را ضدعفونی کنند. همچنین از آرایشگر بخواهیم که هنگام کار از شیلد صورت و ماسک استفاده کند.

وی ادامه داد: هنگام نشستن در اتاق انتظار آرایشگاه نیز فاصله حداقل یک متری را با دیگران حفظ کنید و برای پرداخت وجه از پرداخت اینترنتی یا کارتخوان استفاده کنید.

 

آخرین وضعیت استان ها

​پس از ماه ها دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا، امروز خبری امیدوارکننده از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر کاهش آمار فوتی‌ها به زیر ۱۲۰ نفر منتشر شد و این نوید را برای مردم ایران داشت که در صورت رعایت اصول بهداشتی، در آینده نزدیک به روزهای بدون کرونا می‌رسیم.

تامین واکسن کرونا خبر دیگری بود که امروز سعید نمکی به ارمغان آورد و اعلام کرد: با وجود افزایش شیوع کرونا در دنیا بعد از جهش ویروس در انگلیس وضعیت کرونا در کشور ما خوشبختانه رو به کاهش است و  امروز به آمار مرگ زیر ۱۲۰ نفر در روز رسیدیم و برای اولین بار در چند ماه اخیر است که به سمت آمار زیر ۱۰۰ نفر در حرکت هستیم البته این خوشبختانه که می گویم ناشی از ذوق زدگی کاهش آمار است و گر نه هر یک نفر که فوت می کند برای ما غم انگیز است. 

وی افزود: بر خلاف کشورهای اروپایی و آمریکایی اکنون با گذراندن یک دوره سرکش اپیدمی در همه استانها مانند اردیبهشت ماه به وضعیتی نزدیک شده ایم که میزان مرگ و بستری در برخی استانها در حد صفر است و دیروز برخی استانها مرگ و میر و حتی بستری صفر کرونا را تجربه کردند.

نمکی همچنین این خبر را برای مردم ایران داشت که نقشه های کرونا در وزارت بهداشت نشان می دهد اکنون هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور نداریم و حتی تعداد شهرهای نارنجی هم از زرد کمتر است. از ۱۶۰ شهر قرمز به صفر شهر قرمز رسیدیم، ۱۰۸ شهر نارنجی و ۳۴۰ شهر زرد داریم و کشور به سمت شهرهای کم خطر و سفید حرکت می کند.

 

 

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای نارنجی و زرد

 

براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور حفظ سلامتی مردم، برگزاری هرنوع مراسم و تجمع به مناسبت های مختلف در استان ها به صورت حضوری ممنوع اعلام شده است.

در زمان حاضر بسیاری از فعالیت ها منوط به ارزیابی ستادهای استانی مقابله با کرونا است از جمله پیست اسکی چلگرد کوهرنگ به عنوان یکی از ۱۰ پیست مهم کشور در فاصله ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری که بنا به گفته رییس اداره ورزش و جوانان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری تا زمان صدور مجوز ستاد تعطیل است. 

 اسکی‌ از رشته‌های پر برخورد محسوب نمی‌شود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان انجام آن در زمان شیوع ویروس کرونا وجود دارد، اما به دلیل آنکه عمده مراجعه‌کنندگان به پیست را گردشگران تشکیل می‌دهند، بازگشایی پیست به شیوه مرسوم سال‌های گذشته موجب ازدحام جمعیت می‌شود و خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

 

وضعیت کرونایی استان‌ها

 

دلنگرانی ها از رسیدن به پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد و کارشناسان و مسوولان ،رفتار مردم و نحوه اعمال محدودیت ها را در این امر دخیل می دانند به گونه ای که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفته است: در صورت عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بروز پیک چهارم کرونا در استان، دور از ذهن نیست که چنین وضعیتی بسیار نامطلوب است.

دکتر محمدرضا صائینی افزود: بر اساس یافته های اپیدمولوژیست و مدیریت بیماری ها پیش بینی می شود، هفته سوم و چهارم بهمن امسال پیک چهارم بیماری نیز در این استان رخ دهد و در این صورت شمار مبتلایان بستری در بیمارستان های استان ۹۵ تا ۱۰۰ و حتی ۱۲۵ نفر در روز خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان درباره وضعیت کرونایی این استان گفت: در زمان حاضر شهرهای ایجرود، سلطانیه، خدابنده و ماهنشان به رنگ زرد و مابقی شهرهای استان نارنجی است که نظارت و حفظ این موقعیت برای جلوگیری از پیک های بعدی ضروری است.

دکتر پرویز قزلباش افزود: روند مداخلات انجام گرفته افزایش شمار مراکز ۱۶ ساعته از ۱۲ به ۲۴ مرکز افزایش تست های کووید - ۱۹، تست های سریع و اعمال محدودیت فعالیت اصناف از ساعت ۱۸ در شهرهای قرمز کرونایی و سپس اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت و شروع طرح قاسم سلیمانی در روند نزولی شدن بیماری بسیار موثر بوده است.

آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که شدت شیوع کرونا در این استان مهار شده و به وضعیت تثبیت رسیده است.

دبیرخانه ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل اعلام کرد: با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد و سه شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند به طوری که هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، سرعین، کوثر، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار، خلخال و نیر در وضعیت زرد شیوع کرونا هستند.

اما در میان خبرهای کرونایی آرمین زارعیان رییس هیات مدیره نظام پرستاری تهران خبر تاسف باری را اعلام کرد و گفت: در تهران ۳۵ هزار پرستار مشغول به خدمت هستند که از این تعداد، ۱۲ هزار پرستار مبتلا به کرونا داریم که ۲۳ نفر آن ها شهید شدند.

استان البرز به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد و رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان اعلام کرد که با مرگ پنج بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در این استان به ۲ هزارو ۵۵۶ نفر رسید.

دکتر محمد فتحی گفت: ۳۷ بیمار کووید ۱۹ به خاطر وخامت حال عمومی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری شدند که مجموع موارد بستری این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز به ۲۸ هزار و ۴۵۹ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و عضو ستاد کرونا سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن ۶۶ کرونایی دیگر دراستان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۶ هزار و ۱۴ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری اظهارداشت: هم‌اینک ‌۱۵۹ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند و با افزوده شدن سه بیمار فوتی جدید شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان به یک هزار و ۹۰ نفر رسیده است. 

 

۲ نفر دیگر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در کرمانشاه جان باختند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: با فوت ۲ نفر دیگر با ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان استان به هزار و ۴۲۲ نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز یکشنبه افزود: این ۲ نفر در مراکز درمانی شهرستان های دالاهو و پاوه فوت کرده‌اند.

وی از بستری شدن ۷۱ نفر در شبانه روز گذشته در کرمانشاه خبر داد و افزود: هم اکنون ۲۰۹ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، همچنین از شناسایی ۱۹ مبتلای جدید به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۴۰ هزار و ۳۷۲ مبتلای کرونا در استان شناسایی شده اند.

گفتنی است که تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

 

محدودیت های منع تردد شبانه در کرمانشاه همچنان پابرجا است

استاندار کرمانشاه گفت: براساس مصوبات ستاد کرونا محدودیت های شهرهای نارنجی برای مناطق زرد همچنان پابرجا خواهد بود که به دنبال آن محدودیت های منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ در کرمانشاه همچنان ادامه دارد.

هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه ستاد کرونا استان افزود: هم اکنون وضعیت شهرستان های کنگاور، سنقر و پاوه از لحاظ شیوع کرونا نارنجی بوده و شهرستان‌های کرمانشاه، ثلاث‌باباجانی، جوانرود، اسلام آبادغرب، دالاهو، روانسر، سرپل‌ذهاب، صحنه، قصرشیرین، گیلانغرب و هرسین زرده است.

وی تاکید کرد: اگر دستوالعمل های بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است محدودیت ها دوباره اعمال شود و در بهمن ماه گرفتار پیک جدید کرونا شویم بنابراین همه با هم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از مرز ۲۶ هزار نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و عضو ستاد کرونا سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن ۶۶ کرونایی دیگر دراستان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۶ هزار و ۱۴ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری روز یکشنبه اظهارداشت: هم‌اینک ‌۱۵۹ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند. 

وی ادامه داد: همچنین ۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن سه بیمار فوتی جدید شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۹۰ نفر رسید. 

وی اظهارداشت: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

هاشمی افزود: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

استان سیستان و بلوچستان دارای سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر است که دانشگاه زابل ۵ شهرستان، زاهدان ۶ شهرستان و ایرانشهر ۱۲ شهرستان استان را زیرپوشش دارند.

 

۲ نفر دیگر براثر ابتلا به کرونا در استان همدان جان باختند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که با فوت ۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان کرونایی استان به یک هزار و ۴۰۱ نفر رسید.

«محمد طاهری» روز یک‌شنبه ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا استان همدان، افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۸ مورد بوده که از این تعداد ۲۳ مورد در بخش عادی و  ۱۳ نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند، همچنین حال ۳۵ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

وی اظهار داشت: ۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان شناسایی شدند که با احتساب این تعداد مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون در بیمارستان‌های استان به ۹ هزار و ۷۴۴ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان های اسدآباد ۳۴۹، بهار ۵۵۸، تویسرکان ۶۰۰، رزن ۳۸۳، درگزین ۱۶۶، فامنین ۱۷۲ و کبودراهنگ ۶۰۹ نفر بوده است.

طاهری افزود: همچنین یک هزار و ۸۲۹ نفر در ملایر، یک هزار و ۹۲در نهاوند و سه هزار و ۷۲۱ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند که ۲۶۵ نفر از بیماران بستری، افراد غیربومی و از خارج استان هستند.

گفتنی است که استاندار همدان نیز روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت که پنج شهرستان «همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و فامنین» در وضعیت زرد و شهرستان‌های «ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ، رزن و درگزین» نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

«سید سعید شاهرخی» افزود: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، همدان جزو  ۹ استان کشور است که از نظر مهار کرونا وضعیت مطلوبی دارد.

 

شمار جانباختگان کووید ۱۹ البرز به ۲ هزارو ۵۵۶ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که با مرگ پنج بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در این استان به ۲ هزارو ۵۵۶ نفر رسید.

دکتر محمد فتحی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: ۳۷ بیمار کووید ۱۹ به خاطر وخامت حال عمومی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری شدند که مجموع موارد بستری این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز به ۲۸ هزار و ۴۵۹ نفر رسیده است.

فتحی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزارو ۵۱۱ نفر از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بهبود یافته و از  مراکز درمانی البرزترخیص شده اند.

استان البرز به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم توصیه دارند که پروتکل های بهداشتی مانند رعایت فاصله فیزیکی،  استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی و پرهیز از حضور در مکان های پرازدحام را  اولویت قرار دهند.

اجرای محدودیت هایی کرونایی آذرماه تاکنون نقش موثری در کاهش میزان ابتلا و مرگ ومیر کرونایی در استان البرز داشته است.

 

۳۷ هزار خانوار خراسان جنوبی در طرح شهید سلیمانی پایش شدند

مسوول بسیح جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۷ هزار خانوار با اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا «طرح شهید سلیمانی» در این استان پایش و غربالگری شدند.

هاشم هیهات روز یکشنبه افزود: در نتیجه این غربالگری و پایش‌ها تاکنون هزار و ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا و ۲ هزار و ۱۸۳ فرد مشکوک به کرونا در استان شناسایی و ۷۶۸ نفر به بیمارستان ارجاع شدند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه‌های استانی و شهرستانی طرح محله محور شهید سلیمانی از ۲۰ آبان در استان فعال است گفت: همچنین ۲۱۳ تیم نظارتی، ۲۸۷ تیم رصد و شناسایی، ۲۱ تیم مراقبت، ۴۹۷ تیم حمایت در این طرح فعال و همکاری دارند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از فعالیت ۵۲۰ پایگاه مقاومت بسیج استان در اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا خبر داد و گفت: در این طرح هفت هزار و ۶۴۸ بسته حمایتی، پنج هزار و ۴۱۳ بسته بهداشتی و پنج هزار و ۶۴۵ غذای گرم بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده است.

وی هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی را مقابله با ویروس کرونا از طریق تشدید نظارت‌ها، تقویت آموزش و اطلاع‌رسانی در جامعه، افزایش حمایت از بیماران و تقویت فرآیندهای درمان سرپایی بیماران عنوان کرد.

طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به صورت محله محور به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، سازمان های مردم نهاد و خیرین از ابتدای آذرماه در کشور اجرایی و گفته شده است تا سه ماه تداوم دارد.

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌ها، افزایش تست‌های تشخیصی و بیماریابی فعال، قرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع‌رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، اجرای هوشمند محدودیت ها و افزایش خدمات سرپایی به منظور کاهش موارد بستری از اهداف این برنامه است.

 

حال ۲۹ بیمار مشکوک به کرونا در قم وخیم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حال ۲۹ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان های قم بستری هستند وخیم است.

محمدرضا قدیر آخرین وضعیت مبتلایان به کووید۱۹ در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به هفتم دی ماه، ۱۸ تن با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی قم مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶ تن در مراکز درمانی قم بستری شدند و ۲۷ بیمار کرونایی نیز با بهبودی از بیمارستان های قم مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که ۱۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سه تن از بیماران کرونا مثبت قم جان خود را از دست دادند.

 

کاشان و آران و بیدگل روز بدون مرگ کرونایی داشتند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته برای شهرستان‌های حدود ۵۰۰ هزار نفری کاشان و آران و بیدگل روز بدون مرگ کووید ۱۹ ثبت کرد.

مریم امیدی روز یکشنبه افزود: کاهش ابتلا و مرگ و میر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و تلاش‌های مدافعان سلامت بوده است که انتظار می‌رود با ادامه همکاری خوب مردم با این روند بتوان، کرونا را در منطقه کاشان مهار کرد.

وی ادامه داد: ۱۴ بیمار جدید حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته با سن ۱۵ تا ۸۸ سال در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری شدند که ۱۰ نفر آنان در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: اکنون ۹۳ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند که ۳۱ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

امیدی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۴ هزار و ۱۶۰ نفر به مرکزهای بستر، تشخیصی سرپایی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کردند که هفت هزار و ۹۶۰  نفر بیمار کووید ۱۹ پس از بهبودی، از بیمارستان‌های ۲ شهرستان مرخص شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت هشت مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل، شمار بیماران کویید ۱۹ در این منطقه به ۱۲ هزار و ۷۸۸ نفر رسید.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

 

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان نارنجی و آران و بیدگل زرد است.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

 

وضعیت شکننده شهرهای نارنجی

همشهری نوشت: براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تعداد نقاط قرمز کرونایی با اعمال محدودیت‌های کشوری از ابتدای آذر تاکنون به صفر رسیده. اما  بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها، هشدارها و محدودیت‌ها نه‌تنها این مناطق که باز هم تمام کشور را در آتش کرونا قرار خواهد داد. 

هنوز شهر‌هایی مانند بافت کرمان، کردکوی گلستان، آمل و گلوگاه مازندران نقاط پرالتهاب هستند و با وجود وضعیت نارنجی، شرایط شکننده‌ای دارند.

 

photo_2020-12-27_17-25-53

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.