در حال حاضر ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نیست، اما استاندار کرمانشاه پیک چهارم کرونا در این استان را دور از ذهن ندانست و گفت: برای کنترل کووید ۱۹ مجبور به اعمال برخی محدودیت ها شده ایم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۵۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۲۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۲۴ هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۳۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۷۵۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نداریم.


آخرین وضعیت استان ها

مقابله با کرونا در کشورمان همچون بسیاری از دیگر مناطق جهان ادامه دارد و این در حالی است که احتمال موج زمستانی شیوع کووید ۱۹، جهش ویروس این بیماری و مهمتر از آن، کاهش حساسیت عمومی، دغدغه خاطر بیشتری برای مسوولان و کارشناسان حوزه درمان ایجاد کرده است.

«کرونا» ویروسی است که قابلیت شیوع آن بسیار زیاد و  عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی از راه‌های انتقال آن است؛ اما این عامل میکروسکوپی اغلب با رعایت توصیه های بهداشتتی همچون توجه به فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور غیرضروری در تجمعات و استفاده از ماسک و دستکش در کنار دیگر  دستورالعمل های بهداشتی، امکان سرایت ندارد.

با این حال، عمدتا غفلت یا عادی انگاری بیماری  از سوی بسیاری از مردم موجب شده است که پس از حدود ۱۰ ماه از ورود کووید۱۹ به  ایران، در استانه موج چهارم آن قرار داشته باشیم.

اجرای طرح شهید سلیمانی و تلاش برای تهیه واکسن کرونا  از طریق تولید داخلی و تامین آن از خارج از کشور از اقداماتی است که دولت برای مهار بیماری و جلوگیری از ابتلای موج دیگری از هموطنان در پیش گرفته است. 

هدف اصلی از اجرای طرح شهید سلیمانی که برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار مهم است و در کمیته‌های عملیاتی آن نیروهای بهداشت، بسیج، هلال احمر، سفیران سلامت و اقشار مختلف مردم حضور دارند، بیماریابی و کنترل ویروس کروناست

در همین حال به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، با وجود تحریم ها و دشواری جابجایی ارز، مسوولان وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به طور جدی در حال رایزنی برای خرید واکسن کرونا هستند که امید است  با پیدا کردن روش مناسب برای انتقال ارز،  این محصول تهیه و وارد کشور شود.

اعمال مجموعه های مختلف سختگیری و محدودیت  هم روش دیگری برای مقابله با شیوع بیماری بوده که منطبق با شرایط کرونایی هر استان به اجرا درآمده است. 

براساس تازه ترین گزارش ها، در برخی استان ها امار بستری شدگان کرونایی کاهش و در برخی استان ها افزایش یافته است. 

در کرمانشاه، با بستری شدن ۵۹ نفر و ترخیص ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مربوط به کووید ۱۹ در استان به ۲۲۰ نفر رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته، سه نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جان باختند که تعداد کل  جانباختگان استان به هزار و ۴۱۸ نفر رسید.

استاندار کرمانشاه پیک چهارم کرونا در استان را دور از ذهن ندانسته و گفته است: برای کنترل کووید ۱۹ مجبور به اعمال برخی محدودیت ها شده ایم، محدودیت هایی که مشکلاتی را برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر ایجاد کرده است اما برای حفظ سلامتی آنها و دیگران ناچار به اعمال و اجرای محدودیت ها هستیم تا کنترل این بیماری که به نظر می رسد فعلا باید با آن زندکی کنیم از دستمان خارج نشود.

در همین حال، در البرز، اخبار حاکی از آن است که موارد بستری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان نسبت به چندروز گذشته افزایش یافت.

دکتر محمد فتحی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۴۵ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان پذیرش و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند.

وی افزود: اکنون ۴۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند که در روزهای اخیر به کمتر از ۴۰۰ نفر رسید.‌با مرگ پنج بیمار دیگر کووید ۱۹ شمار جانباختگان این بیماری به ۲ هزارو ۵۳۸ نفر در استان رسید.

در همین حال، مدیر کارگروه بیماری های واگیر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ یک از شهرهای استان در وضعیت قرمز نیستند، گفت: اما شرایط کرونایی ما بسیار شکننده است.

سیمین خیاط زاده با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت اصول بهداشتی برای کاهش شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: شهرهای قرمز در استان تبدیل به نارنجی شده اند و نارنجی ها نیز زرد شده اند که تعداد آنها ۹ شهرستان است. 

وی افزود: امیدواریم مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند تا ان‌شاالله شاهد تبدیل شهرهای زرد به سفید و نارنجی به زرد شویم، اما در صورت عدم رعایت مردم، دوباره وضعیت آذربایجان شرقی قرمز می شود و مجبور خواهیم شد محدودیت ها را ادامه یا افزایش دهیم. 

خیاط زاده یادآوری کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، میزان ابتلا و بستری‌های کرونا در استان کاهش یافته است، اما این شرایط شکننده است و سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای دیگر هم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. 

مدیر کارگروه بیماری های واگیر آذربایجان شرقی همچنین یادآور شد: پس افراد پر خطر از خانه هایشان بیرون نیایند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود و شهروندان باید همچنان شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

خبر خوب این که در چهار محال و بختیاری، فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا طی هفته اخیر نسبت به هفته پایانی آبان‌ماه و قبل از اعمال محدودیت‌های هوشمند، در حدود ۷۵ درصد کاهش داشته است.

به گفته مجید شیرانیرییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، روند کاهشی شیوع کرونا در استان همچنان ادامه دارد و چنانچه بتوان روند شیوع را به همین میزان کنترل کرد در هفته آینده شیب نزولی شیوع کرونا از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی همچنین از کاهش چشمگیر تعداد بیماران بستری در استان خبر داد و گفت: در تاریخ ۲۸ آبان ماه در حدود ۴۰۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری بودند که این تعداد در حال حاضر به ۱۲۵ مورد رسیده است.

کاهش دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی عامل مهم روند نزولی شیوع کرونا در استان اعلام شده است.  

غربالگری و رهگیری مبتلایان از مهمترین راه های مقابله با شیوع  کروناست. 

در همین راستا در  استان مرکزی، مدیر گروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد که هزار و ۵۱۲ بیمار کرونایی این استان در قالب طرح شهید سلیمانی رهگیری شدند.

سید«شهریار حسینی»  افزود: این رهگیری از سوی ۳۳۵ تیم مراقبتی با یک‌هزار و ۲۴۹ عضو بسیجی، هلال احمر، مراقبان سلامت، بهورزان و داوطلبان از ۱۵ آذرماه تاکنون در استان مرکزی عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: ۸۰۰  تست سریع کرونا نیز در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی انجام شد که ۸۵ مورد آن مثبت و ۲۵۰ نفر هم به مراکز منتخب بهداشتی استان معرفی شدند.

در قم نیز  جمعیت گروه هدف در این استان طی سه مرحله به‌صورت تلفنی علیه ویروس کرونا غربالگری شدند.

همچنین در اردبیل، در جریان اجرای طرح سپهبد سلیمانی قریب به ۸۸ درصد از جمعیت به تعداد یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت این استان غربالگری شدند.

به گفته اکبر بهنامجو استاندار اردبیل،  در حال حاضر ۲۵ نفر در نقاهتگاه‌ها هستند و هفت هزار بسته معیشتی و ۲۰۰ هزار بسته بهداشتی در جریان اجرای این طرح توزیع شده است.

وی از انجام ۱۱ هزار تست سریع و  pcr در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در شهرستان خلخال هم به غیر از این، ۲ هزار و ۵۰۰ تست کرونا انجام شده است.

او  با بیان اینکه با تلاش بسیجیان ، کادر درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شاهد کاهش بستری‌ها در بیمارستان ها هستیم، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۹۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و به تبع شاهد پایین آمدن تلفات نیز هستیم.

از سیستان و بلوچستان هم خبر رسیده است که -۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۵۵ هزار و ۱۰۰ خانوار در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان با هدف پیشگیری از کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس تحت پوشش قرار گرفتند.

 افراد شناسایی شده برای دریافت خدمات هفت هزار و ۳۲۶ نفر و تعداد افراد نیازمند به نقاهتگاه ۲۳۰ بودند و حدود هفت هزار و ۲۶۰ سالمند و ۱۵ هزار و ۳۰۳ بیمار زمینه‌ای نیز در طرح «شهید قاسم سلیمانی» تحت پوشش خدمات قرار گرفتند.

افراد نیازمند به اکسیژن تراپی ۶۳۲ نفر، افراد نیازمند قرنطینه خانگی ۲ هزار و ۲۱۸ نفر و افراد دارای تماس نزدیک با فرد مبتلا ۶ هزار و ۲۳۹ نفر بودند.

 یکی از اهداف طرح شناسایی نیازمندان است و بر این اساس،  تاکنون به یکهزار و ۸۳۹ نفر خدمات حمایتی ارائه شده و ۳۳ هزار بسته بهداشتی نیز در این بازه زمانی بین آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان در مناطق محروم توزیع شده است.

 

۶۲ بیمار کرونایی جدید در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۲ بیمار کرونایی جدید در شبانه روز اخیر شناسایی شده و شمار کلی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تاکنون در این استان به ۳۳ هزار و ۸۵۱ نفر رسیده است.

دکتر سید «محمد جمالیان» عصر پنجشنبه افزود: موراد فوت ناشی از ویروس کرونا طی  ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی  ۲ نفر بوده که با احتساب این آمار، مجموع فوت شدگان در اثر کووید ۱۹به یک هزار و ۳۶۱ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: ۱۷  بیمار شناسایی شده در استان طی شبانه روز اخیر برای مداوا  در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و مراقبت‌های تخصصی برای آنان آغاز شده است.

دکتر جمالیان عنوان کرد: ۴۵مورد از بیماران جدید شناسایی شده استان مرکزی نیز درمان‌های سرپایی دریافت کرده و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی باید در قرنطینه خانگی بمانند.

نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی، اول اسفندماه پارسال پس از قم در اراک به ثبت رسیده است.

 

۹۸ بیمار کرونایی آستارا در قرنطینه خانگی هستند

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: ۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در غربالگری بیماران، موسوم به طرح شهید سلیمانی شناسایی شده و در قرنطینه خانگی هستند و مراحل درمان و پشتیبانی معیشتی آنها پیگیری می‌شود.

سرهنگ بهزاد قنبری روز پنجشنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: از اوایل آذرماه تا امروز با تلاش ۴۴۰ نفر در قالب ۱۱۰ تیم از بسیجیان، داوطلبان هلال احمر و نیروهای شبکه بهداشت و درمان ۹۷ درصد جمعیت این شهرستان غربالگری شدند.

وی بیان کرد: از ۸۸ هزار و ۴۹۸ فرد غربالگری شده، ۶۰۱ مورد مشکوک به کرونا شناسایی و پس از تست، ابتلای ۹۸ نفر قطعی شده است و این طرح به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: ۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند و باید با درک کامل شرایط، اجازه ندهیم وضعیت شهرستان از نظر ابتلا به کرونا قرمز شود.

فرید بصیری مقدم ادامه داد: طبق رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هر ماه ۶ هزار تست تشخیص سریع کرونا برای رانندگان کامیون های خارجی در آستارا فراهم خواهد شد.

فرماندار آستارا هم گفت: وضعیت شهرستان نارنجی است و اگر مردم و اصناف بطور هدفمند و مداوم همکاری کنند، به سمت وضعیت زرد خواهیم رفت.

عباس صابر افزود: مشارکت نیروهای بسیج، هلال احمر و شبکه بهداشت در کنترل کرونا قابل قدردانی است و نظارت های بهداشتی در کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی تشدید شود.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

حال ۳۳ بیمار کرونایی در قم وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در حال حاضر ۱۴۷ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری هستند که حال ۳۳ تَن از آنها وخیم است.

محمد رضا قدیر اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به چهارم دی ماه ۲۵ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی  با اشاره به اشاره به بسترنی شدن ۱۹ تَن در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان افزود: ۲۸ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند نیز ترخیص شدند.

رئیس علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: طی یک روز گذشته هیچ یک از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را از دست ندادند.

پس از اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به دوم دی ماه آمار جانباختگان ناشی از کرونا در قم صفر اعلام شد این دومین روزی است که این استان پس از ماه ها قرار داشتن در وضعیت قرمز و فوق قرمز و نارنجی روز بدون فوتی کرونایی را سپری می کند.

قم از نیمه آذرماه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته و با توجه به کاهش قابل توجه تعداد بستری ها و مبتلایان در آستانه شرایط زرد کرونایی قرار دارد.

 

۵۹ هزار و ۷۲۰ لرستانی به کرونا مبتلا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۹ هزار و ۷۲۰ شهروند این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

مریم کوشکی  روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: تا روز دوم دی ماه ۱۵۴ هزار و ۹۴۳ نمونه مشکوک کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۵۴ هزار و ۶۸۸ مورد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: تا این تاریخ ابتلای قطعی ۵۹ هزار و ۷۲۰ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و۲۷۴ نفر نیز جان باخته اند.

وی تصریح کرد: از مجموع نمونه های ارسالی تا دوم دی ماه نیز ۹۴ هزار و ۹۶۴ مورد نیز جواب تست کرونای آنها منفی اعلام شد.

وی اظهار داشت: تا پایان آذرماه آذر ابتلای ۵۹ هزار و ۴۰۹ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۶۷ نفر نیز جان باخته اند.

بر اساس آخرین بررسی های صورت گرفته و اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، ازنا و دلفان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند و بروجرد، الیگودرز، دورود، کوهدشت، سلسله، رومشگان و چگنی جزو مناطق زرد شیوع کرونا در لرستان محسوب می شوند.

هم اکنون محدودیت های وضعیت نارنجی در لرستان اعمال می شود.

 

تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی ۷۰ درصد کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری ‌شده در استان خراسان رضوی نسبت به ابتدای آذر ماه حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر مهدی قلیان اول روز پنجشنبه افزود: شاهد روند نزولی تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی هستیم.

وی ادامه داد: موج سوم شیوع کرونا در استان خراسان رضوی در ابتدای آذر ماه امسال به اوج خود رسید که با اجرای محدودیت‌های کرونایی و رعایت بیشتر موازین و پروتکل‌های بهداشتی اکنون روند نزولی یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۷۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که ۵۲۳ نفر از این تعداد مربوط به مناطق زیرپوشش این دانشگاه در مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر استان بوده و مابقی مربوط به شهرستانهای زیرپوشش دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور می‌باشند.

وی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانهای خراسان رضوی طی هفته چهارم آبان ماه و ابتدای آذر ماه امسال را حدود ۲ هزار و ۱۳۰ نفر عنوان کرد.

دکتر قلیان اول افزود: هم‌اکنون تعداد بستری شدگان با علائم حاد تنفسی در این استان بطور متوسط روزانه ۱۵۲ نفر است که همه آنها ممکن است کرونا نداشته باشند و تشخیص قطعی آن پس از  انجام آزمایشهای مربوطه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به منزله تمام شدن این بیماری و نبود این ویروس در جامعه نیست، چرا که اگر غفلت کنیم و محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم، خطر ورود به موج چهارم شیوع این ویروس وجود دارد. 

۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان در  دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۷۷ هزار و چهار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۹۱۴ هزار و ۱۹۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۷۷ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۹۵۷ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۹۶۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۵۵ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۷۳۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۱۸ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۲۸ بیمار کووید ۱۹ و ۳۳۴ هزار و ۲۱۸ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

 

۲۲۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با بستری شدن ۵۹ نفر و ترخیص ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مربوط به کووید ۱۹ در استان به ۲۲۰ نفر رسید.

مهدی محمدی روز پنجشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان باختند که این فوتی ها شامل ۲ نفر در شهرستان کرمانشاه و یک نفر در اسلام آبادغرب بود است.

وی ادامه داد: با فوت این سه نفر، مجموع جانباختگان مربوط به ویروس کرونا در استان کرمانشاه به هزار و ۴۱۸ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۹ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست

استاندار کرمانشاه در نشست اخیر با باشگاه داران ورزشی به وضعیت کرونا در استان اشاره و با بیان اینکه تاکنون سه پیک را پشت سر گذاشته ایم، یادآوری کرد: در پیک اول آمار فوتی ها به صورت میانگین روزانه یک تا ۲ مورد و در پیک دوم میانگین روزی پنج فوتی داشتیم.

هوشنگ بازوند افزود: در پیک سوم میانگین فوتی ها روزانه به ۱۸ نفر رسید که در روز ۲۴ آبان آمار ۲۴ فوتی یعنی هر ساعت یک نفر را ثبت کردیم اما خوشبختانه هم اکنون کرونا در کرمانشاه شیب نزولی دارد.

استاندار کرمانشاه همچنین پیک چهارم کرونا در استان را دور از ذهن ندانست و گفت: برای کنترل کووید ۱۹ مجبور به اعمال برخی محدودیت ها شده ایم، محدودیت هایی که مشکلاتی را برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر ایجاد کرده است که دست فروشان از جمله آنها هستند.

وی گفت: به مشکلات این دسته از شهروندان کاملا واقفیم اما برای حفظ سلامتی آنها و دیگران ناچار به اعمال و اجرای محدودیت ها هستیم تا کنترل این بیماری که به نظر می رسد فعلا باید با آن زندکی کنیم از دستمان خارج نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.