سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت شهرهای کشور از نظر شیوع کرونا اعلام کرد که ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نیست و همچنین طبق گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت هم اکنون از ۳۱ استان کشور در ۳۰ استان روند بیماری کرونا نزولی است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۸۰۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۸۵ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۵۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون هفت میلیون و ۴۶ هزار و ۴۴۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نداریم.

سخنگوی وزارت بهداشت با تبریک روز پرستار گفت: امروز سالروز  ولادت بانوی صبر و مقاومت حضرت زینب(س) روز پرستار نامگذاری شده است. ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و پرستاران به عنوان سربازان خط مقدم صحنه نبرد با این بیماری این بار نه در لباس رزم بلکه در لباس سپید سلامت مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند.

وی افزود: با همه گیری ویروس کرونا فروزندگی پرستاران این ستارگان درخشان بر ما نمایان تر شده است. سردمداران این جدال سهمگین جان خود را در طبق اخلاص گذاشته تا نجاتبخش همنوعان خود باشند. با درود به ارواح پاک شهدای سلامت به خصوص شهدای پرستاری و پاسداشت نام و یاد این عزیزان فرارسیدن روز پرستار را به این خدمتگزاران بی ادعا تبریک و تهنیت می گوییم.

لاری ادامه داد: قطعا مردم قدرشناس ایران با تدوام همکاری مسئولانه خود، در عمل به توصیه های بهداشتی و پرهیز از هر گونه عادی انگاری، کمک می کنند تا از فشار کاری این روزهای پرستاران کاسته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان مهمترین عامل انتقال بیماری کووید۱۹ در کشور، دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی است، برگزاری آیین سنتی یلدا در شرایط کنونی بیماری در کشور ممکن است به قیمت از دست دادن عزیزانمان تمام شود، بنابراین از هموطنان فهیم کشور می خواهیم تا با برگزاری مراسم شب یلدا به صورت مجازی و دور از هم، شادی روزهای پس از شب یلدا را با بیماری یا از دست دادن عزیزان تلخ نکنند.


آخرین وضعیت استان ها

موج سوم کرونا طی روزهای پایانی آذر امسال با اجرای محدودیت های کرونایی ۲ هفته ای در ابتدای این ماه و همچنین همراهی مردم، فروکش کرد ، اما کارشناسان از احتمال آغاز موج چهارم شیوع کرونا خبر می دهند که دورهمی سنتی خانواده ها در یلدا می تواند باعث و بانی آن باشد.

همراهی خوب مردم و اقدام های خوبی که در کنترل شیوع کرونا در کشور انجام شده سبب شد تا هفته آخر آذر ماه شاهد سیر کاهنده شیوع ویروس کرونا در کشور باشیم اما ادامه این شرایط بستگی به رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی دارد و در صورت سهل انگاری و هر گونه اقدام نسبت به برگزاری دورهمی و مهمانی خانوادگی به ویژه در شب یلدا باعث تشدید این ویروس و تغییر رنگ شهرها از نظر محدودیت های کرونایی می شود.

نگرانی ستاد مقابله با کرونا  تا  آنجایی پیش رفته است که کارشناسان این ستاد خواستار تشدید محدودیت ها در شب یلدا شده اند و معتقدند که بی توجهی به هشدارهای بهداشتی و پیشگیرانه در این شب و دورهمی خانوادگی و سنتی یلدا ، موج طولانی اپیدمی ویروس کرونا در کشور به راه خواهد انداخت .

دغدغه‌ اصلی مجموعه کادر بهداشت و درمان در شب یلدا، حضور دوستان، آشنایان و بستگان در جمع افراد سالمند فامیل و افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که می‌تواند سلامتی آنها را به خطر اندازد و جملگی براین باورند که"

اگر مردم در شب یلدا غفلت کنند و دورهمی های خانوادگی را برقرار کنند عامل جهش دوباره شیوع کرونا خواهد بود و بر این اساس دوباره خانواده های زیادی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را داغدار می کند چون کرونا بیماری زنجیره ای است که در تجمع ها و دورهمی ها شیوع بسیار بالایی دارد به این ترتیب اگر نتوانیم این زنجیره را با رعایت پروتکل های بهداشتی با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل ها قطع کنیم باید همچنان فشار روانی و ترس از ابتلا را ماه های آینده نیز در دل داشته باشیم. "

به گفته مسوولان وزارت بهداشت و درمان هم اکنون ۲۰۵ شهرستان نارنجی در کشور وجود دارد که اگر پروتکل ها رعایت نشود به سمت قرمز شدن پیش می روند و توصیه های کادر بهداشت و درمان نیز در حالی در چرخه اطلاع رسانی قرار گرفته است که"" طی ۱۰ ماه اخیر فرشتگان سفید پوش و پرستاران صبور ایران اسلامی با حضور ایثارگرانه خود در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و تلاش خستگی ناپذیر برای سلامتی و بازگشت مبتلایان به آغوش خانواده، برگ زرینی بر افتخار جامعه پرستاری آفریدند .""

پنجم جمادی الاول مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) به نام روز پرستار نامگذاری شده که امسال مصادف با ۳۰ آذر است.

امروز فرصت ارزشمندی در راستای تکریم جایگاه والای پرستاران و کادر درمانی فداکار و صبوری است که مجدانه و در نهایت ایثار و از خود گذشتگی، خود را سپر بیماری‌ها و همدم لحظات سخت و تلخ بیماران قرار می‌دهند.

در راستای تکریم کادر درمانی صبور کشور و پرستاران عزیز، مردم قدرشناس و نهادها و ارگانها هریک به شکلی سالروز ولادت حضرت زینب را جشن گرفته و تلاش های پرستاران را ارج نهاده اند.

 

تلاش وزارت بهداشت برای قطع کامل زنجیره شیوع کرونا

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند کاهشی فوتی های بیماری کرونا در کشور گفت: فوتی های بیماری کرونا در کشور حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

دکتر علیرضا رئیسی در سفری به استان گیلان اظهار داشت: چندین هفته در وضعیت صعودی بیماری کرونا در کشور بودیم اکنون روند ابتلا نزولی شده و میزان بستری بیماران در بیمارستان ها نیز حدود ۴۰ درصد در کل کشور کاهش یافت.

وی افزود: نکته بسیار مهم این است که ما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، نقطه مطلوب زمانی است که یک ایمنی مناسبی از طریق واکسیناسیون و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان انجام شود.

رئیسی با بیان اینکه هم اکنون از ۳۱ استان کشور در ۳۰ استان روند بیماری کرونا نزولی است، خاطر نشان کرد: حدود سه هفته گذشته چهار استان گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل وضعیت قرمز و صعودی داشتند که اکنون سه استان از این وضعیت خارج شده و تنها در استان مازندران روند ثابت، غیر نزولی و گاه متمایل به صعودی است.

در میان خبرهای کرونایی، از استان اردبیل خبر رسید که آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان نشان می‌دهد که سیر نزولی شیوع کرونا در این استان به شکل محسوسی سیر نزولی یافته به طوری که طی شبانه‌روز گذشته مجموع مبتلایان بستری به ۳۱۲ نفر رسیده که ۱۹۱ نفر کمتر از بالاترین رکورد است.

پس از حدود ۲ ماه همه‌گیری گسترده در موج سوم شیوع کرونا در استان اردبیل، روند کاهشی ابتلا  به این ویروس آغاز شده و اثرات مقررات سخت‌گیرانه و قرنطینه سه هفته‌‌ گذشته در استان، در روند کاهش میزان ابتلا و فوت مبتلایان به کووید.۱۹ به تدریج قابل مشاهده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خبری گفت که پیک جدید کرونا در صورت بروز، سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی خواهد بود و ابراز امیدواری کرد که این اتفاق نیفتد.

محمد دهقانی افزود: امیدوارم در این روزهای فروکش بیماری، مردم عزیز همراهی و مساعدت را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند تا شاهد پیک دیگری در استان و کشور نباشیم.

 استاندار خراسان رضوی هم گفت: آمار ابتلا، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا در این استان کاهش یافته و تمامی شهرهای استان از وضعیت قرمز خارج شده‌اند و بسیاری از شهرها نیز از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تغییر کرده‌اند.

محمد صادق معتمدیان افزود: همراهی بسیار خوب مردم، اصناف و بخش گردشگری در اجرای محدودیتهای هوشمند از اول آذرماه در کاهش آمار ابتلا و بستری ناشی از کرونا بسیار ارزشمند بوده و شرایط استان از این نظر نسبت به قبل بهتر شده است.

مدیرگروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی یزد هم از شهروندان خواست، دورهمی ‌شب یلدا را بر خلاف سال های گذشته به دور از هم در فضای مجازی برگزار کنند.

حسن جانفدا ، با تاکید بر اینکه حضور افراد در کنار هم به بهانه این آیین سنتی ، مسلما موج چهارم شیوع ویروس کرونا را در شهرها و روستاها رقم می زند، گفت : برگزاری مهمانی ها و دورهمی خانوادگی در شب یلدا یکی از قدیمی ترین آیین ها و جشن های کهن ایرانیان است اما امسال این سنت دیرینه با توجه به شیوع کرونا نسبت به سال های قبل تفاوت اساسی دارد و برای حفظ سلامتی یکدیگر باید به دورهمی خانوادگی پاسخ « نه » داد.

وی با بیان اینکه علت ابتلا بیشتر افراد به بیماری کووید ۱۹ دورهمی خانوادگی است ،اظهار کرد: اجتماع افراد در یک مکان سربسته موجب می شود که تعدادی بیشتری از آنها به ویروس کرونا که منشا بیماری یادشده است، مبتلا شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  هم با تاکید بر اجتناب جدی مردم از حضور در دورهمی های خانوادگی گفت: براساس آمارها، ۵۵ درصد ابتلای به ویروس کرونا در استان مربوط به دورهمی های خانوادگی بوده است.

دکتر حسین فرشیدی اظهار داشت: در هفته های اخیر روند ابتلا و مرگ و میر مبتلایان به کرونا در هرمزگان کاهشی بوده اما با توجه به نگرانی هایی که نسبت به دورهمی های خانوادگی در شب یلدا وجود دارد، احتمال اوج گیری دوباره این ویروس در استان وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با بیان اینکه بیش از نصف ابتلا افراد به کرونا در آذربایجان شرقی دورهمی و میهمانی ها بوده است بر این اساس مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند ، مردم در شب چله امسال دورهمی نداشته باشند زیرا شب یلدایی ارزش دارد که برای شب یلدای سال های آینده با سلامتی اعضای خانواده برنامه ریزی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر وضعیت کرونایی شهرهای خدابنده، ایجرود و سلطانیه بهبه رنگ زرد و دیگر مناطق استان نارنجی شده است.

دکتر پرویز قزلباش با اشاره به اینکه همکاری مردم و اعمال محدودیت های کرونایی شمار مبتلایان و بستری ها را در بیمارستان ها کاهش داده است، افزود: بسیاری از شهروندان با دریافت چنین اخبار خوشایندی تصور می کنند، احتمال گرفتار شدن به این بیماری کاهش یافته و به همین دلیل رفتارها و سبک زندگی عادی را در پیش می گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی  هم با اشاره به پایان خیز سوم کرونا در روزهای پایانی آذرماه جاری گفت: این موج، خطرناک‌ترین خیز از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ بود که موجب فوت روزانه ۲۶ بیمار در استان شد.

دکتر جواد آقازاده افزود: در این موج که از ۲۷ شهریور  آغاز شده و در ۱۷ آذر پایان یافت و ۸۲ روز به طول انجامید، روزانه به طور متوسط ۲۱۴ نفر بستری شدند.

وی اضافه کرد: میانگین سنی افراد بستری مثبت طی این موج در آذربایجان غربی، ۵۷ سال و میانگین سنی افراد فوت شده مثبت، ۶۷ سال بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان سلسله در استان لرستان نیز گفت: وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان با رعایت خوب محدودیت‌ها توسط مردم و اصناف از نارنجی به زرد تغییر کرد.

دکتر حمزه حسنی افزود: با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و تلاش های شبانه روزی کادر درمان اکنون شهرستان سلسله در وضعیت زرد قرار گرفته است که انتظار می رود این روند ادامه داشته باشد.


۱۷۳ بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در حال حاضر ۱۷۳ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری می باشند که حال ۳۹ تَن از آنها وخیم است.

محمد رضا قدیر اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به سی‌ام آذرماه، ۲۳ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۱۵ تَن در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان افزود: ۱۴ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند نیز ترحیص شدند.

وی همچنین ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته یک تَن در استان که نتیجه آزمایش کرونای وی مثبت بود جان خود را از دست داد.

وضعیت کرونا در قم از روز پانزدهم آذرماه به حالت نارنجی در آمده است.

 

۴۵۰ نفر از کادر درمان مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان بهبود یافتند

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۴۵۰ نفر از کادر درمان شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان از ابتدای فراگیری بیماری کووید ۱۹ تاکنون به این بیماری شدند که همگی آنها بهبود یافتند.

شکراله سلمان‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران جایگاه پرستاری در جامعه به ویژه مقابله با بیماری کووید ۱۹ را ویژه دانست و بیان کرد: از ابتدای شروع بیماری کرونا در منطقه پرستاران چند پیک سخت بیماری را پست سرگذاشتند.

وی ادامه داد: تمامی افراد جامعه پس از شیوع کرونا متوجه شدند که پرستاران با گذشت از جان خود تلاش کردند تا سلامتی جامعه افزایش یابد و این اقدام پرستاران در تاریخ ماندگار خواهد شد.

سلمان‌زاده پرستاران را جهادگران جبهه دفاع از سلامت کشور به ویژه در دوران شیوع کرونا بیان کرد و گفت: این قشر همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس جانانه در سنگر سلامت حضور دارند با این تفاوت که در جنگ امروز پرستاران به مصاف با دشمنی می‌روند که با چشم دیده نمی‌شود.

وی تعداد بیماران کنونی مبتلا به ویروس کرونا بستری در بیمارستان طالقانی آبادان را ۴۰ بیمار اعلام کرد و افزود:با تلاش کادر درمان تعداد بیماران بستری در منطقه کاهش یافته است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به کمبود پرستار در شهرستان‌های آبادان، خرمشر و شادگان اشاره کرد و گفت: میانگین کشوری پرستار به ازای هر تخت هفت دهم است در حالی که در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان این نسبت یک‌ونیم  پرستار به ازای هر تخت است که بیانگر نیاز شدید به استخدام پرستار در منطقه است.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در کاهش میزان مبتلایان به کووید ۱۹ تاثیرگذار دانست و افزود: نباید با اقدامات لحظه‌ای و احساسی و دورهمی شب یلدا تلاش شبانه روزی کادر درمان را هدر داد.

سلمان‌زاده گفت: همه مشکلات پرستاران به ویژه تبدیل وضعیت استخدامی آنها با توجه به تاکید امروز رهبر معظم انقلاب دردست بررسی و پیگیری است و به همت دولت همه مشکلات فعالان عرصه سلامت به زودی برطرف خواهد شد.

بیمارستان طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارایه می‌کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

 

۴۴۵ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی البرز بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۴۴۵ بیمار کووید ۱۹ به علت وخامت حال عمومی در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان قرار دارند.

دکتر محمد فتحی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت:‌ از این تعداد، ۵۷ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع کل  موارد بستری  از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز به  ۲۸ هزار و ۶۳ نفر رسیده است .

فتحی  خاطرنشان کرد: ۹ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به  ۲هزارو ۵۰۶ نفر رسیده است.

وی  اظهار داشت: ۲۵ هزار و ۱۰۲ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بهبوده یافته و از مراکز درمانی استان البرز ترخیص شدند.

استان البرز به لحاظ شیوع کرونا همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 

شمار مبتلایان به کرونا در لرستان از ۵۹ هزار نفر گذشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پاسخ تست کرونای ۵۹ هزار و ۱۲۷ نفر از شهروندان این استان از ابتدای شیوع کرونا تا روز ۲۸ آذرماه مثبت بوده است.

مریم کوشکی روز یکشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: تا این تاریخ ۱۵۲ هزار و ۹۳۴ نمونه مشکوک کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۵۲ هزار و ۵۳۰ مورد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: تا ۲۸ آذر ابتلای ۵۹ هزار و ۱۲۷ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۵۸ نفر نیز جان باخته اند.

رنگ بندی وضعیت کرونا در تمامی شهرهای لرستان نارنجی است و این شرایط تا اعلام بعدی در هفته آینده قابل استناد است.

تا  روز ۲۶ آذرماه ابتلای قطعی ۵۸ هزار و ۸۶۷ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۴۸ نفر نیز جان باخته اند.

 

۳۰درصد پرستاران جنوب کرمان به ویروس کرونا مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ابتلای ۳۰ درصد پرستاران این منطقه به ویروس منحوس کرونا خبر داد و گفت: پرستاران از جان خود برای حفظ سلامت مردم گذشتند.

دکتر اصغر مکارم روز یکشنبه در آئین تجلیل از پرستاران نمونه جنوب کرمان با بیان اینکه هیچ مورد فوتی در زمینه پرستاران مبتلا به ویروس کرونا نداشتیم، تعداد پرستاران هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را ۹۰۰ نفر برشمرد.

وی تعداد تخت های بیمارستان های جنوبی استان کرمان را ۹۹۰ تخت برشمرد و تعداد پرستاران حوزه پرستاری را ۸۱۳ نفر اعلام کرد.

به گفته مکارم در ابتدای دولت میانگین پرستاران به ازای هر تخت پنج دهم یا نیم درصد بوده ولی با پیگیری های انجام شده این عدد به هشتم دهم رسیده است.

وی از پیگیری جذب پرستار برای رسیدن تعداد پرستاران به ازای تخت های بیمارستان خبر داد و گفت: پرستاران با دلسوزی در حال فعالیت هستند.

مکارم به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و شیب بیماری را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ملایم دانست.

وی شیب ملایم انتشار ویروس کرونا را نتیجه همدلی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با فرمانداران، بسیج، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و مشارکت مردم این منطقه دانست و گفت: این وضعیت نباید سبب ایجاد غرور و در نتیجه عادی انگاری ویروس شود از این رو همه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

مکارم  با بیان اینکه شمال استان کرمان در پیک شیوع کرونا قرار دارد، افزود: با تلاش شبانه روزی همه دستگاه به لطف خداوند متعال در شرایط خوبی بسر می بریم.

وی به طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و از همکاری مطلوب بسیج، نیروی انتطامی، هلال احمر و دهیاران تشکر کرد و گفت: این طرح به نام سردار دل ها مزین شده و دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت جزئ دانشگاه های پیشروی این طرح است.

مکارم  با بیان اینکه ۵۰ درصد طرح های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به کووید۱۹ اختصاص دارد، گفت: این آمار نشان از فعالیت های پژوهشی این دانشکاه ذر سطح منطقه دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی به عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش زیرساخت های بهداشتی و درمانی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اشاره کرد و گفت: انقلابی طی این دولت در بخش سلامت جنوب کرمان انجام شده است.

مکارم  ادامه داد: در بعضی بخش ها شاهد افزایش سه تا چهار برابری تخت های بیمارستانی بودیم که این مهم دستاورد بزرگی است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه تامین اکسیژن برای بیمارستان های جنوب کرمان نداریم، اظهار داشت: ذخیره وسایل حفاظتی و مورد نیاز در زمینه مقابله با کرونا برای ۲ ماه اینده در انبارهای دانشگاه ذخیره شده است.

 

۸۰ بیمار در بخش های کرونایی بوشهر بستری هستند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهرگفت: در حال حاضر ۸۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۵ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: متأسفانه یک آقای ۸۰ ساله از هم‌استانی‌هایمان با سابقه بیماری قلبی و دیابت روز گذشته فوت شده‌اند که تست کرونای وی امروز مثبت اعلام‌شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: هم‌اکنون ۱۴ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این تعداد ۳ مورد با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۷ هزار و ۲۳۵ نفر بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان داشت: با ثبت موارد فوتی جدید،  مجموع جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر تا ۲۷ آذرماه به عدد ۸۳۳ ‌رسیده است که از این تعداد ۸۲۷ نفر مورد مثبت قطعی و ۶ نفر مورد مشکوک بوده‌اند.

 

 

تعداد فوتی‌های کرونا در کرمانشاه از مرز ۱۴۰۰ نفر گذشت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با فوت پنج نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان مربوط به ویروس کرونا در استان به هزار و ۴۰۴ نفر رسید.

مهدی محمدی روز سه شنبه افزود: فوتی های ۲۴ ساعت گذشته شامل سه نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر در اسلام آبادغرب و یک نفر در قصرشیرین بوده است.   

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۸ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ بستری و ۶۷ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۲۶۷ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست

استاندار کرمانشاه در نشست اخیر با باشگاه داران ورزشی به وضعیت کرونا در استان اشاره و با بیان اینکه تاکنون سه پیک را پشت سر گذاشته ایم، یادآوری کرد: در پیک اول آمار فوتی ها به صورت میانگین روزانه یک تا ۲ مورد و در پیک دوم میانگین روزی پنج فوتی داشتیم.

هوشنگ بازوند افزود: در پیک سوم میانگین فوتی ها روزانه به ۱۸ نفر رسید که در روز ۲۴ آبان آمار ۲۴ فوتی یعنی هر ساعت یک نفر را ثبت کردیم اما خوشبختانه هم اکنون کرونا در کرمانشاه شیب نزولی دارد هرچند عقیده دارم آمار روزانه هشت یا ۹ فوتی نیز زیاد است.

استاندار کرمانشاه همچنین پیک چهارم کرونا در استان را دور از ذهن ندانست و گفت: برای کنترل کووید ۱۹ مجبور به اعمال برخی محدودیت ها شده ایم، محدودیت هایی که مشکلاتی را برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر ایجاد کرده است که دست فروشان از جمله آنها هستند.

وی گفت: به مشکلات این دسته از شهروندان کاملا واقفیم اما برای حفظ سلامتی آنها و دیگران ناچار به اعمال و اجرای محدودیت ها هستیم تا کنترل این بیماری که به نظر می رسد فعلا باید با آن زندکی کنیم از دستمان خارج نشود.

 

آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان به ۹ هزار و ۶۳۸ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: با احتساب این تعداد، مجموع مبتلابان و موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های استان به ۹ هزار و ۶۳۸ نفر رسید.

«محمد طاهری» روز یکشنبه درباره اخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۷ مورد بوده که از این تعداد ۲۵ مورد در بخش عادی و هفت نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند، همچنین حال ۳۹ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

وی اظهار داشت: پنج تن به علت ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و شمار متوفیان این بیماری در استان از ابتدای همه‌گیری ویروس تاکنون به یک هزار و ۳۹۹ مورد رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان ها نیز گفت: تاکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در اسدآباد ۳۳۶، بهار ۵۵۱، تویسرکان ۵۹۴، رزن ۳۷۰، درگزین ۱۶۴، فامنین ۱۷۰ و کبودراهنگ ۶۰۱ نفر بوده است.

طاهری افزود: همچنین یک هزار و ۸۰۹ نفر در ملایر، یک هزار و ۸۱ در نهاوند، سه هزار و ۷۰۰ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شدند که ۲۶۲ نفر از بیماران بستری، غیربومی و از خارج استان هستند.

استاندار همدان روز گذشته در ستاد استانی مقابله با کرونا از کاهش آمار مبتلایان به این ویروس در استان خبر داد و گفت: ۲ شهرستان بهار و نهاوند در وضعیت زرد و هشت شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

۵۵ درصد پرستاران خراسان شمالی به کرونا مبتلا شدند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ۵۵ درصد پرستاران استان از هنگام پیدایش کرونا به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند که یک نفر از آنها فوت کرده است.

رضا فانی روز یکشنبه اظهار داشت: از ابتدای همه گیری بیماری کووید ۱۹ تاکنون  ۶۰۰ پرستار بخش دولتی به این بیماری مبتلا شده اند که ۱۰۰ پرستار از این تعداد وضعیت خوبی نداشتند اما خوشبختانه درمان شده اند.

وی گفت: هم اکنون نیز ۵۰ پرستار شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی  به علت بیماری کووید ۱۹ درمرخصی به سر می برند.

وی افزود: بستری شدن برخی پرستاران مبتلا به ویروس کرونا و به خصوص پرستارانی که در مرخصی استعلاجی هستند، فشار مضاعفی بر دیگر پرستاران و کارشناسان اتاق عمل و هوشبری وارد می کند.

وی گفت: هم اکنون  هزار و ۴۰۰ پرستار،  بهیار و  کارشناس  اتاق عمل و هوشبری در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شاغل هستند و از این تعداد ۶۰ درصد رسمی و پیمانی،  ۳۰ درصد نیروهای طرحی هستند و بقیه قراردادی و شرکتی هستند.

وی با بیان این که در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز ۱۵۰ پرستار شاغل هستند،  افزود: شمار این نیروها در بیمارستان ارتش به ۲۰ نفر می رسد اما آمار دقیقی از شاغلان در بخش خصوصی استان در دست نیست زیرا برخی از آن ها در سازمان نظام پرستاری نیز عضویت ندارند.

فانی اظهار داشت: هم اکنون در بهترین حالت  ۹ دهم پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم در حالی که این عدد را باید به ۱.۵ برسانیم.

وی شمارتخت های بیمارستانی استان را  هزار و ۴۰۰ تخت دانست و افزود: با توجه به تعداد تخت های بیمارستانی برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید ۷۰۰ نیروی جدید استخدام کنیم در حالی که این رقم  تقریبا به اندازه تعداد نیروهای فعلی ما و امکان پذیر نیست.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی افزود: اگر بتوانیم ۱۵۰ پرستار استخدام کنیم، می توانیم  تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی را انجام و شمار نیروهای استخدامی خود را به به ۸۵ درصد افزایش و نیروهای طرحی به ۱۵ درصد کاهش دهیم.

وی در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی نیز اظهار داشت: با همه گیری کرونا قرار شد تا امتیازاتی برای نیروهای قرار دادی در نظرگرفته شود امابرای نیروهای شرکتی تنها راه تغییر وضعیت شرکت در آزمون استخدامی است.

وی از نیاز بخش دولتی و خصوصی به پرستاران مرد خبر داد و افزود: نسبت پذیرش پرستار زن به مرد در دانشگاه ها ۸۰ به ۲۰ است و  نسبت اشتغال زنان به مردان در این بخش ۷۰ به ۳۰ است و در واقع  نیاز زیاد به پرستار مرد در بخش های ویژه  بستری آقایان داریم و به همین دلیل فشار بر روی پرستاران مرد است.   

وی گفت: فقط می توانیم از پرستاران مردی که سربازی آن ها کمتر از ۲۴ ماه است در نیروهای طرحی استفاده کنیم که  آن هم فقط باقیمانده خدمت آن ها را تا ۲۴ ماه را شامل می شود به عنوان مثالی پرستارانی که به دلایل مختلف ۲۰ یا ۱۸ ماه خدمت می کنند می توانند باقیمانده ماه های خدمت خود تا ۲۴ ماه را به صورت نیروی طرحی در بیمارستان ها کار کنند.

وی از مردم خواست تا با رعایت محدودیت ها و پروتکل های کرونایی به یاری پرستاران و کادر درمان بشتابند و از برگزاری هر نوع دورهمی به ویژه در شب یلدا خودداری کنند تا زنجیر انتقال ویروس کرونا قطع و این بیماری کنترل شود.

وی اظهار داشت: کرونا فشار بسیار زیادی بر کادر درمان و به ویژه پرستاران وارد کرده است و نه تنها خود پرستاران بلکه خانواده های آن ها نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند و  این فشار فقط با همکاری مردم کم می شود.  

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 

سیر نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه دارد

آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که سیر نزولی شیوع کرونا در این استان به شکل محسوسی سیر نزولی یافته به طوری که طی شبانه‌روز گذشته مجموع مبتلایان بستری به ۳۱۲ نفر رسیده که ۱۹۱ نفر کمتر از بالاترین رکورد است.

پس از حدود ۲ ماه همه‌گیری گسترده در موج سوم شیوع کرونا در استان اردبیل، روند کاهشی ابتلا  به این ویروس آغاز شده و اثرات مقررات سخت‌گیرانه و قرنطینه سه هفته‌‌ گذشته در استان، در روند کاهش میزان ابتلا و فوت مبتلایان به کووید.۱۹ به تدریج قابل مشاهده است.

با تثبیت وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پس از یک دوره اوج ۲ ماهه، طی شبانه‌روز گذشته، علاوه بر جان‌باختن ۶ فرد بیمار، ۴۶ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که ۶۷ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز یکشنبه طی گزارشی اعلام کرد: طی هشت روز گذشته آمار فوتی‌ها در این استان تک رقمی شده و تعداد فوتی‌های کرونا به در این استان به ۶ نفر کاهش یافته که ۱۶ نفر کمتر از بالاترین رکورد در این زمینه است.

بر اساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، روند کاهشی تعداد بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی استان نیز بعد از حدود ۲ ماه آغاز شده و با کاهش ۹ نفری نسبت به بالاترین آمار، هم‌اکنون ۷۴ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل  با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از هفت روز پیش اعلام کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۳۵ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۵۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان با روندی کُند در حال کاهش است و انتظار داریم که با کاهش بستری مبتلایان جدید، این آمار نیز روند نزولی بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، خلخال و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، سرعین، کوثر، اصلاندوز و گرمی در وضعیت زرد قرار دارند.

۲۲ روز پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی آمار امروز ۱۶ نفر کمتر از این رکورد است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

 

شمار فوتی‌های کرونا در استان مرکزی به عدد سه رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی فوت کردند.

دکتر محمد جمالیان روز یکشنبه افزود: ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز در ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری شدند و خدمات تخصصی دریافت می‌کنند.

وی اظهارداشت : ۷۰مورد مبتلا به کرونا نیز در استان مرکزی در شبانه روز گذشته شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۳۳ هزار و  ۶۱۲ نفر از زمان شیوع کرونا تاکنون در استان مرکزی به کرونا مبتلا شدند.

دکتر جمالیان افزود: ۵۵ مورد از بیماران جدید شناسایی شده نیز به صورت سرپایی بودند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه هستند.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۳۴۷ نفر تاکنون در استان مرکزی براثر ابتلا به در استان مرکزی جان باخته اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

 

۷۰۰ پرستار زنجانی به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون یک هزارو ۷۰۰ نفر از کادر درمان استان به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد ۷۰۰ نفر پرستار بودند و متاسفانه ۲ نفر از این پرستاران نیز به جمع شهدای مدافعان سلامت کشور پیوستند.

دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در مراسم  گرامیداشت روز پرستار که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در دنیا شرایط ویژه‌ای را بوجود آورده است، افزود: این پاندمی همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و در این میان پرستاران نقش بسیار پررنگی را در  مبارزه با ویروس منحوس کرونا داشته اند و روزهای بسیار سختی را سپری کرده اند.

وی در خصوص آخرین وضعیت معوقات پرستاران این استان نیز اضافه کرد: طی چند ماه گذشته فاصله ۱۲ تا ۱۳ ماهه معوقات پرستاران زنجانی وجود داشت که اکنون این میزان به سه تا چهار ماه کاهش یافته است  اما در مناطق محروم مانند ماه‌نشان، طارم، ایجرود دریافتی پرستاران به روز شده و این مساله همچنان در حال پیگیری است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از اجرایی شدن مصوبه هیات دولت در رابطه با برقراری فوق‌العاده ویژه برای کادر درمان از اول دی‌ امسال خبر داد و گفت: پرستاران نقش موثری را در حیات و سلامتی انسان‌ها ایفا می‌کنند و این مهم نیز در ایام شیوع کرونا بیشتر نمود داشته است.

قزلباش با اشاره به جایگاه والای پرستاران، خاطرنشان کرد: اکنون پرستاران نیازمند حمایت معنوی و حمایت خانواده هستند که تاکنون خانواده‌ها همراه با پرستاران بوده اند.

وی اضافه کرد: روز پرستار یک روز بزرگ در حوزه سلامت و فرصت بزرگی برای توجه بیشتر به این قشر و شنیدن مطالبات و چالش‌های آنان است چرا که پرستاران نیز به عنوان بخشی از کادر درمان نقش بزرگی در روزهای کرونایی ایفا کردند.

رییس نظام پرستاری شهرستان زنجان نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به پرداخت ۱۰ ماه از مطالبات پرستاران طی چند ماه گذشته، اظهار کرد: بحث فصل دهم در اسفند سال گذشته برقرار شد و فوق‌العاده ویژه کادر درمان نیز از فردا اجرایی می‌شود.

فریدون اسکندری با بیان اینکه خواسته امسال پرستاران زنجانی، اجرای مصوبات و قوانین بر جای مانده پرستاری است، افزود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، ۱۴ ساله است و از طرفی کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌های استان، امنیت شغلی و جذب پرستاران از جمله درخواست‌های پرستاران است که امیدواریم با مجوز جذب نیرو این مشکل رفع شود.

 

فوتی‌های ناشی از کرونا در ملارد ٥٠ درصد کاهش یافت 

فرماندار شهرستان ملارد گفت: با اعمال دوره جدید محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذر ماه تعداد متوفیان کرونا در این شهرستان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

سجاد برنجی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا که در فرمانداری شهرستان ملارد برگزار شد، افزود: آمار فوتی های کرونا در هفته آخر آذر ماه نسبت به هفته اول این ماه به یک سوم رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در شب گذشته بیش از ۸۰۰ نفر از رانندگان خودروها به دلیل نقض تردد محدودیت های ساعت ۲۰ جریمه شدند.

فرماندار شهرستان ملارد بیان کرد: اکیپ های بازرسی اداره صمت و اتاق اصناف از امروز عصر (یکشنبه) باید در سطح شهر فعال شوند و از صاحبان اصناف انتظار همکاری و تعامل را داریم.

برنجی اضافه کرد: براساس اعلام  وزارت بهداشت دورهمی های خانوادگی عامل اصلی شیوع این بیماری است لذا اگر امشب که شب یلدا است مردم محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند دوباره آمار مبتلایان و فوتی ها صعودی می شود.

برنجی تصریح کرد: با فعالان اصنافی که مغازه آنها بعد از ساعت ۱۸ باز باشد و رانندگان خودروهایی که بعد از ساعت ۲۰ در سطح شهر تردد کنند برخورد قانونی می شود.

وی از همه مردم خواست برای همراهی با کادر درمان از دورهمی های خانوادگی اجتناب کنند.

شهرستان ملارد با ٤٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.