طبق آخرین توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت فقط ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز هستند و ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۱۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هفت هزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۵۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۴۴ هزار و ۴۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۸۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته وی، شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

آخرین وضعیت استان ها

 

این روزها و با نزدیک شدن به شب یلدا دغدغه دیگری همراه روزهای کرونایی‌مان شده و آن هم برگزاری دورهمی های خانوادگی در طولانی ترین شب سال است.

چه کسی فکر می کرد به روزهایی برسیم که تنها راه محبت و مهرورزیدن به خانواده و عزیزانمان دور بودن از آنها باشد، مرور حال و هوای سال های گذشته با نزدیک شدن به شب یلدا به خوبی نشان می دهد که همه چیز به سرعت در حال دگرگونی و تغییر است.

در روزهای نه چندان دور کارشناسان، همواره بر احترام به بزرگترها و سرزدن به آنها به ویژه در شب یلدا تاکید داشتند و البته والدین هم چشم انتظار فرزندان و نوه هایشان بودند تا اولین شب فصل زمستان را جشن بگیرند و با دور شدن از فضای مجازی، ساعاتی متفاوت را سپری کنند اما چه می شود کرد که اکنون بیماری قرن گریبانگیر همه شده و شاید تنها راه برای در امان ماندن از مبتلاشدن به این بیماری، پناه بردن به تلفن های همراه و فضای مجازی و کنار هم بودن اعضاء درجه یک خانواده باشد.

اگر گشت و گذاری کوتاه در فضای مجازی و اخبار رسانه ها داشته باشیم مهمترین موضوع در پیشگیری از ابتلا به کرونا پرهیز از برگزاری دورهمی های خانوادگی در شب یلدا بیشتر از هر چیز خودنمایی می کند چرا که پس از حدود یک ماه گذراندن روزهای سخت اوج بیماری کووید ۱۹، بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز خارج شده اند و اندکی غفلت شاید بار دیگر ما را به عقب بازگرداند.

خبرنگاران از نقاط مختلف کشور نیز این روزها و با وجود شیوع ویروس کرونا، همچنان پرتلاش در عرصه اطلاع رسانی حاضر شده و از زوایای مختلف تلاقی کرونا و یلدا را مورد واکاوی قرار داده و با بهره گیری از نظر کارشناسان و مسوولان بر این موضوع تاکید کرده اند که کاری نکنیم تا سپیدی زمستان با میزبانی از کرونا در شب یلدا به سیاهی و عزادار شدن بسیاری از خانواده های ایرانی منجر شود.

خبرنگار در بندرعباس گزارش خود را با این عنوان سپیدی زمستان را با میزبانی کرونا در شب یلدا سیاه نکنیم تنظیم کرده تا شاید برای آنانکه هنوز کرونا را جدی نگرفته اند تلنگری باشد. او مطلب خود را با این مقدمه آغاز کرده است که پاییز و برگ ریزانش بار و بندیل خود را بسته و عزم سفر کرده تا جای خود را به زمستان و سپیدی روزهایش بدهد و کاش امسال در شب خداحافظی پاییز و سلام به زمستان، با دور هم جمع شدن ها فرش قرمز برای ویروس کرونا پهن نکنیم و شب یلدای امسال را با مرور خاطرات خوش یلداهای قبل به صبح برسانیم.

شب یلدا برای بسیاری از ما یادآور خاطرات و دورهمی های خوشی است که فکر کردن به آنها لبخند را میهمان لبانمان می کند و شاید هیچگاه در خیالمان هم نمی گنجید که روزی این دور هم جمع شدن ها بشود زنگ خطر و پهن فرش قرمز برای ویروسی که بزرگ و کوچک و فقیر و غنی نمی شناسد و تنها هدفش ستاندن جان عزیزانمان است.

دورهمی ها همیشه متهم اول شیوع کرونا در هرمزگان بوده و هست و این روزها نگرانی از بی توجهی و سهل انگاری برخی ها نسبت به رعایت پروتکلهای اجتماعی به ویژه فاصله گذاری فیزیکی با توجه به درپیش بودن شب یلدا و احتمال برگزاری میهمانی های خانوادگی که می تواند وضعیت حساس سلامت جامعه را دچار مشکل نماید، دوچندان شده و حتی تصمیم هایی مبنی بر اعمال برخی محدودیت های اجباری تردد در این شب نیز اتخاذ شده است .

البته ناگفته نماند که این نگرانی ها و اعمال محدودیت های اجباری با توجه به عملکرد برخی ها که همچنان با وجود خطر بالای ابتلا به کرونا و عوارض ناشی از آن، نسبت به رعایت دستورهای بهداشتی سهل انگار هستند، کاملا صحیح و مدبرانه است.

در ادامه این گزارش نیز آمده است که آمار فوتی های کرونایی در هرمزگان ۹۴۵ نفر ثبت شده و اقدامات و هشدارهای مسوولان این استان برای جلوگیری از شیوه ویروس کرونا در شب یلدا تشریح شده است.

سایه سیاه بختک کرونا بر بلندترین شب سال عنوان گزارشی است از بجنورد که ضمن گوشزد کردن آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا در ماه های گذشته، توصیه کرده شب یلدا نیز همانند دیگر آئین هایی که در مدت حدود یک سال گذشته به گونه دیگری برگزار شد، سپری شود.

 در این گزارش در گفت و گو با یکی از پزشکان وضعیت استان خراسان شمالی اینگونه عنوان شده است که اکنون ۷ شهرستان استان نارنجی و تنها وضعیت یک شهرستان زرد است و دورهمی های یلدایی می تواند دوباره استان را قرمز کند و شکی در آن نیست.

خبرنگاران در اصفهان اقدام به برگزاری میزگرد مجازی با عنوان " چالش ها و راهکارهای ازدواج در ایام کرونا " با حضور مرتضی پدریان جامعه شناس، مجتبی یکتامنش معاون آمار و فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال اصفهان و حسین خاکشور مسئول واحد مشاوره اداره کل بهزیستی اصفهان کرده و این موضوع را مورد واکاوی قرار داده است که متن این گفت و گوی تفصیلی را می توانید با عنوان  افزایش ۸ درصدی ازدواج در اصفهان، تاثیر کرونا بر باورها و سنتها بخوانید.

در ادامه وضعیت کرونایی برخی از استان ها را مرور می کنیم:

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان روند کاهشی پیدا کرده که انتظار همراهی بیشتر را از مردم داریم.

دکتر محمد فتحی گفت که با تلاش مدافعان سلامت و همکاری خوب مردم میزان مرگ و میرها در ۲۴ ساعت گذشته کاهش داشت هر چند که متاسفانه در این مدت سه بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی یادآورشد:  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز  ۲۷ هزار و ۸۰۸ بیمار کووید ۱۹ در البرز تحت درمان قرار گرفته که ۲۴ هزار و ۸۳۰ نفر آنان پس از بهبودی ترخیص شده اند.

وی  افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در استان به ۲ هزارو۴۸۴ نفر رسیده است.

استان البرز در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد و درعین حال مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم درخواست کردند که از دورهم نشینی فامیلی و دوستانه شب یلدا پرهیز کنند و خودمراقبتی ها را برای مهار کامل کرونا افزایش دهند. 

هادی تمهیدی سرپرست فرمانداری شهرستان بهارستان در استان تهران هم گفته است: با اجرای محدودیت ها برای مقابله با شیوع کرونا و آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی آمار فوتی‌ها در این شهرستان ۴۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برای حدود ۵۸ هزار فرد مشکوک در استان چهارمحال و بختیاری تست کرونا انجام شده که از این تعداد تست حدود ۲۲ هزار مورد مثبت بوده و ۶۸۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و هم اینک ۲۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال ۲۹ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز اعلام کرد: در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تعداد مرکز نمونه‌گیری ویروس کرونا در استان ۱۷ مورد بود که این تعداد به تازگی به ۷۷ مورد افزایش یافته و با توزیع کیت‌ها تست سریع تشخیص کرونا، روند نمونه‌گیری و بیماریابی در استان سرعت بهتری به خود گرفته است و مدت زمان جوابدهی تست‌ها از ۶ ساعت به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین نیز درباره وضعیت این شهرستان اعلام کرد: ۱۶ هزار و ۸۰۷ نفر معادل ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان در طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه تاکنون غربالگری کرونا شده اند که  ۲۰ فرد مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی و در خصوص روش های قرنطینه آموزش های لازم به آن ها ارایه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تست کرونای ۵۸ هزار و ۵۴۸ شهروند این استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا روز ۲۴ آذرماه مثبت بوده است.

مریم کوشکی افزود: تا ۲۴ آذرماه ۱۵۱ هزار و ۲۱۹ نمونه مشکوک کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۵۰ هزار و ۵۳۶ مورد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: تا این تاریخ ابتلای قطعی ۵۸ هزار و ۵۴۸ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و ۲۳۸ نفر نیز جان باخته اند , رنگ بندی وضعیت کرونا در تمامی شهرهای استان نارنجی است.

 

دیگر خبرهای کرونایی استان ها

- دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هشت آزمایشگاه کرونا در محدوده این دانشگاه فعال بوده به طوری که از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون افزون‌بر ۵۰ هزار تست در آنها انجام شده است.

- رییس پایگاه انتقال خون کاشان گفت: بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان با اهدای ۱۰۰ واحد پلاسما، نیاز سایر افراد مبتلا به این بیماری را تامین کردند.

- محمدربیع احمدخانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات جبران خسارت کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر در این استان پرداخت شده است.

- رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: طرح محدودیت های کرونایی طی دو ماه گذشته پنج هزار میلیارد ریال به واحدهای صنفی مشمول این طرح خسارت وارد کرده است.

- دکتر جعفر سوخته مدافع سلامت در راه خدمت در عرصه بهداشت و درمان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و درمان بیماران کرونایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

- محمود بنانژاد رییس اتاق اصناف مشهد گفت: با پیگیری‌ها و تلاش های این اتاق، ۲ صنف قنادان و فروشندگان آجیل و خشکبار این شهر از مشاغل گروه ۲ به مشاغل گروه یک انتقال یافتند و ممنوعیت فعالیت آنها در شرایط قرمز کرونایی منتفی شد.

- محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که وضعیت کرونا در قم همچنان نارنجی است، گفت: رعایت محدودیت ها و پرهیز از مهمانی های خانگی در شب یلدا به منظور حفظ دستاوردهای کنونی مقابله با کرونا در استان ضروری است.

- حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، از تعداد ورودی بیماران سرپایی و بستری به بیمارستان‌های ورامین کاسته شده ‌است.

- محسن گچپزان رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه گفت: تاکنون حدود چهار هزار پرستار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

 

۳۷ مبتلای جدید به کرونا در خراسان شمالی شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خراسان شمالی گفت: با مشخص شدن نتایج آخرین آزمایش‌های انجام شده، ۳۷ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شدند.

دکتر سیداحمد هاشمی روز چهارشنبه اظهار داشت: با احتساب مبتلایان جدید اکنون ۲۲۹ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز - چهارشنبه - متاسفانه پنج نفر دیگر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان باختند.

دکتر هاشمی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا تاکید کرد: نباید به خاطر چند ساعت کنار هم بودن، سلامت عمومی اعضای خانواده را به مخاطره انداخته و زمینه ساز اوج گیری مجدد آمار مبتلایان و متوفیان کرونا شویم.

وی با بیان اینکه محدودیت های چند هفته اخیر باعث کاهش میزان شیوع کرونا در جامعه شده است، با قدردانی از مردم به خاطر همکاری و همراهی در این طرح، یادآور شد: از مردم انتظار داریم همچنان از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و ترددهای غیرضروری در فضاهای عمومی و شلوغ پرهیز کنند.  

استان خراسان شمالی که از ابتدای مردادماه درگیر شرایط قرمز کرونایی بود، با اعمال محدودیت های جدید که از آذرماه به اجرا گذاشته شد، اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.  

 

۳۴ مبتلای جدید به ویروس کرونا در کرمانشاه شناسایی شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۱ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

مهدی محمدی روز چهارشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر دیگر هم بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که این فوتی ها شامل سه نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های گیلانغرب، پاوه و ثلاث باباجانی هم هرکدام یک نفر بوده است.

وی ادامه داد: با فوت این ۶ نفر، مجموع جانباختگان مربوط به ویروس کرونا به هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ بستری و ۷۳ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۳۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست

استاندار کرمانشاه روز سه شنبه در نشست با باشگاه داران ورزشی به وضعیت کرونا در استان اشاره و با بیان اینکه تاکنون سه پیک را پشت سر گذاشته ایم، یادآوری کرد: در پیک اول آمار فوتی ها به صورت میانگین روزانه یک تا ۲ مورد و در پیک دوم میانگین روزی پنج فوتی داشتیم.

هوشنگ بازوند افزود: در پیک سوم میانگین فوتی ها روزانه به ۱۸ نفر رسید که در روز ۲۴ آبان آمار ۲۴ فوتی یعنی هر ساعت یک نفر را ثبت کردیم اما خوشبختانه هم اکنون کرونا در کرمانشاه شیب نزولی دارد هرچند عقیده دارم آمار روزانه هشت یا ۹ فوتی نیز زیاد است.

بازوند با بیان اینکه تا امروز یک هزار و ۳۸۳ نفر فوتی ناشی از کرونا در استان داشته ایم، از همکاری خوب مردم کرمانشاه با ستاد مدیریت کرونا قدردانی و خواستار تداوم این همکاری شد.

استاندار کرمانشاه همچنین پیک چهارم کرونا در استان را نیز دور از ذهن ندانست و گفت: برای کنترل این بیماری مجبور به اعمال برخی محدودیت ها شده ایم، محدودیت هایی که مشکلاتی را برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر ایجاد کرده است که دست فروشان از جمله آنها هستند.

وی گفت: به مشکلات این دسته از شهروندان کاملا واقفیم اما برای حفظ سلامتی آنها و دیگران ناچار به اعمال و اجرای محدودیت ها هستیم تا کنترل این بیماری که به نظر می رسد فعلا باید با آن زندکی کنیم از دستمان خارج نشود.

 

پذیرش ۲۸ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به آخرین وضعیت از مبتلایان به کووید ۱۹ در قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و ششم آذرماه جاری ۲۸ بیمار جدید مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز درمانی قم پذیرش شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: ۱۷ نفر جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان بستری شدند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند  ۲۲ نفر ترخیص شدند.

قدیر افزود: در حال حاضر ۲۲۱ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال ۵۰ نفر آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: همچنین ۵ نفر کرونا مثبت جان خود را از دست دادند.

وضعیت کرونا در قم از روز پانزدهم آذرماه جاری به حالت نارنجی درآمده است.

 

۷۷ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و عضو ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن ۷۷ نفر دیگر به کرونا در۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در استان به ۲۵ هزار و ۳۲۷ نفر افزایش یافت.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز چهارشنبه اظهارداشت: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در میان دانشگاههای علوم پزشکی سیستان‌وبلوچستان به حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۱۹۶ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: همچنین  از مجموع موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان ۸۱ نفر هم‌اینک در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

وی از فوت چهار بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: با افزوده شدن موارد جدید مجموع فوت شدگان کرونا در این استان به یکهزار و ۴۲ نفر رسیده است.

هاشمی اظهارداشت: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وی افزود: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می شود ضروری است شهروندان و از جمله روستاییان استان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

استان سیستان و بلوچستان دارای سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر است که دانشگاه زابل ۵ شهرستان، زاهدان ۶ شهرستان و ایرانشهر ۱۲ شهرستان استان را زیرپوشش دارند.

 

ابتلا به کرونا در گلستان رو به کاهش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام روند کاهشی ابتلا به کرونا در این استان طی روزهای اخیر به افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آستانه شب یلدا و احتمال برگزاری دورهمی خانوادگی هشدار داد.

عبدالرضا فاضل از مردم خواست با چشم‌پوشی از برگزاری دورهمی شب یلدا، از افزایش شهرهای دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا جلوگیری کنند.

به گفته وی در حال حاضر گمیشان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر ۵۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

فاضل ادامه داد: از مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی گلستان ۱۰۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) تحت درمان قرار دارند که حال ۴۹ نفر آنان وخیم است.

از شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات اعمال شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.