با توجه به توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت، هیچ کدام از استان های کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید نیستند و در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶۰ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۸۴ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۴۹۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۴۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۴۵۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۷۸ هزار و ۱۶۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶۰ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

آخرین خبرهایی کرونایی استان ها

 

یکی از این دورهمی های احتمالی برگزاری مراسم شب یلدا است که ۱۰ روز دیگر موعد آن می رسد و مسئولان به ویژه دست اندرکاران درمانی کشور را از حالا به جوش و جلا انداخته است که با مهمانی های خانوادگی چه کنند. مثل دکتر محمد رضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزاری مراسم شب یلدا را به بمب تشبیه کرده است.

البته ناگفته نماند که بیشتر هموطنان رعایت پروتکل ها را جدی گرفته اند و دیار خود را حداقل از وضعیت قرمز ، نارنجی کرده اند و در تلاشند تا به وضعیت سفید برسند مثل مردم گنبدکاووس که به گفته فرهاد بدیعی ،مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ۹۵ درصد مردم، کسبه و بازاریان این شهرستان به مصوبات ستاد مقابله با کرونا مانند محدودیت اعمال شده از اول آذر عمل کردند که تداوم این شرایط می‌تواند موجب تغییر وضعیت قرمز کرونای این شهر به نارنجی شود.یا مثلا شهر های آذربایجان‌غربی که از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده اند.

البته متاسفانه برخی مناطق کشورمان هم هستند که همچنان در وضعیت قرمز بسر می برند؛ مثل وضعیت کرونایی شهرستان ساریقرمز مانده است.

در این میان شایعه ای در فضای مجازی پیچیده است که برخی مراکز درمانی جنازه فوتی های کرونا را تحویل نمی دهند یا اشتباهی تحویل می دهند که  مرکز آذربایجان شرقی امروز خبری به نقل از دکتر روزبه رجایی معاون درمان علوم پزشکی تبریز منتشر کرد که این مقام مسئول چنین چیزی را منکر شده است.

امروز خبرهایی دیگر با سوژه کرونا مثل تمام روزهای گذشته داشتیم مثل غربالگری ۷۰ درصد جمعیت استان اردبیل    

یا خسارت ۵ میلیارد ریالی کرونا به  ورزش هندبال چهارمحال و بختیاری 

مسوولان در مناطقی از کشور هم محدودیت ها برای رفت و آمد را اعمال می کنند و آن را فعلا ادامه می دهند مثل محدودیتهای شبانه در مشهد

یا مثلا مسوولان سیستان و بلوچستانمحدویت ها را تا یکشنبه هفته آینده همچنان ادامه می دهد تا ببینند چه می شود.

و اما آیین نمازجمعه نیز در برخی مناطق کشور برگزار نمی شود مثل خراسان شمالی که نماز جمعه در هیچ یک از شهرهای خراسان شمالی برگزار نمی‌شود 

یا استان گیلان که این آیین را در برخی شهرهایش اقامه نمی کند. و اقامه نماز جمعه در سراسر استان یزد لغو شده است

 

 

شمار بیماران کووید ۱۹ در استان مرکزی به ۳۲ هزار و۷۹۷ نفر رسید

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این یبماری در استان به ۳۲ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

دکتر سید «محمد جمالیان» روز چهارشنبه افزود:از مجموع مبتلایان جدید شناسایی شده در این استان، ۲۲ نفر با بستری شدن در بیمارستان‌ها در حال دریافت خدمات تخصصی هستند و ۸۴ نفر نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کرده و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی باید در منازل خود قرنطینه باشند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد فوت بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در استان به یک‌هزار و ۳۱۲ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ هزار و ۲۲۳ نفر مبتلای جدید به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده که جمع مبتلایان به این ویروس به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسیده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه ۹۸ در اراک، پس از قم به ثبت رسیده است.

 

٧٨ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان سمنان شناسایی شد

 

٧٨ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر سه‌شنبه تا ظهر امروز چهارشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۹ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه چهارشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا با احتساب سه فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه ( هجدهم تا نوزدهم آذر)، از زمان شیوع تاکنون منجر به فوت ٨٠۵ بیمار در استان سمنان شد. 

بنا بر این گزارش،٢٣٢ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و ۴۴۵ نفر رسید و ۱۳ هزار و ٢۴۵ نفر به صورت سرپایی در کل استان سمنان درمان شدند.  

در این گزارش آمده که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴٠ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.  

 

 

حال ۵۶ بیمار کرونایی قم وخیم است

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از وخیم بودن حال ۵۶ نفر از بیماران کرونایی قم خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قم بستری هستند.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیستم آذر، ۲۹ نفر از تشخیص احتمالی کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش گرفتند که از این بین ۲۰ نفر بستری شدند.

 به گفته وی، در این مدت ۴۴ بیمار کرونایی نیز با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند و ۳ مبتلا به کووید ۱۹ نیز جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.