هیچ کدام از استان های کشور در وضعیت سفید نیستند و طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۸۴ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۷ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۸۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۶۹۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۴۲ هزار و ۹۵۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۲۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امروز از خطه شمال و استان گیلان با شما صحبت می کنم، نمودار ابتلا و بستری کرونا در این استان همچنان صعودی و نگران کننده است، برای کاهش موارد بیماری و بیماریابی سریع افراد مبتلا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان شروع شده و کمیته های عملیاتی این طرح خدمات مراقبت، حمایت و نظارت را در مناطق مختلف این استان انجام می دهند.

وی ادامه داد: از زمان تشکیل تیم های عملیاتی طرح حاج قاسم سلیمانی، ۶۸۰۰ نیروی بسیجی در قالب ۲۸۸۰ تیم با همکاری مراکز بهداشتی، هلال احمر و سایر سازمانهای مردم نهاد در استان گیلان به ۲۲۶ هزار خانوار و بالغ بر ۶۸۰ هزار و ۹۹۱ نفر خدمات غربالگری و بیماریابی ارائه کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از این تعداد از ۵۳۶ نفر فرد تست رپید گرفته شد که ۹۸ نفر آنها مثبت شدند، ۵۸۶ نفر نیازمند قرنطینه خانگی بودند، ۹۸ نفر ایزولاسیون شدند، ۲۰۵ فرد مشکوک به کرونای سالمند و ۱۶۵ فرد دارای بیماری زمینه ای شناسایی شد و دو فرد بیمار به بیمارستان ارجاع شدند.

لاری گفت: برای تامین تجهیزات و امکانات قرنطینه و مراکز نقاهتگاهی خیرین استان گیلان همکاری کردند و مقدار زیادی تب سنج، ماسک و اقلام حمایتی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادند. امیدواریم با ادامه همکاری مردم با طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و تقویت همکاری بین بخشی و استفاده بهینه از امکانات شبکه بهداشتی کشور هر چه زودتر شاهد توقف روند صعودی ابتلا به  کرونا در استان گیلان و کل کشور باشیم.


آخرین وضعیت استان ها

 

پس از اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای و تغییر وضعیت شهرها از حالت قرمز به نارنجی و زرد همچنان بیم شکنندگی و شیوع دوباره ویروس کرونا در برخی استان ها و شهرستان ها می رود و در صورت بی‌توجهی‌ به رعایت پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی زنجیره شیوع قطع نخواهد شد.

از پانزدهم آذر ماه و با پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی، شرایط کاری اصناف و فعالیت های روزمره در مناطق نارنجی کمی سهل‌تر شده است و برخی مشاغل بجز گروه های سه و چهار فقط در ساعت های مشخص شده اجازه بازگشایی یافته اند اما از آنجا که یکی از علل همه گیری کرونا ترددهای بی هدف، برگزاری جشن ها، ختم ها و دورهمی های خانوادگی است نگرانی از شیوع دوباره این ویروس و امکان بازگشت دوباره به شرایط قرمز و بحرانی وجود دارد.

با توجه به اینکه هنوز واکسن کرونا در کشور مورد استفاده قرار نگرفته تنها  راه مبارزه با کرونا طبق نظر کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنان در خانه ماندن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و در شهرهای پرخطر اعمال محدودیت‌ها در تردد است که تداوم این امر می‌تواند نتایج بهتری  به دنبال داشته باشد.

آمار ۲۸۴ نفری فوت شدگان در ۲۴ ساعت گذشته و وضعیت قرمز ۶۴ شهرستان نشان می دهد رعایت دقیق تدابیر محدودیت زا با وجود برخی آسیب های اقتصادی آن، برای جلوگیری از تداوم زنجیره شیوع و پیشگیری از موج چهارم بیماری گریز ناپذیر است.

محدودیت‌های جدید کرونایی که از شنبه اول آذر آغاز شد در  ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

امروز همچون روزهای گذشته خبرنگاران به تشریح وضعیت موجود کرونایی در استان ها و شهرهای خود پرداختند و از افزایش یا کاهش شمار مبتلایان و فوت شدگان ، اعمال محدودیت ها ، تغییر رنگ وضعیت کرونا در شهرهاو کاهش شمار مناطق قرمز ،باز شدن برخی مشاغل و رونق فعالیت ها ، اجرای طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی و تسهیلاتی که به خسارت دیدگان پرداخت شده نوشته اند که برخی از آنها در ذیل می آید :

 

روند افزایشی کرونا در گیلان / پیشرفت در تولید واکسن

 

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه در حاشیه سفر به گیلان در جمع خبرنگاران گفت: برخلاف کشور روند بیماری کووید ۱۹ و شیوع کرونا در گیلان افزایشی است هر چند شتاب آن کم است.

دکتر سیما لاری  افزود: شب نشینی ها در زمستان و شب یلدا و مواردی از این دست که به شیوع بیشتر کرونا می‌انجامد برای ما نگران کننده است و مردم باید نسبت به رعایت بیشتر این موارد توجه کنند.

وی  با اشاره به طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی و ضرورت همکاری مردم در اجرای آن اظهار داشت: این طرح خود اقدامی ارزشمند در مدیریت بیماری کووید ۱۹ و پیشگیرانه در شیوع کروناست.

لاری افزود: ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ برخلاف سایر نقاط کشور که رو به کاهش است در استان‌های شمالی مقداری روند افزایشی داشته است که اجرای درست طرح شهید سلیمانی می‌تواند از روند افزایش بیماری جلوگیری کند.

ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان های شمال کشور در این سفر و در نشست مدیریت و مبارزه با بیماری ویروس کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خبری خوش  هم از تلاش های وزارت بهداشت و پیشرفت حاصله در تولید واکسن به خبرنگاران داد.

وی با ابراز خرسندی از اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان گیلان و پیشرفت ۲۷ درصدی آن افزود : همه کشور و نظام در تلاشند تا طرح شهید سلیمانی به بهترین شکل ممکن اجرا شده و به انجام برسد.

 

بازگشایی برج میلاد با نارنجی شدن وضعیت کرونای تهران 

 

همزمان با کاهش محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و مجاز شدن فعالیت مراکز تفریحی در تهران درهای برج میلاد به روی علاقه‌مندان باز شد.

با آغاز محدودیت‌های شدید و تعطیلی اماکن تفریحی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتدای آذرماه، برج میلاد نیز برای حفظ سلامتی شهروندان تعطیل شد اما اکنون با پایان یافتن بخشی از محدودیت‌ها در راستای خارج شدن تهران از وضعیت قرمز، درهای برج میلاد دوباره به روی علاقه مندان باز شده است.

براین اساس شهروندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، ضمن استفاده از امکانات فرهنگی، تفریحی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مجموعه، از سکوی دید باز برج میلاد در تراز ۲۸۰ متری نیز بازدید کنند.

 

پرداخت ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت‌دیدگان از کرونا در شهرکرد 

 

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شهرکرد و با اشاره به لزوم حمایت از مشاغل آسیب‌دیده در زمان شیوع ویروس کرونا ،تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

سپنتا حبیبی  افزود: ۶ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده صاحبان مشاغل به شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در شهرستان شهرکرد با ۷۲۰ میلیارد ریال نیاز اعتباری به بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

 

افزایش شمار تست‌های کرونا در زنجان به ۲ هزار مورد 

 

استاندار زنجان گفت: طبق برنامه هدفگذاری شده شمار تست‌های روزانه کرونا در این استان به ۲ هزار مورد افزایش می‌یابد و می‌تواند طی یکماه ۲۰ درصد جمعیت را تحت پوشش قرار دهد که این اقدامات با کشورهای پیشرفته برابری می‌کند.

فتح الله حقیقی  با اشاره به اینکه در پیک دوم کرونا طی یک هفته ۱۳۱ نفر بستری در استان رخ داد، افزود: اگر در پیک سوم روند این بیماری در استان تداوم می‌یافت، یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در هفته بستری می‌شدند.

 

جریمه چهار هزار راننده در محدودیت های کرونایی البرز 

 

رییس پلیس راه البرز اعلام کرد که در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت کرونایی، چهار هزارو ۱۵۶ راننده متخلف در این استان بین ۵۱۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه شدند.

سرهنگ رضا گودرزی اظهار داشت:  ماموران پلیس راه و انتظامی از یکم آذرماه تاکنون در ۲۴ نقطه از محورهای ورودی و خروجی استان البرز برای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی مستقر شده و از ورود ۱۰ هزار و ۴۷۴ خودرو با پلاک غیر بومی به استان البرز جلوگیری کرده اند.

 

 

غربالگری ۷۰ درصد جمعیت شهرستان مشگین‌شهر 

 

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل از آغاز اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون بیش از ۷۰ درصد از جمعیت شهری و روستایی شهرستان مشگین‌شهر غربالگری شدند که از  از میان جمعیت غربالگری شده ۷۰۶ بیمار مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی و آدرس و اطلاعات آنان برای انجام اقدامات لازم در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

 

کاهش ۳۹ درصدی تعداد افراد مثبت سرپایی کرونا در زنجان 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: موارد مثبت تست‌های سرپایی کرونا از ۶۱ درصد به ۳۹ درصد رسید و طی ۱۰ روز گذشته نیز با ورود تست‌های سریع به استان موارد مثبت به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

دکتر محمد رضا صائینی افزود: هم اکنون میانگین اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان زنجان به ۷۳ رسیده که امیدواریم این روند کاهشی تداوم یابد. تا کنون سه هزارو ۲۳ مورد از این نوع تست در استان انجام شده که امیدواریم با راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع که در قالب طرح شهید سلیمانی تشکیل می‌شود، تعداد این نوع تست‌ها نیز افزایش یابد.

 

کاهش ۲۵ درصدی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خمین 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان پس از اجرای سراسری محدودیت‌های تردد و توقف فعالیت برخی اصناف، ۲۵ درصد کاهش یافت.

دکتر «مجتبی دیده دار»  افزود: همکاری مناسب شهروندان و اصناف زادگاه امام راحل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماندن در منزل و تعطیلی برخی صنوف سبب کاهش مبتلایان در این شهرستان شد.

 

دورهمی ها علت ۵۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در سیستان‌ و بلوچستان 

 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: ۵۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در این استان افرادی هستند که سابقه تماس با یک فرد مثبت را در جمع‌های خانوادگی داشته‌اند.

عباسعلی ارجمندی اظهارداشت: وضعیت شهرهای سیستان‌وبلوچستان در زمینه ابتلا به کرونا و محدودیت‌ها نسبت به گذشته تغییری نکرده و این شرایط در زاهدان و منطقه سیستان همچنان قرمز است. 

 

کاهش شمار مناطق قرمز کرونایی فارس به چهار شهرستان 

 

بنابر اعلام  جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا ،تعداد شهرستان های استان دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا که پیش از این ۱۱ شهرستان بود به چهار شهرستان کاهش یافته است.

عبدالرضا قاسمپور افزود: از ۳۶ شهرستان فارس، چهار شهرستان قرمز، ۲۵ شهرستان دارای وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.در شهرستان های خرامه، داراب، زرین دشت و گراش وضعیت قرمز است.

 

نتیجه آزمایش کرونا ۳۰ درصد مراجعان در اصفهان مثبت است

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: اکنون به خاطر اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای اخیر نتیجه آزمایش کرونای ۳۰ درصد مراجعان به مراکز بهداشت و درمان این استان مثبت است.

حجت الله غلامی  افزود: به رغم روند نزولی کنونی اما هنوز وضعیت ابتلای به این ویروس در استان از اوج شرایط فروردین بالاتر است و مردم باید به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند.

 

تغییروضعیت کرونایی لاهیجان از زرد به نارنجی 

فرماندار شهرستان لاهیجان از تبدیل وضعیت کرونایی این شهرستان از زرد به نارنجی و اعمال محدودیت برای گروهای شغلی ۳ و ۴ خبر داد.

محمودی با اشاره به لزوم کنترل تردد خودروها برای کنترل روند افزایشی شیوع کرونا  افزود: خودروهای پلاک مخدوش برابر با ضوابط و دستورالعمل ها توسط پلیس راهور توقیف خواهند شد.

 

کاهش مشارکت صنوف سبزوار در اجرای محدودیتهای کرونایی 

به گفته رییس اتاق اصناف سبزوار، همزمان با هفته سوم تعطیلی مشاغل گروه ۲، سه و چهار مشارکت صنوف این شهر در اجرای محدودیتهای کرونایی کاهش یافته است.

علی کیانی  افزود: مشارکت صنوف سبزوار در پیروی از مصوبه ستاد ملی کرونا طی دو هفته گذشته ۹۶ درصد بود اما به سبب مشکلات اقتصادی همراهی مشاغل گروه ۲، سه و چهار این شهر در رعایت تعطیلی واحدهای صنفی به ۷۵ درصد رسیده است.

کاهش ۴۰ درصدی بستری‌شدگان مربوط به کرونا در آذربایجان‌غربی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: بستری‌شدگان مربوط به کرونا در استان با اجرای هدفمند طرح محدودیت‌ها در شهرهای مختلف، ۴۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر جواد آقازاده افزود: علاوه بر آن، تعداد بستری‌‎های روزانه، مراجعه کنندگان به درمانگاه‌ها و تعداد فوتی ها نیز کاهش یافته است. طی هفته‌های گذشته، شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشتیم و استان یک وضعیت بحرانی را سپری کرد.

خروج سرپل ذهاب از  وضعیت قرمز کرونا

همراهی و مشارکت مردم و اصناف باعث خروج  شهرستان سرپل ذهاب  از وضعیت قرمز کرونایی و سیر نزولی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ شد.

به گفته  فرماندار سرپل‌ذهاب ، هم اکنون وضعیت این شهرستان در زمینه ابتلا به ویروس کرونا نارنجی است و نیاز است مردم همچنان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند تا با رعایت موازین بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک شاهد ریشه کنی بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان باشیم.


تعداد فوتی‌های کرونا در کرمانشاه بعد از ۵۰ روز کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: تعداد موارد فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان در شبانه روز گذشته چهار نفر بوده که این تعداد کمترین فوت طی ۵۰ روز گذشته است.

مهدی محمدی روز دوشنبه با بیان اینکه تعداد جانباختگان کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون در استان به یک هزار و ۳۱۸ نفر رسیده است، افزود: فوتی های ۲۴ ساعت گذشته شامل ۲ نفر از شهرستان کرمانشاه و شهرستان‌های هرسین و جوانرود نیز هر کدام یک نفر بوده است.  

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ مورد بیمار مثبت بستری و ۸۹ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ بستری و ۱۲۰ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۵۱۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

 

نگران شب یلدا هستیم

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان خوشبختانه همچنان ادامه دارد، گفت: اما واقعا نگران آیین‌های پیش‌رو از جمله شب یلدا هستیم.

دکتر «محمودرضا مرادی» روز دوشنبه افزود: اگر رعایت نکنیم، طبق پیش‌بینی‌ها احتمالا در نیمه دوم دی ماه یک پیک جدید بیماری را شاهد خواهیم بود.

او گفت: نگرانی جدی ما از شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی در این شب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: طبیعتا افراد در شب یلدا نزد پدر و مادر و بزرگترها می‌روند که اگر افراد مسن مبتلا شوند، خطر مرگ و میر آنها زیاد است.

مرادی افزود: اگر دو سه ماه زمستان را با آرامش بگذرانیم ممکن است با آمدن واکسن در سال جدید با وضعیت بهتری مواجه شویم.

 

۱۳۵ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۱۳۵ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.

دکتر «محمد جمالیان» روز دوشنبهافزود: بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان ۶ نفر دیگر را در این استان گرفت و با ثبت این تعداد فوتی، شمار جانباختگان ناشی از این بیماری در استان از زمان شیوع تاکنون به یکهزار و ۳۰۲ نفر رسید.

وی اظهار داشت: از تعداد ۱۳۵مورد جدید بیماری در استان ۲۲ نفر در بیمارستانهای استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند و  ۱۱۳مورد به صورت سرپایی معاینه و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از زمان شیوع این ویروس تا کنون در استان مرکزی  به ۳۲ هزار و ۵۸۳ نفر رسیده است.

 

وضعیت کرونا در کرمانشاه شکننده است

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه این شهرستان از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد، گفت: وضعیت برای ما بسیار شکننده است.

«فضل الله رنجبر» روز دوشنبه اظهارداشت: با توجه به فعالیت دوباره ادارات و بازگشایی مشاغل گروه دوم، ازدحام و ترافیک شهری در کرمانشاه افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به آمارها در رابطه با شیوع کرونا و وضعیت افزایش چشمگیر ترددها احتمال بازگشت کرمانشاه به وضعیت قرمز متصور است و احتمال دارد در هفته های آینده شاهد این موضوع باشیم.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: در صورت بازگشت به وضعیت قرمز بار دیگر محدودیت های شدیدتر در کرمانشاه و تعطیلی مشاغل گروه دوم اعمال خواهد شد.

محدودیت‌های پا برجا هستند

رنجبر با بیان اینکه ورود به وضعیت نارنجی به معنی پایان محدودیت ها نیست، گفت: براساس مصوبه هیات دولت در وضعیت نارنجی تنها گروه های شغلی یک و دوم مجاز به فعالیت است و ادارات نیز با ۵۰ درصد نیرو به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی افزود: اکنون با توجه به قرار گرفتن در وضعیت نارنجی گروه های شغلی سه و چهار همچون استخرها، آرایشگاه های زنانه، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تالارها تعطیل است و امکان برگزار مراسم و تجمع در سطح شهرستان وجود ندارد.

فرماندار کرمانشاه اعلام کرد: کماکان تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در سطح شهر ممنوع است و خودروهای با پلاک غیربومی اجازه خروج از شهر را ندارند.

به گفته رنجبر، در صورت مشاهده تخلف برای رانندگان متخلف جریمه ای بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومان از سوی نیروی انتظامی صادر می شود.

وی با اشاره به تخلف برخی از اصناف در زمان اعمال محدودیت ها گفت: از ظرفیت اتاق اصناف و سازمان صمت به منظور نظارت دقیق بر بازار استفاده می کنیم و برخورد با متخلفان استفاده می کنیم.

فرماندار کرمانشاه از مردم تقاضا کرد که رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا از ورود به وضعیت قرمز جلوگیری و از وارد آمدن خسارت های مالی و جانی به مردم جلوگیری شود.

 

فرماندار شیراز: با مدیریت محله‌ای برای مهار کرونا تلاش می‌کنیم

فرماندار شهرستان شیراز گفت: طرح مدیریت و کنترل بیماری کرونا به صورت محله‌ای و خانواده محور با مشارکت مردم، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج در شیراز آغاز شده است.

محمدرضا امیری دوشنبه در اولین جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان شیراز با تقدیر از اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا این شهرستان اظهار داشت: شیراز با جمعیت حدود دو میلیون نفر با همکاری بی‌نظیر مردمی به همراه کسبه و بازاریان و دیگر دستگاه ها در اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا و طرح هوشمند محدودیت ها توانست بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و مستندات موجود عملکرد قابل قبولی در کنترل این بیماری از خود به جای گذارد که جا دارد از تک تک دستگاه ها و اصناف شیراز در این همراهی و اجرای موفق این طرح تقدیر و تشکر کرد.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان شیراز با تشریح طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح با هدف کلی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و اهداف اختصاصی جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، کاهش بیماران بستری و فوتی های ناشی از این بیماری به همراه پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر با درصدهای پیش بینی شده در یک دوره زمانی یک تا سه ماه در شهرستان شیراز اجرایی و عملیاتی می شود.

 

۴۵۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اصفهان شناسایی شد

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از مجموع یک‌هزار و ۶۲۸ نمونه‌گیری انجام شده از افراد مشکوک در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۱ نفر به‌عنوان افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این استان شناسایی شد.

آرش نجیمی روز دوشنبه افزود: ۱۴۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و ۱۵۹ نفر با بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته وی، مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به یک‌هزار و ۳۳۵ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۵۹ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ۲۸ فوتی‌ مبتلای مشکوک و قطعی به کرونا در مدت یادشده در استان گفت: در این مدت ۲۱ نفر به‌دلیل ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

نجیمی ابراز امیدواری کرد که در روزها و هفته‌های آینده با همکاری هم استانی‌ها و پایبندی به محدودیت‌ها و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در منازل شاهد روند کاهشی آمار ابتلا و بستری در استان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.