سخنگوی وزارت بهداشت امروز بر اساس آخرین تحلیل ها اعلام کرد که ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نیست.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۹۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (اول دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۹۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۳۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۹۴ هزار و ۳۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۵۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۹۷ هزار و ۵۵۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نداریم.

وی افزود: یکی از جاهایی که احتمال انتقال ویروس کرونا در آن بالاست،مراکز درمانی و بیمارستانهاست توصیه وزارت بهداشت این است که غیر از موارد اورژانسی از هر گونه رفت و آمد در این مراکز خودداری شود و از پزشک بخواهیم در صورتی که درمان ضروری نیست آن را به زمان دیگری موکول کند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در صورت مراجعه پزشک از تجمع در اتاق انتظار خودداری شود و بهتر است در فضای باز منتظر بمانیم، همچنین حضور بیش از یک نفر در اتاق معاینه ممنوع است مگر در مواردی که بیماری به علت ناتوانی نیاز به همراه دارد. باید از پزشک بخواهیم که لوازم معاینه مانند دستگاه فشارخون، قند خون، گوشی را با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی کند. همچنین بعد از خروج از درمانگاه تا منزل حتما از ماسک استفاده کنیم، فاصله اجتماعی را رعایت و از دست زدن به بینی و دهان خودداری کنیم. همچنین به محض رسیدن به منزل نسبت به شست و شوی دست و لباس اقدام کنیم.

یلدای ۹۹ نیز با تمامی دغدغه ها و پس از اعمال محدودیت ها سپری شد و مردم در حالی با بدرقه لحظات پایانی پاییز به استقبال اولین روز زمستان سال رفتند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، متفاوت ترین یلدا را در زندگی خود تجربه کردند.

طولانی ترین شب سال برای همه ما ایرانیان یادآور سنت ها و آئین هایی بود که با گردهمایی معنا پیدا می کرد و تازه کردن دیدار، توصیه شده ترین رسم این مناسبت بود. اما امسال به خاطر شرایط ویژه ای که در آن قرار داریم، خردمندانه ترین کار، عدم برگزاری گردهمایی و دیدار توصیه شد.

خطر اپیدمی دیگری از ویروس کرونا موجب شد تا مسوولان وزارت بهداشت در این زمینه تمهیدات لازم را در نظر گرفته و از ایجاد پیکی دیگر از این ویروس شاخدار به دلیل برگزاری دورهمی‌های خانوادگی به خصوص در مناطق سردسیر و شمالی کشور احساس خطر کردند.

در هفته ای که گذشت، هر چه به این شب به یادماندنی نزدیکتر می شدیم دغدغه مسوولان نیز بیشتر و تمهیدات لازم برای دوری از دورهمی های خانوادگی که عامل ۵۱ درصد ابتلا به کرونا است، اتخاذ و در دستور کار قرار می گرفت.

اما مردم ما با این محدودیت ها آشنا بودند و در محدودیت های قبل سربلند و همراه دولت پیش رفتند و امیدواریم که خبرهای خوش نزولی بودن شیوع ویروس کرونا بعد از شب یلدا نیز ادامه داشته باشد.

 

آخرین وضعیت استان ها

بر اساس این گزارش، محدودیت ها در فعالیت کسب و کارها و ترددهای شبانه در سراسر کشور و البته بسته به شرایط کرونایی هر شهر و استان، دستاوردهای مثبتی را برای نظام سلامت به همراه داشت که همان نزولی شدن تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید- ۱۹ بود اما همچنان مسئولان ستادهای استانی مقابله با کرونا نسبت به شکنندگی این آمار هشدار داده و از مردم می خواهند تا زمان شرایط پایدار و دسترسی به دارو و درمانهای اطمینان بخش و مورد تایید وزارت بهداشت ،از مهمانی ها، دورهمی ها و هر رفتاری که سلامت مردم را به مخاطره می اندازد، بطور جدی خودداری کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان در این زمینه گفت: هم‌اینک وضعیت زاهدان و زابل از زرد به نارنجی تغییر یافته بنابراین الزامات و محدودیت‌های حوزه هشدار نارنجی باید در این شهرها از طریق دستگاه‌های اجرایی و اصناف انجام شود.

عباسعلی ارجمندی اظهارداشت: وضعیت شهرهای سیستان و بلوچستان کماکان شکننده بوده و به گونه‌ای نیست که از ویروس کرونا گذر کامل اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: تمامی مراسمات آیینی و تجمعات تعطیل بوده و محدودیت‌های وضعیت نارنجی مجدد در این شهرها اعمال می‌شود.

از قشم نیز خبر می رسد که موج سوم کرونا در این جزیره کنترل شد و مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در این زمینه گفت: تعداد افراد بستری در بخش کووید ۱۹ بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است و بیش از ۲۷ روز است که فوتی کرونایی نیز در این شهرستان ثبت نشده است.

دکتر حمیدرضا بهزادی افزود: در ۱۰ ماه گذشته آمار بیماران بستری کرونا در قشم به حداقل رسیده است که این مهم با همت مردم و کادر درمان تحقق یافت.

در آذربایجان غربی نیز وضع به همین منوال است و بنا به گفته رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در این استان؛ آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان به کمتر از ۷۰۰ نفر رسید.

علی احمد آقاپور افزود: تعداد بستری‌شدگان مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان به ۶۶۴ نفر رسید که یک‌هزار نفر کمتر از روزهای اوج در اواخر آبان امسال است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۱۴۴ نفر دیگر، حدود ۵۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند که با احتساب این آمار، تعداد کل بستری ها به ۶۶۴ نفر رسید.

شیب نزولی شیوع کرونا در زنجان نیز ادامه دارد و خبرهای حاکی از این است که یک‌هزار و ۴۰۰ کرونایی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان ترخیص شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در این زمینه گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون یک‌هزار و ۶۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان بستری شدند که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر بدون مشکلی خاص ترخیص شدند و اکنون ۵۵ بیمار نیز بستری هستند.

دکتر علی محمدی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۹۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های تامین اجتماعی زنجان فوت شدند که ۵.۳ درصد مبتلایان را شامل می شود و در این میان همه مرگ و میرها به جز ۲ مورد همه بالای ۶۵ سال سن و دارای بیماری های زمینه ای بودند.

وی اضافه کرد: ۲ مورد از مرگ و میرهای کرونایی در سنین پایین تر و  افراد دارای  بیماری زمینه ای بودند که خدمات ارائه شده از قبیل نحوه درمان این بیماران مورد تایید مراکز صلاحیت دار قرار گرفت و در زمان حاضر با توجه به محدودیت ها و شرایط اعمال شده پس از مدتی سیر نزولی بیماری را در استان و بیمارستان های تحت پوشش شاهد هستیم.

اما وضعیت در استان سمنان شکننده است و کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان باارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۴۷ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر روز یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۰ هزار و ۱۴۴ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۱۲۸ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند.

طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز نشان می‌دهد که در ادامه سیر نزولی شیوع کرونا در این استان، طی شبانه‌روز گذشته مجموع مبتلایان بستری به ۲۹۹ نفر رسیده که ۲۰۴ نفر کمتر از بالاترین رکورد است.

پس از حدود ۲ ماه همه‌گیری گسترده در موج سوم شیوع کرونا در استان اردبیل، روند کاهشی ابتلا به این ویروس آغاز شده و اثرات مقررات سخت‌گیرانه و قرنطینه سه هفته‌‌ گذشته در استان، در روند کاهش میزان ابتلا و فوت مبتلایان به کووید.۱۹ به تدریج قابل مشاهده است.

با تثبیت وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پس از یک دوره اوج ۲ ماهه، طی شبانه‌روز گذشته، علاوه بر جان‌باختن چهار فرد بیمار، ۴۵ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که ۶۸ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

خبرهای رسیده از استان البرز نیز حاکی از نارنجی بودن این استان است و گفته می شود ۴۲۹ بیمار بدحال در بیمارستان های استان تحت درمان هستند و اگر روند کاهشی استمرار یابد وارد وضعیت زرد خواهد شد.

دکتر محمد فتحی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : از این تعداد ۳۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان البرز پذیرش و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته اند.

به گفته وی، مجموع بستری شدگان کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز  به ۲۸ هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است.

این روند در استان چهار محال و بختیاری نیز ادامه دارد و رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی شهرکرد در این زمینه اظهار داشت که اکنون کاهش چشمگیر بیماران مبتلا به این ویروس در استان گزارش شده به طوری که تعداد بیماران بستری به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است.

مجید شیرانی افزود: در روزهای پایانی آبان‌ماه تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا در استان به حدود ۳۵۰ نفر می‌رسید که این تعداد در حال حاضر به ۹۸ بیمار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در اوج شیوع کرونا در استان در آبان‌ماه تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری بودند نیز به حدود ۱۰۰ نفر می‌رسید که این تعداد نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده و به ۱۸ نفر رسیده است.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرد: در زمان حاضر ۹ شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

علیار راستگو افزود: شهرستان های اسکو، چاراویماق، ورزقان، خداآفرین، هوراند، هشترود، بستان آباد، شبستر و هریس از نظر وضعیت کرونایی زرد هستند و بقیه شهرستان های استان نیز از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی هستند.

اما موضوعی که مورد  تاکید قرار گرفته اینکه محدودیت های کرونایی در شهرستان های زرد و نارنجی آذربایجان شرقی تا پایان همه گیری این بیماری ادامه دارد و این موضوع به همه فرمانداری ها و  دستگاه ها ی اجرایی آذربایجان شرقی ابلاغ شده است. 


۷۶ سیستان و بلوچستانی دیگر کرونا گرفتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و عضو ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن ۷۶ کرونایی دیگر در استان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۵ هزار و ۶۶۲ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری روز دوشنبه اظهار داشت: هم‌اینک ۱۷۱‌بیمار تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۶۴بیمار کرونایی در سیستان و بلوچستان تحت درمان هستند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در شبانه روز گذشته چهار بیمار کرونایی در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند.

وی شمار فوت شدگان کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۶۷ نفر رسید.

 

بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های همدان به ۳۶۹ نفر کاهش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان های این استان در حال حاضر به ۳۶۹ تن رسیده و این روند کاهشی است.

«محمد طاهری» روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۷ مورد بوده که از این تعداد ۲۸ مورد در بخش عادی و ۱۲ نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند، همچنین حال ۳۶ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان و موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های استان به ۹ هزار و ۶۵۶ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت:  ۲ تن به علت ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و شمار متوفیان این بیماری در استان از ابتدای همه‌گیری ویروس تاکنون به یک هزار و ۳۹۶ مورد رسیده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان ها نیز گفت: تاکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در اسدآباد ۳۴۰، بهار ۵۵۲، تویسرکان ۵۹۵، رزن ۳۷۴، درگزین ۱۶۴، فامنین ۱۷۰ و کبودراهنگ ۶۰۴ نفر بوده است.

طاهری افزود: همچنین یک هزار و ۸۰۹ نفر در ملایر، یک هزار و ۸۴ در نهاوند و سه هزار و ۷۰۲ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شدند همچنین ۲۶۲ نفر از بیماران بستری، غیربومی و از خارج استان هستند.

استاندار همدان روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا از کاهش آمار مبتلایان به این ویروس در استان خبر داد و گفت: ۲ شهرستان بهار و نهاوند در وضعیت زرد و هشت شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

شمار بستری‌ بیماران کرونایی زنجان به ۶۸ نفر در هفته کاهش یافته است

استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر با مجموع اقدامات انجام گرفته در مهار کرونا، شمار بیماران کرونایی نیازمند بستری در این استان به ۶۸ نفر در هفته رسیده است که این رقم در اواخر آبان ۱۵۵ نفر در هفته بود.

فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه های استان افزود: در مهار پیک سوم کرونا، عملکرد استان زنجان مناسب بوده به طوری که از سوی مسئولان وزارت بهداشت، از زنجان به عنوان استان موفق ذکر نام شد.

وی با بیان اینکه همکاری مردم عامل موثر در مهار کرونا است، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که از پیک چهارم کرونا جلوگیری کنیم و این البته مشروط به همکاری کامل مردم است.

حقیقی با بیان اینکه زنجان در ۲ نوبت پایلوت اجرای تست سرپایی کرونا در کشور شد، اظهار داشت: این موضوع نشان از نظم پذیری و قابلیت های موجود در استان است.

استاندار زنجان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از سالمندان مبتلا به کرونا نیازمند بستری می شوند، گفت: در استان زنجان ۱۱۰ هزار سالمند داریم که بیش از ۹۰ درصد از آنان با خانواده های خود زندگی می کنند.

وی ادامه داد: اگر خانوادهایی که فرد سالمند در بین آنها است، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، خطر کرونا برای سالمندان تا حد قابل توجهی کم می شود.

حقیقی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده، ابتلای بالای ۹۰ درصد بیماران در نتیجه دروهمی ها، تجمع ها، مسافرت و حضور در مراسم عزا و عروسی بوده است، گفت: تا کنون ۱۱۰ هزار تست تشخیص بیماری کرونا در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ظرفیت انجام ۲ هزار تست تشخیص کرونا در ۲۴ ساعت در استان وجود دارد، اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا، ۱۱۰ تخت آی سی یو جدید علاوه بر ۷۴ تخت قبلی در استان ایجاد شده و تعداد پایگاه های سلامت نیز از ۱۲ مورد به ۲۴ مورد افزایش پیدا کرده است.

 

تعداد بیماران کرونایی بستری در لرستان به یک چهارم کاهش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان به یک چهارم کاهش یافته و اکنون ۹۱۰ تخت بیمارستانی مختص کرونا خالی شده است.

دکتر "صالح آزادبخت" روز دوشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: یکهزار و ۱۵۰ تخت بستری برای بیماران کووید ۱۹ استان اختصاص یافته که هم اکنون ۲۴۰ عدد از این تعداد در اختیار بیماران است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ها و ۵۲ بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های لرستان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: علاوه بر کاهش چشمگیر میزان بستری بیماران کرونا، تعداد فوتی های این ویروس در استان از ۱۵ نفر در روز به میانگین سه تا ۶ نفر کاهش یافته است.

تا ۲۹ آذر ابتلای ۵۹ هزار و ۲۸۰ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۶۳ نفر نیز جان باخته اند.

بر اساس آخرین بررسی های صورت گرفته و اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، ازنا و دلفان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شهرستان بروجرد به تازگی از وضعیت نارنجی خارج شده است و هم اکنون در کنار الیگودرز، دورود، کوهدشت، سلسله، رومشگان و چگنی جزو مناطق زرد شیوع کرونا در لرستان محسوب می شود.

محدودیت های وضعیت نارنجی شیوع کرونا تا پنجم آذرماه در لرستان تمدید شده است.

 

ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان ورامین ۵۰ درصد کاهش یافت

رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین گفت: با تلاش کادر درمان و همراهی مردم با طرح شهید حاج قسم سلیمانی، میزان ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان به نصف کاهش یافته و یک بخش بستری بیماران به دلیل نبود بیمار، تعطیل شد.

دکتر مجتبی بنداد کرمانی روز دوشنبه گفت: با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و طرح پیشگیرانه موسوم به حاج قاسم سلیمانی که با همراهی مسوولانه مردم همراه شد، میزان ورودی بیماران به بیمارستان شهید مفتح به نصف کاهش یافته و این امر به تعطیلی یکی از بخش‌های مربوط به بستری بیماران کرونایی شد.

وی افزود: در آبان‌ماه گذشته، ۵۸۸ بیمار به بیمارستان شهید مفتح مراجعه کردند که از این تعداد، ۲۴۷ نفر بستری و ۳۴۱ نفر به صورت سرپایی درمان و داروهای لازم را دریافت و به منظور قرنطینه به منزل ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ورودی بیماران ناشی از کرونا به بیمارستان شهید مفتح افزود: با اجرای طرح شهید شهید سلیمانی در شناسایی و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کرونا که با همراهی مردم مواجه شد،  میزان ورودی بیمارستان در آذرماه به نصف کاهش یافته و این تعداد، به ۲۹۴ نفر رسید.

کرمانی گفت: از مجموع ۲۹۴ نفر مراجعه کننده به بیمارستان در آذرماه، ۱۷۱ نفر در بخش‌ کرونا بستری و ۱۲۳ نفر نیز به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی گفت: با کاهش میزان ورودی بیماران کرونایی، یکی از دو بخش مربوط به بیماران کرونایی با ۱۴ تخت تعطیل شد.

وی با تقدیر از همراهی مردم در اجرای طرح‌ محدودیت‌های هوشمند کرونایی گفت: این کاهش میزان ورودی به بیمارستان، به منزله غلبه بر بیماری کرونا نیست بلکه نشان می‌دهد که اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به درستی اجرا شود، روند ابتلای افراد به کرونا کاهشی می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین تصریح کرد: قطعا همراهی مردم با اجرای طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، نقش مهمی در کاهش ابتلا افراد جامعه به این بیماری دارد و با تعطیل شدن یک بخش اختصاص یافته به بیماران کرونایی، به کادر درمانی و پرستاران که ۱۰ ماه به صورت شبانه روزی اقدامات موثری را برای درمان بیماران کرونایی انجام دادند، فرصت مناسبی برای بازیابی توان و آمادگی برای خدمت رسانی به سایر بیماران را در این بیمارستان فراهم می‌کند.

وی افزود: تعطیل شدن این بخش از بیمارستان، هدیه‌ای ارزشمند از سوی مردم به پرستاران در سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار است.

ورامین از دو بیمارستان دولتی شهید مفتح و بیمارستان تأمین اجتماعی شهدای ۱۵ خرداد برخوردار است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

۹۰ درصد بیماران کووید ۱۹ بوشهر بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان ۱۲ هزار نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹در بیمارستان‌های این استان بستری شدند که با همت کادر درمان بیش از ۹۰ درصد آنها بهبود پیدا کردند.

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در آئین نام‌گذاری میدان مدافعان سلامت در بوشهر افزود: اکنون استان بوشهر دارای کمترین میزان شیوع ویروس کرونا و شمار بیماران بستری کووید ۱۹ در کشور است.

 

حال ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در قم وخیم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۶۷ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که حال ۴۰ نفر آن‌ها وخیم است.

محمدرضا قدیر در این زمینه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به اول دی‌ماه ۱۳۹۹، ۲۴ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۸ نفر در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان بستری شدند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته  ۲۳ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، مرخص شدند.

قدیر خاطرنشان کرد: همچنین یک نفر کرونا مثبت جان خود را از دست داد.

 

وضعیت شیوع کرونا در هفت شهرستان لرستان زرد شد

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در لرستان گفت: وضعیت هفت شهرستان این استان از نارنجی به زرد تغییر یافته است و چهار شهرستان دیگر همچنان نارنجی هستند.

احمدحسین فتایی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: بر اساس آخرین بررسی های صورت گرفته و اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، ازنا و دلفان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: شهرستان بروجرد به تازگی از وضعیت نارنجی خارج شده است و هم اکنون در کنار الیگودرز، دورود، کوهدشت، سلسله، رومشگان و چگنی جزو مناطق زرد شیوع کرونا در لرستان محسوب می شود.

فتایی ادامه داد: بر همین اساس محدودیت های گروه شغلی سه و چهار همچنان برای مناطق نارنجی برقرار است و ۵۰ درصد کارکنان دستگاه های دولتی به صورت شیفت بندی در محل کار حضور خواهند داشت.

وی اظهار داشت: در شهرستان های با وضعیت زرد نیز محدودیت ها برای گروه شغلی چهار اجرا می شود، دو سوم کارکنان نیز با تشخیص مدیر مربوطه در محل کار هستند و مابقی دورکاری دارند.

محدودیت های وضعیت نارنجی شیوع کرونا تا پنجم آذرماه در لرستان تمدید شده است.

تا ۲۹ آذر ابتلای ۵۹ هزار و ۲۸۰ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۶۳ نفر نیز جان باخته اند.

 

تست کرونای ۹۳ هزار و ۸۷۳ شهروند لرستان منفی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پاسخ تست کرونای ۹۳ هزار و ۸۷۳ شهروند این استان طی ۱۰ ماه گذشته منفی بوده است.

"مریم کوشکی" روز دوشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: تا ۲۹ آذرماه ۱۵۳هزار و ۱۵۵ نمونه مشکوک کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۹۳ هزار و ۸۷۳ مورد منفی بوده است.

وی اظهار داشت: تا ۲۹ آذر ابتلای ۵۹ هزار و ۲۸۰ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۶۳ نفر نیز جان باخته اند.

رنگ بندی وضعیت کرونا در تمامی شهرهای لرستان نارنجی است و این شرایط تا اعلام بعدی در هفته آینده قابل استناد است.

تا  روز ۲۸ آذرماه ابتلای قطعی ۵۹ هزار و ۱۲۷ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۵۸ نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.