رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد که از امروز ابتکار عمل سیاسی جدیدی آغاز خواهد شد و سلطنت مفسدان به پایان رسیده و این انفجار شروع یک دوره جدید براساس اصلاحات و تغییر نظام و پایان دادن به گسست‌ها است.

به گزارش جماران؛ "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه که امروز (پنجشنبه) وارد بیروت شد، پس از بازدید از محل انفجار در بندر بیروت در کاخ ریاست جمهوری لبنان با میشل عون همتای لبنانی خود دیدار کرد.

مکرون همچنین در کاخ بعبدا نشست چهار جانبه‌ای با "میشل عون" رئیس جمهوری، "نبیه بری" رئیس پارلمان و "حسن دیاب" نخست وزیر لبنان داشته است.

در این خبر اشاره ای به جزییات این جلسه نشده است.

مکرون ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده در بندر بیروت با مردم لبنان اعلام همبستگی و تاکید کرد که کمک‌ها در اختیار مردم خواهد بود و لبنان آزاد بار دیگر برخواهد خاست.

وی افزود، پاریس مواد غذایی، و امکانات برای بازسازی منازل و کمک‌های درمانی و پزشکی را در اختیار لبنان قرار خواهد داد.

رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد که از عصر امروز (پنجشنبه) ابتکار عمل سیاسی جدیدی آغاز خواهد شد و سلطنت مفسدان به پایان رسیده و این انفجار شروع یک دوره جدید براساس اصلاحات و تغییر نظام و پایان دادن به گسست‌ها است.

وی اضافه کرد که کمک‌های بین‌المللی با نظارت سازمان ملل متحد و مستقیما در اختیار مردم و سازمان‌های غیر دولتی قرار داده می‌شود.

 

دیدار ماکرون با رهبران جریان‌های سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی لبنان

رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفر خود به پایتخت لبنان، با رهبران جریان های سیاسی و فراکسیون های پارلمانی این کشور دیدار کرد.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه که برای دیدار با مقامات بلندپایه لبنانی و بررسی حادثه انفجار خونین عصر سه شنبه در بندرگاه شهر بیروت و پیامدهای آن راهی این شهر شده، عصر امروز (پنج شنبه) در کاخ «صنوبر» سفارتخانه کشورش در لبنان، پذیرای رهبران جریان های سیاسی و فراکسیون های پارلمانی این کشور بود.

بر اساس این گزارش، «سعد الحریری»، نخست وزیر سابق لبنان و رهبر جریان المستقبل (سُنی)، «محمد رعد»، رئیس فراکسیون پارلمانی وفاداری به مقاومت (شیعه)، «جبران باسیل»، وزیر اسبق امور خارجه و رهبر جریان ملی آزاد (مسیحی)، «سمیر جعجع»، رهبر حزب نیروهای لبنانی (مسیحی)، «سامی الجمیل»، رهبر حزب الکتائب (مسیحی)، «سلیمان فرنجیه»، رهبر جریان المرده (مسیحی) و «ولید جنبلاط»، رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه (دروزی) و پسرش «تیمور جنبلاط» در دیدار با ماکرون حضور داشتند.

این در حالی است که رئیس جمهوری فرانسه پیش از ظهر امروز در راس یک هیئت متشکل از برخی دستیاران و مشاوران خود، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه و شماری از نمایندگان پارلمان این کشور، وارد فرودگاه بین المللی «رفیق الحریری» شهر بیروت شده و از سوی «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان و شماری از مسئولان این کشور از جمله «شربل وهبه»، وزیر امور خارجه، مدیرکل نهاد ریاست جمهوری و رئیس سرویس امنیت فرودگاه مورد استقبال قرار گرفته بود.

ماکرون از فرودگاه الحریری نیز راهی بندرگاه شهر بیروت شد و از محل وقوع انفجار خونین عصر سه شنبه بازدید کرد سپس به کاخ ریاست جمهوری «بعبدا» رفت جایی که با همتای لبنانی خود و «حسان دیاب»، نخست وزیر و «نبیه بری»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

لازم به ذکر است که بنا بر اعلام «حمد حسن»، وزیر بهداشت لبنان، انفجار مهیب بندرگاه بیروت تا صبح امروز نزدیک به ۱۴۰ کشته و بیش از پنج هزار زخمی بر جای گذاشته در حالی که ده ها تن دیگر همچنان ناپدید هستند و نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر نیز بی خانمان شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1461731
  • منبع: ایرنا و شفقنا
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.