برخی مقامات کشور به حادثه مهیب پیش آمده در بیروت، واکنش نشان دادند.

مقامات و مسئولان ایرانی در پیام ها و اظهارات خود به انفجار بزرگی که بخشی از شهر بیروت پایتخت لبنان را تخریب کرد و باعث کت و زخمی شدن صدها نفر شد واکنش نشان دادند.

 

قالیباف

به گزارش محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت:

حادثۀ فاجعه بار و بسیار تلخ انفجار در  بیروت را به مردم قهرمان لبنان، دولت و پارلمان این کشور، مجاهدان حزب الله و برادرم سید حسن نصرالله تسلیت می‌گویم. ایران مثل همیشه، آماده هر گونه همکاری و کمک‌ انسان‌دوستانه است. با مقامات ایرانی و لبنانی برای تسریع این روند در تماس خواهم بود.

 

 

رحمانی فضلی

"عبدالرضا رحمانی فضلی" سه‌شنبه شب در نامه ای خطاب به "محمد فهمی" وزیر کشور جمهوری لبنان، با ابراز همدردی و تسلیت به مردم آن کشور که بر اثر حادثه انفجار در بندر بیروت عزادار شده اند، تأکید کرد؛ وزارت کشور در چارچوب سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان آمادگی کامل دارد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر سه‌شنبه انفجار مهیبی رخ داد

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، صدای انفجار به قدری شدید بوده که در پایتخت و حومه شنیده شده است و نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
رسانه‌های لبنانی به نقل از وزیر بهداشت لبنان گزارش دادند؛ تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰ نفر در پی این انفجار به بیمارستان منتقل شدند و دستکم ۶۳ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند.
«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان سه‌شنبه شب در پی وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی روز چهارشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرد.

سعید نمکی

اعلام آمادگی وزیر بهداشت برای کمک به دولت و مردم لبنان در پی انفجار بیروت

نمکی در پیامی به همتای لبنانی خود، اظهار داشت:

حادثه دلخراش انفجار بیروت که متاسفانه موجب جان باختن و مصدومیت کثیری از شهروندان عزیز  لبنانی شد، موجب تالم و نگرانی فراوان است

به‌سان همیشه، دولت و ملت ایران خود را در کنار کشور دوست و برادر خود، لبنان می‌دانند

ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی خود و همکارانم در نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران، از خداوند ارحم الراحمین برای شهدای این واقعه، رحمت واسعه الهی و برای مصدومین شفای عاجل و برای بازماندگان و مردم مقاوم لبنان، صبر و آرامش آرزو می‌کنم

بدینوسیله مراتب آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و یاری به دولت و ملت عزیز لبنان را به اطلاع می‌رسانم

 

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه / سید عباس موسوی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز بر آمادگی کشورمان برای کمک به برادران و خواهران لبنانی تاکید کرد.

سید عباس موسوی انفجار شدید عصر امروز (سه‌شنبه) در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن صدها تن در این حادثه دلخراش را تاسف‌آور و نگران کننده دانست و اظهار داشت: با اندوه بسیار این حادثه و اخبار آن را دنبال می‌کنیم.  

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام همدردی و تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت لبنان، بر آمادگی کشورمان برای کمک به برادران و خواهران لبنانی تاکید کرد.
 
موسوی همچنین بر همبستگی با دولت و ملت لبنان در این شرایط سخت و طاقت فرسا تاکید کرد.​

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.