یک نماینده مجلس گفت: متاسفانه در چند روز گذشته قیمت برخی کالاها علیرغم وعده‌های داده شده افزایش یافته و مردم گرانی را بیش از پیش احساس می‌کنند و همچنین در توزیع کمک‌های معیشتی که وعده آن به مردم داده شده تعداد زیادی از خانوارها از قلم افتاده‌اند و انتظار می‌رود دولت و دستگاه های ذیربط در این رابطه نهایت دقت خود را به کار گیرند

به گزارش جماران، همایون هاشمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته بسیج و روز مجلس، گفت: لازم می‌دانم به عنوان یک مددکار و خادم اجتماعی که سال‌ها توفیق خدمت در حوزه‌های اجتماعی را داشتم در مورد اتفاقات و رخدادهای اخیر کشور نگرانی خودم را نسبت به تبعات سوء این اتفاق و آنچه که در متن آن شاهد بودیم ابراز کنم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بزرگترین تبعات بعد از فروکش کردن اعتراضات را سرخوردگی اجتماعی، یاس و ناامیدی دانست و افزود: حاکمیت به ویژه دولت و سایر قوا باید با تمامی ظرفیت‌های نظام برای مدیریت این بخش فعال تر از پیش ورود کنند.

وی بر ضرورت شنیدن صدای مردم تاکید کرد و ادامه داد: همه ارکان حکومت باید صدای مردم را بشنوند تا درست تصمیم بگیرند؛ از احزاب، رجال سیاسی، روزنامه‌ها، لیدرهای جریان‌های سیاسی و ائمه جمعه انتظار می‌رود دست از دعواهای جناحی بردارند، به تخریب یکدیگر نپردازند و همه به دولت کمک کنند تا کشور را از بحران به سلامت عبور دهد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس دهم یادآور شد: بدانید و بدانیم همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم؛ از دولت در کنار انتقادی که به نحوه اعلام و اجرای سهمیه بندی، اصلاح قیمت بنزین و همچنین قطع طولانی مدت اینترنت داریم انتظار می‌رود با اعمال نظارت بر بازار مانع سوء‌استفاده سودجویان و قاچاقچیان و افزایش قیمت کالاها شود.

هاشمی افزود: متاسفانه در چند روز گذشته قیمت برخی کالاها علیرغم وعده‌های داده شده افزایش یافته و مردم گرانی را بیش از پیش احساس می‌کنند و همچنین در توزیع کمک‌های معیشتی که وعده آن به مردم داده شده تعداد زیادی از خانوارها از قلم افتاده‌اند و انتظار می‌رود دولت و دستگاه های ذیربط در این رابطه نهایت دقت خود را به کار گیرند تا این کمک ها به دست مستحقان واقعی برسد؛ البته بر این باورم که این روش منسوخ بوده و دولت باید به دنبال روش ها و اقدامات کارآمدتر باشد تا میزان اثربخشی منابع ملی افزایش یابد.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در سال جاری علیرغم مطالبات جامعه معلولان شاهد اجرای ناقص قانون جامع حمایت از معلولان بودیم، تصریح کرد: با توجه به مراجعات مکرر جامعه معلولان از دولت تقاضا داریم تا با اتخاذ تدابیر و سازوکار مناسب با اجرای این قانون در بودجه سال ۹۹ باری را از دوش جامعه معلولان به ویژه در بحث اشتغال بردارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم از تلاش‌های وزارت صمت و شرکت ایمیدرو در مشارکت در بهسازی جاده محور تکاب – دندی تشکر کرد و گفت: از وزیر صمت تقاضا داریم تا در راه اندازی فاز دوم توسعه معدن زرشوران که مطالبه جدی مردم منطقه و جوانان جویای کار است اقدام جدی کند.

وی از وزارت بهداشت برای همکاری در مساعدت برای تکمیل بیمارستان ۶۴ تخت خوابی تشکر کرد و افزود: با توجه به محرومیت منطقه، زمستان های طولانی و سخت و کمبود امکانات و زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان می‌خواهیم توجه ویژه به تجهیز هر چه سریع تر بیمارستان تکاب و شاهین دژ و تنها درمانگاه شهر کشاورز داشته باشند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس دهم از وزارت راه و شهرسازی برای توجه به مطالبه دیرینه مردم منطقه و توسعه بازسازی راه های حوزه های انتخابیه تشکر کرد و گفت: امیدواریم این رویه تداوم داشته باشد تا منجر به نتیجه شود.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان، گفت: آنچه که در انتخابات دور گذشته به عنوان کاندید شاهد بودم را امیدوارم در این دوره انتخابات هیچ نماینده‌ای تجربه نکند و انتخاباتی سالم، بانشاط، قانومند و اخلاقی داشته باشیم و از دستگاه‌های ذیربط و مسئولان انتظار می رود که به مُر قانون عمل کنند.

وی یادآور شد: در انتخابات گذشته اقداماتی را شاهد بودیم که برای هیچ کس خوشایند نیست؛ تصمیم گرفتم در انتخابات شرکت نکنم اما تجربیات تلخی که از دوران نمایندگی داشتم سال ها در ذهن و یادم محفوظ خواهد ماند و مقصر آن دستگاه‌هایی هستند که انتخابی عمل می‌کنند و انتخابشان صحت نداشته و به نفع مردم وحکومت نیست؛ امیدوار هستیم دیگر شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.