رزمایش بسیجیان زن و مرد ماززندران که با حضور نیروهای مسلح سپاه کربلا همراهی شد، با نظارت و حضور فرماندهان بسیج و سپاه کربلا، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری برگزار شد.

بسیجیان شرکت کننده در این رزمایش با برگزاری رژه و برخی حرکات رزمی و نظامی، توان عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

فرمانده سپاه کربلا در این مراسم اظهار داشت: فرمان تشکیل بسیج نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و آنچه تا کنون انقلاب را با صلابت نگه داشته است بازوی توامند بسیج است.

سردار حسین بابایی تشکیل حکومت جهانی اسلام را با بسیج شدنی دانست و افزود: امروز بسیج به فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور نفوذ کرده و در تمام دنیا شاهد تحکیم تفکر بسیجی هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج تا لحظه ظهور از حکومت اسلامی و انقلاب تا پای جان دفاع خواهد کرد، ادامه داد: آنچه امروز دشمن از آن هراس دارد بسیج و تفکر بسیجی است. 

سازمان بسیج یکی از نیروهای پنجگانه سپاه پاسداران به شمار می‌رود که گردآوری، مدیریت و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی را، در راستای اهداف سازمانی، بر عهده دارد.

این نیرو که با نام‌های سازمان بَسیج مستضعفین یا نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محلق شد.

به اعضای این سازمان بسیجی می‌گویند و طبق ماده ۱۳ قانون مقررات استخدامی سپاه، بسیجی به فردی اطلاق می‌شود که داوطلبانه جهت تحقق ارتش ۲۰ میلیونی تحت پوشش سپاه در می‌آید. به موجب همین مادهٔ قانونی بسیجیان به سه دسته «بسیج عادی»، «بسیج فعال» و «بسیج ویژه» یا «پاسداران افتخاری» تقسیم می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.