همایون هاشمی اظهار داشت: مهم ترین موضوع آن است که هرچه تعداد کودکان بی سرپرست حاضر در سازمان بهزیستی کاهش پیدا کند، یعنی عملکرد سازمان هایی مانند بهزیستی قابل قبول بوده است.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تعداد کودکان بی سرپرست در بهزیستی کاهش پیدا کرده است، گفت: می توان بازهم قانون فرزندخواندگی را مورد اصلاح قرارداد.

همایون هاشمی درباره اظهارات معاون اجتماعی سازمان بهزیستی مبنی براینکه در حال حاضر به ازای هرکودک حاضر درماکز نگهداری بهزیستی 9 زوج درنوبت پذیرش فرزند خوانده قراردارند، گفت: اختلاف میان تعداد فرزندان و زوج های در نوبت پذیرش به آن معنا است که تعداد فرزندان بی سرپرست به شدت کاهش پیدا کرده است، بنابراین این موضوع حکایت از کاهش آسیب های اجتماعی به نوعی دارد؛ از این رو مهم تعداد خانواده ها نیست بلکه اصل تعداد کم فرزندان است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه افزایش تعداد متقاضیان ناشی از رشد ناباروری در جامعه است، افزود: اما مهم ترین موضوع آن است که هرچه تعداد کودکان بی سرپرست حاضر در سازمان بهزیستی کاهش پیدا کند، یعنی عملکرد سازمان هایی مانند بهزیستی قابل قبول بوده و افزایش تعداد کودکان به معنای افزایش آسیب های اجتماعی درحوزه کودکان رها شده در جامعه است.

وی با بیان اینکه کاهش ورودی تعداد کودکان و خروج آنها از بهزیستی اقدامی مثبت از سوی سازمان های حمایتی است، تصریح کرد: باید ورودی کودکان به بهزیستی را با در نظرگرفتن موارد کارشناسی کاهش داد، البته قانون فرزند خواندگی درطول 5 سال گذشته یکبار بازنگری شد و تغییرات قابل قبولی در برخی مواد آن به وجود آمد؛ بنابراین تسهیلاتی ایجاد شد تا فرایند فرزندخواندگی در شرایط آسان تری انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه درحال حاضر نیز بحث هایی درخصوص بازنگری مجدد این قانون مطرح شده است،گفت: بازنگری در قانون فرزندخواندگی بازهم می تواند انجام شود، اما درحال حاضر همین قانون فعلی نیازهای بهزیستی و سازمان های ذی نفع را برآورده می کند؛ ولی در بستر زمان می توان با ارایه لایحه و طرح قانون را مجدد اصلاح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 714198
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.