سرهنگ پاسدار محمد هاشمی‌پور روز سه‌شنبه در آیینی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در سالن ورزشی ارشاد اردستان افزود: دشمن در ۴۰ سال عمر انقلاب همواره تلاش داشت با توطئه‌های گوناگون مانند راه‌اندازی جنگ تحمیلی، ترور ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه به دست منافقین کوردل، حمله نظامی به طبس، ایجاد فتنه‌های داخلی، اختلاف‌های قومی و مذهبی نظام اسلامی را ساقط کند.

وی بیان کرد: هر کدام از این رویدادها در هر کشوری پیش می‌آمد، به طور قطع نظام و دولت آن سقوط می‌کرد اما  نظام اسلامی با عنایت خدا، درایت و رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره)، هدایت‌های مدبرانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و بصیرت، آگاهی و حمایت قاطع مردم دین‌دار ایران این کشتی پرتلاطم همچنان با صلابت به پیش می‌رود.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) تاکید کرد: ایران اسلامی قدرتمندانه رو به جلو حرکت می‌کند و پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار شده و در این راستا بسیج نیز طلایه‌دار و داعیه‌دار مبارزه با مستکبران در جهان است. 

وی با اشاره به رویدادهای پس از سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین در کشور تصریح کرد: این مسائل ریشه در اروپا، آمریکا ، انگلیس و حکومت اشغالگر صهیونیستی دارد.

هاشمی‌پور اضافه کرد: عده‌ای آشوبگر و اراذل و اوباش با گوش دادن به رسانه‌های خارجی و دستور گرفتن از دشمنان، به خشونت و آتش کشیدن اموال عمومی اقدام کرده و با استفاده از سلاح‌های سرد و گرم برخی را هم کشته و زخمی کردند.

وی با پاس‌داشت یاد شهدای امنیت ادامه داد: ما نیز مشکل اقتصادی و معیشتی داریم اما بسیجیان در جریان اغتشاش‌ها نشان دادند که سربازان جان بر کف انقلاب و رهبری نظام هستند.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در مورد حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم سران قوا در مورد اجرای این طرح اظهار کرد: ایشان حامی قانون هستند، هر تصمیمی که مسوولان بگیرند و حکم قانون را داشته باشد، تایید می‌کنند تا جلو توطئه‌های دیگر را بگیرند و بهانه به دست دشمنان و معاندان نظام ندهند.

وی یادآور شد: افزون بر ۲۲۴ هزار نفر از بهترین جوان‌های ما در هشت سال جنگ تحمیلی شهید شدند اما اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن بیافتد و امروز کشور قدرتمندتر از هر زمان دیگری به راه خود ادامه می‌دهد، هر چند دشمن دست از توطئه برنداشته و هر دو سال یک‌بار توطئه جدیدی راه انداخته اما با حضور مردم در صحنه کاری از پیش نبردند.

هاشمی‌ تاکید کرد: بسیج در کنار نیروهای امنیتی و انتظامی اجازه نخواهد داد، عده‌ای اراذل و اوباش در کف خیابان‌ها عربده‌کشی کنند؛ این نیرو همیشه و همه جا پا در رکاب خدمت به آرمان‌ها و پیشرفت انقلاب بوده و خواهد بود و اجازه نخواهد داد دشمن به نظام و کشور آسیب وارد کند.

وی با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، عنوان کرد: ما برای تخم‌مرغ و نان انقلاب نکردیم اما مسوولان باید به فکر مردم و وضعیت معیشتی باشند و کارخانه‌ها راه‌اندازی شود، گرچه تا زمانی که این نظام پرچم الله اکبر و ظلم ستیزی در دست داشته باشد، دشمن دست برنخواهد داشت.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) تشریح کرد: ما امروز بیخ گوش حکومت اشغالگر صهیونیستی هستیم و دشمن از همین موضوع می‌ترسد و لبنان، سوریه و عراق را مورد حمله قرار می‌دهد تا در خیال خود جلوی ایران را بگیرد.

وی گفت: بسیج در چنین شرایطی در مسیر ولایت و شهادت حرکت کرده و تداوم انقلاب هم‌چون گذشته به حضور مقتدرانه و آگاهانه بسیجیان در عرصه‌های گوناگون از جمله کارهای عمرانی، سازندگی، آبادانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی بستگی دارد.

بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد؛ شعار محوری این مناسبت امسال بسیج و ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت است.

نزدیک به ۲۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان عضو رده‌های مختلف بسیج هستند.

این شهرستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.