به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست خدمات سرمایه گذاری اظهار کرد: استان ایلام با توجه به طبیعت بسیار زیبایی که دارد در این ایام بهشت دل انگیزی برای گردشگران است که این مزیت در جهت رونق گردشگری می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: رسالت مرکز خدمات سرمایه گذاری از بین بردن بروکراسی اداری است که با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های مجوز دهنده تشکیل و به مرکزی برای پاسخگویی به مردم و با آنلاین بودن سیستم به عنوان پنجره واحدی برای سرمایه گذاران و صدور مجوز آنها محسوب می شود.
وی تاکید کرد: باید به دنبال تسهیل مجوز برای سرمایه گذارانی باشیم که اهلیت مالی و توان مدیریتی برای اجرای طرح دارند و از وثیقه لازم برخوردارند.
استاندار ایلام گفت: اگر شرکت یا موسسه ای طبق توافق در مدت زمان مشخص منابع ملی واگذار شده برای طرح را اجرا نکرد، 6 ماه مهلت دارد آنرا تعیین تکلیف و در غیر این صورت خلع ید می شود.
سلیمانی دشتکی در ادامه به مزیت ویژه اربعین و اقتصادی بودن آن با حضور و تردد بیش از چهار میلیون نفر در این ایام و سایر روزهای سال از مرز بین المللی مهران اشاره کرد و گفت: اگر دستگاهی یک ریال برای اربعین هزینه کند از بودجه سال آینده اش کسر می شود.
وی تاکید کرد: اربعین متعلق به مردم استان است و باید اقتصادی شود و مردم از قبل آن دارای شغل و درآمد در خدمتگزاری به زائران باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سطوح مختلف موجب موجب رونق اقتصادی منطقه می شود.
ایوب درویشی اظهار کرد: سرمایه گذاری باید تبدیل به گفتمان غالب نظام مدیریتی شود زیرا با چاپ چهار کتاب نمی توان سرمایه گذار جذب کرد، باید در زمینه جذب سرمایه گذار فعال تر عمل کنیم و استان ایلام را به خوبی معرفی کنیم.
وی تاکید کرد: جلسات سرمایه گذاری به صورت مرتب و با حضور نماینده بخش خصوصی، سرمایه گذار موفق و یک سرمایه گذار ناموفق برگزار شود تا توانمندی ها و مشکلات این بخش ها شناسایی و برطرف شود.
وی افزود: دستگاه های اجرایی باید در کنار سرمایه گذار باشند و بانک های خصوصی نیز در این بخش پای کار بیایند، چگونه است که هنگام برخورد با مشکل این بانک ها از دولت انتظار دارند به آنها کمک کنند اما حال خود به کمک دولت برای حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید نمی آیند؟
وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب منطقه آزاد تجاری مهران جذب سرمایه گذاری در استان بسط و گسترش یابد.
درویشی در ادامه از شرکت ها و هلدینگ های نیمه دولتی و وابسته به دولت نیز خواست بر اساس وظیفه خود که کار محرومیت زدایی را بر عهده دارند در استان اقدام به سرمایه گذاری کنند، زیرا این شرکت ها وظیفه دارند با سرمایه گذاری خود موجب محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار شوند.
وی بازار عراق و وجود مرز بین المللی مهران را یکی از بهترین مزیت های استان برای رونق سرمایه گذاری برشمرد و افزود: ما می توانیم سهم قابل توجهی از بازار عراق را در اختیار بگیریم اگر سهم ما از بازار این کشور روز به روز در حال کاهش است باید دلایل آن را آسیب شناسی و برطرف کنیم.
وی استان ایلام را بهترین دروازه ورود به بازار عراق نام برد و گفت: باید مذاکرات دیپلماسی را تسریع ببخشیم و با تهیه پکیج های سرمایه گذاری در بخش صنعت و کشاورزی و خدمات و گردشگری راه های جذب سرمایه گذاران را به سرعت طی کنیم.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان نیز در این نشست به تشریح اقدامات و عملکرد این دستگاه در امر مرکز خدمات سرمایه گذاری پرداخت و گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری، تهیه اطلاعات لازم ، راهنمایی ، مشاوره و پیگیری برای جذب سرمایه گذار از اقدامات این دستگاه برای راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری بوده است.
علی ساده میری اظهار کرد: 56 فرصت سرمایه گذاری و فاینانس برای استان شناسایی و 15 مورد اولویت بندی شده و اطلاعات لازم در غالب فرم دوبرگی به زبان های انگلیسی و فارسی تهیه و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.
وی افزود: عزم همگانی و تلاش دسته جمعی نیاز است تا بتوانیم در جذب سرمایه گذار موفق عمل کنیم.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.