به گزارش ایرنا، معروف بسطامی شامگاه شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان ایلام اظهار کرد: تاکنون 365 طرح در سامانه کارا ثبت شده است که از این تعداد 260 طرح در بخش خدمات، 60 طرح در بخش صنعت و 44 طرح نیز در بخش خدمات برای بهره مندی از تسهیلات ویژه اشتغال ثبت شده است.
وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود میانگین 6 درصد پرداخت می شود و دوره تنفس تسهیلات یکسال پس از بهره برداری از طرح و دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر 6 سال است.
بسطامی یادآور شد: رسته های اولویت دار در برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری استان ایلام در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات است و پرداخت تسهیلات به متقاضان با توجه به رسته های فعالیت و سرانه اشتغال و تولید آنها صورت خواهد گرفت.
فرماندار ایلام با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری بعنوان اصلی ترین معضل شهرستان اظهار کرد: اولویت اصلی حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم، بطور قطع سایر معضلات شهرستان نیز خود به خود حل خواهد شد.
بسطامی گفت: اعضای کارگروه باید با ارائه راهکارهای عملی در خصوص اشتغال و سرمایه گذاری و پیشنهادات اصولی در بازه زمانی مشخص ارائه دهند.
وی تاکید کرد: برگزاری جلسات کارگروه باید خروجی مفید و تاثیرگذاری بر بخش اشتغال داشته باشد زیرا مبحث اشتغال یکی از دغدغه مهم مسولان نظام و باید محقق شود و این امر با پیگیری ویژه مصوبات و ارئه راهکارها در زمینه حفظ و توسعه اشتغال و برنامه ریزی برای رفع موانع و مشکلات مسیر تولید از سوی دستگاه های اجرایی صورت گیرد.
بسطامی با بیان اینکه این دستورالعمل ها دارای ویژگی های مختلفی در جهت حمایت از تولید و اشتغال با نرخ سود کم است، گفت: با برگزاری این جلسات روند اجرایی سرمایه مردم جهت دسترسی به تسهیلات اشتغالزایی تسهیل شود و همه دستگاها، بنگاه ها و بانک ها در راستای تداوم این طرح حضور فعال داشته تا در یک بازه زمانی مناسب توسعه کار آفرینی و اشتغال در سطح شهرستان صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات 48 درصد، صنعت 27 درصد و در بخش کشاورزی 24 درصد است.
سه هزار و 149 تعاونی واحد در 13 گرایش در استان وجود دارد که از این میزان هزار و 457 تعاونی فعال و تعداد هزار و 100 نفر نیز در این تعاونی ها شاغل هستند.
جمعیت 590 هزار نفری استان ایلام، در10 شهرستان، 25 شهر و 680 روستا ساکن هستند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.