به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز دوشنبه در جلسه ستاد جذب سرمایه گذاری استان کرمانشاه در سرسرای امید استانداری افزود: باید فرصت های سرمایه گذاری در استان را بیشتر و بهتر معرفی کنیم و در سطح وزارتخانه ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی تلاش نماییم.
او به حضور سرمایه گذارانی از کشور قطر در استان اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاران درخواست زمین برای راه اندازی مجتمع کشت و صنعت در استان را دارند که این موضوع را سازمان جهاد کشاورزی باید پیگیری کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمانشاه را نیز راهکاری مناسب برای جذب سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد: این همایش در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان در بخش های مختلف بسیار موثر است.
بازوند همچنین دعوت از سفرای کشورهای خارجی مستقر در ایران را نیز پیشنهاد کرد و افزود: می توانیم حدود سفرای 50کشور خارجی که با ایران ارتباط خوبی دارند را دعوت کنیم و از طریق مسئولان وزارات خارجه زمینه های جذب سرمایه گذاری خارجی را در استان کرمانشاه فراهم کنیم.
او تاکید کرد که از همه فرصت ها و ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باید استفاده کنیم.
وی در ادامه سخنان خود از دستگاه های اجرایی استان خواست پروژه های خود را برای جذب منابع خارجی (فاینانس) به وزارتخانه های متبوع اعلام کنند.
وی گفت که برای اجرای پروژه هایی مانند تله کابین، راه آهن، توسعه بزرگراه ها، ساخت سد و شبکه و بسیاری پروژه های مهم و زیربنایی دیگر می توان از منابع خارجی استفاده کرد.
او بر برگزاری مستمر جلسات ستاد سرمایه گذاری استان تاکید کرد و گفت: هر 15روز یکبار این جلسات باید برگزار شود.
وی به زلزله اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه حدود سه هزار نفر شغل خود را از دست داده و بیکار شده اند که باید تلاش کنیم مناطق ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب و قصرشیرین را به منظور کمک به تسریع در روند توسعه و ایجاد اشتغال در این مناطق را اجرایی کنیم.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.