رضا سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار ماهی که بیشتر از نوع کپور و امور بوده اند ، با پایان فصل پاییز و کاهش دمای هوا و همچنین اتمام دوره پرورش ماهیان گرمابی صید شده اند.
وی افزود: این مقدار ماهی صید شده با رها سازی بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی در آغاز فصل پرورش، در مزارع استان تولید شده اند.
سلیمانی گفت: ماهی های تولید شده در 11 مزرعه منفرد ، 105 باب استخر 2 منظوره و 70 واحد قفس در دریاچه سدهای سیمره و دویرج استحصال شده اند.
مدیر شیلات و آبزیان استان ایلام یادآور شد: ماهی های گرمابی در مزارع مختلفی با مجموع وسعت 125 هکتار پرورش یافته اند.
وی پیش بینی کرد: سال آینده و با گسترش فعالیت پرورش ماهی در قفس و توسعه این طرح مقدار ماهی های تولید شده در استان ایلام به بیش از یک هزار و 500 تن برسد.
به گزارش ایرنا، سرانه مصرف ماهی در استان ایلام 6 کیلو و 500 گرم و سرانه مصرف ماهی در کشور 9 کیلوگرم است که با فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتر با همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توان سرانه مصرف خانوارهای ایلامی را افزایش داد.
مردم استان به دلیل استفاده از گوشت قرمز کمتر گوشت سفید و ماهی استفاده می کنند که با آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص مزایای گوشت سفید از جمله ماهی، می توان کم کم ذائقه آنان را به سمت مصرف این مواد غذایی با ارزش تغییر داد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.