حسین صفایی روز چهارشنبه در دیدار با پرورش دهندگان نمونه ماهی شهرستان سلسله با بیان اینکه اتحادیه های پرورش دهندگان ماهی باید تلاش کنند راه را برای صادرات به کشور روسیه باز کنند، اظهار داشت: در رایزنی های اخیری که انجام شده قول مساعد برای اعطای برند چهار ستاره به محصولات ما داده شده است که در این راستا پرورش دهندگان ماهی نیز برای افزایش سطح صادرات باید تلاش کنند.
وی با اشاره اینکه در حال حاضر ماهی تیلاپیلای چینی یکی از مهمترین رقیب های ماهی قزل آلای تولید داخل است، عنوان کرد: باید تلاش شود جلوی واردات بی رویه این محصول گرفته شود تا تولیدکنندگان ماهی داخلی دچار تضرر نشوند.
صفایی با بیان اینکه ماهی یکی از محصولاتی است که در دو بازار داخلی و بین المللی دارای فروش است، خاطرنشان کرد: باید برای ماهی های قزل آلای با کیفیت تولید داخل ، برندسازی کنیم که یکی از بهترین کارهایی که در این زمینه می تواند صورت بگیرد ایجاد مراکزی در ورودی و خروجی های شهرها برای فروش ماهی زنده است که هم منجر به تشویق مردم به خرید شده و هم بازارسازی برای فروش آن می شود.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و تشویق مردم به افزایش مصرف ماهی دارند و در این راستا باید برنامه های تولیدی هدفمندی ارائه دهند تا سرانه مصرف ماهی کشور افزایش پیدا کند.
گفتنی است بازدید از مزرعه نمونه پرورش ماهی ملکی صادقی واقع در روستای سراب امیر از دیگر برنامه های مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بود.
شهرستان سلسله با تولید سالانه 3 هزار و 500 تن ماهی، رتبه سوم استان لرستان را در زمینه تولید ماهیان سردآبی(قزل آلا) را داراست.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.