مجتبی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حمایت از تولدیات داخلی موجب می شود تا تولید کنندگان با اعتماد به نفس بیشتری به تولید ادامه دهند و با مجهز شدن به تکنولوژی های روز و بالا بردن کیفیت محصولات خود وارد عرصه جهانی شوند.
وی با بیان اینکه متکی بودن به اقتصاد نفتی یکی از نقاط آسیب پذیر ما در بخش اقتصاد است افزود: باید به این باور برسیم که روزی نفت به پایان خواهد رسید و ما دچار ورشکستگی خواهیم شد همانگونه که در سالهای اخیر با کاهش قیمت نفت اقتصاد دچار مشکلات عدیده ای شد.
وی اضافه کرد: تنها راه رفع این مشکل خارج شدن از اقتصاد نفت محور و روی آوردن به صنعت و اتکا به تولیدات داخلی و در نهایت حضور در بازار رقابتهای جهانی است.
وی حضور در عرصه رقابت جهانی را مستلزم تولیدات با کیفیت عنوان کرد و گفت: گر چه ممکن است تولیدات ما در برخی موارد از کیفیت بالایی برخوردار نباشد اما به عنوان یک مصرف کننده ، برای رسیدن به جامعه ای پویا و عاری از مشکلات اقتصادی در مدت زمانی چند ساله باید سطح انتظار و توقع را کم و از کالاهای تولید داخل استفاده کنیم.
رضایی افزود: حمایت از تولیدات داخلی و مصرف آن از سوی مردم باعث بالا رفتن اعتماد به نفس تولیدکنندگان و تلاش برای بالا بردن کیفیت محصولات خود می شود که می تواند در آینده ایران را وارد عرصه رقابتهای اقتصادی در سطح جهان معرفی کند.
وی گفت: بی شک با اجرای این برنامه و عزم ملی برای تحقق آن کشورمان در آینده به یکی از قدرتهای بزرگ اقتصادی تبدیل شده و بسیاری از مشکلات کنونی ما برطرف خواهد شد.
وی افزود: اعطای تسهیلات ارزان قیمت ، ارتقای فناوری و حمایت صنایع تک، ایجاد بازار رقابتی و جلوگیری از انحصار، اجرای دقیق اصل 44 و جلوگیری از واردات و یا وضع تعرفه های سنگین گمرکی برای کالاهایی که مشابه خارجی دارند، از وظایف دولت در این بخش است.
رضایی گفت: در زمینه ایجاد انگیزه برای مصرف تولیدات داخلی تولید کنندگان نیز سهم بسزایی دارند که ارتقای روزافزون سطح کیفی محصولات ، استفاده بهینه از فرصت ها و امکانات در اختیار و جلب اعتماد مردم ازجمله آنها است.
وی با تاکید بر ضرورت رشد اقتصادی کشور برای رهایی از مشکلات گفت: افزایش در آمد سرانه ملی ، ایجاد اشتغال پایدار و رفاه بیشتر ، در گرو رشد اقتصادی کشور است و این مهم با افزایش تولید ناخالص داخلی است که تحقق این امر نیز در گرو داشتن صنعتی پویا و دارای توان رقابت در بازار جهانی است.
سال جاری به نام سال اقتصاد مقاومتی با عمل و اقدام از سوی رهبری انقلاب با هدف استفاده از توان داخلی برای توسعه اقتصادی کشور نامگذاری شد که دولت در این خصوص دستاوردهای خوبی را ایجاد کرده است.
به تازگی از سوی خبرگزاری ایرنا برای فرهنگ سازی در خصوص مصرف تولیدات داخلی پویش تولید ایرانی آغاز شده که می تواند حرکت به سوی مصرف کالای ایرانی و رونق تولیدات داخلی را شتاب دهد.
7525 /2087
خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.