به گزارش ایرنا در پیام این مرجع تقلید به همایش ملی ریحانه النبی که دوشنبه در شهرستان مُهر گشایش یافت، آمده است:
یکی از جلوه‌های بسیار حساس، درخشان و درس آموز حیات و زندگی مبارک حضرت صدیقه طاهره، سیره خاص آن حضرت می‌باشد که در عصر و زمان خود با شرایط خاصی که با آن روبه‌ رو شده بودند در احیای دین و اعلاء کلمه اسلام و نجات جامعه از گمراهی، نقش اساسی داشت و مشحون به پیام‌های سعادت‌بخش و هدایت‌های عالی و راهنمای بشر در طول تاریخ است.
این پیام افزوده است: موقف و موضع الهی حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌های خاص و امتیازاتی بی نظیر است، اگرچه عمر ظاهری آن حضرت به واسطه ظلم ظالمین کوتاه شد و در عنفوان جوانی شهید شدند، اما در همین فرصت اندک، مواضعی داشتند که دارای درس‌های اموزنده و سازنده در طول تاریخ برای انسان‌ها مخصوصا مسلمانان است.
این مرجع تقلید بیان کرد: امتیازات و مواضع آن شهیده مظلومه در ایمان و معرفت الله در زهد و بی‌اعتنایی به دنیا، در احسان و ایثار، در عبادت و بندگی خدا، در همسرداری و تربیت فرزندان، در حفظ کرامت و حشمت های بلندی که اسلام برای بانوان توصیفه کرده و در رعایت عفاف و حجاب نمونه یگانه بود.
آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: امروز بانوان مسلمان ما با حفظ کرامت و الهی خود، آن بانوی عصمت را الگو و اسوه خود در تمام زندگی خود قرار داده و با حفظ حجاب و عفاف، راه فاطمی را با صلابت و شجاعت و استقامت پیموده و زنان فاطمه‌پسند و خداپسند خواهند بود.
استاندار فارس هم در این همایش بیان کرد: حرکت در مسیر فاطمه زهرا (س) نیازمند مطالعه و واکاوی دقیق زندگی این بانوی مکرمه و الگوی بانوان جهان است.
سید محمد علی افشانی، افزود: برای اینکه بتوانیم الگوهای بی بدیل خود را در طول تاریخ بشریت بشناسیم و اینکه چگونه می توان در مسیر آنها حرکت کرد باید حتما مراحل زندگی آنها را با دقت مطالعه کنیم در غیر این صورت این امر آنگونه که شایسته است، میسر نیست.
وی، بیان کرد: تا زمانی که درک درست و واقعی از زوایای زندگی دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) نداشته باشیم، نمی توانیم قدر جایگاه و مقام والای حضرت زهرا (س) را به خوبی درک کنیم و این مهم مستلزم توجه به سیره زندگی این بانوی بزرگوار است.
استاندار فارس ادامه داد: با شناخت دقیق خانواده پیامبر اکرم (ص) است که می توان به سعادت رسید و چگونه خوب زیستن را آموخت.
استاندار فارس به موقعیت شبه جزیره عربستان تا قبل از تولد دخت پیامبر گرامی اسلام (بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت) اشاره کرد و گفت: اگر در آن زمان این ولادت فرخنده که معجزه تاریخ است، رخ نمی داد شاید امروز هیچ اثری از عربستان نمانده بود زیرا صحرای عربستان در طول تاریخ تنها درسی که به فرزندان خود آموخته بود این بود که 'بکش تا زنده بمانی'.
افشانی گفت: در آن هنگام که در شبه جزیره عربستان، ولادت دختر را مایه شرمساری و ننگ می دانستند، ولادت زهرای مرضیه موجب تحول و دگرگونی شد.
وی ادامه داد: فاطمه زهرا (س) وارث ارزش های خاندان خویش و اعتبار پدر شد، همانکه پدر دستش را می بوسید و این رفتار معلم بشریت در نظام قبیله ای بدوی، موجب دگوگونی عمیق در رفتار با دختران شد و به آنها آموخت که از رفتار خشن فرعونی دست بردارند.
استاندار فارس افزود: با پیوند فاطمه زهرا (س) با حضرت علی (ع) مهمترین خانه تاریخ بشریت شکل می گیرد، خانه ای که پدر و مادر و فرزندان معلمان بشریت هستند و در اوج عزت، درد مردم دارند و رنج و درد کشیدند تا دیگران درمان بیابند، فدا شدند تا حقیقت باقی یماند.
وی گفت: فاطمه (س) الکوی تاریخ بشر است که زیستن را در مبارزه و گفتن را در مکتب صداقت و حکمت آموخت و کودکی را در توفان و جوانی را در سیاست سپری کرد.
دبیر منطقه ای همایش ملی ریحانه النبی هم گفت: بیش از 400 نفر از شخصیت های ملی، مذهبی و علمی، شماری از اندیشمندان داخلی و خارجی، شاعران و نویسندگان مطرح کشور و قاریان بین المللی در این همایش شرکت دارند.
تیمور قاسمی افزود: نخستین روز برپایی این همایش ملی (بیست و سوم اسفند) به بزرگداشت سفیران قرآنی اختصاص دارد.
وی بیان کرد: موضوع بحث این همایش در روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم اسفندماه با عنوان قرآن و عترت از منظر اسلام شناسان ایران و جهان است.
قاسمی ادامه داد: برپایی نمایشگاه های قرآن و عترت، صنایع دستی و جشن های مردمی کوثر، ویژه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه های جانبی این همایش است.
او اظهار کرد: جشن های مردمی کوثر نیز که از بیست و دوم اسفند آغاز شده تا روز بیستم جمادی الثانی سالروز ولادت دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) که مصادف با بیست و نهم اسفند و آخرین روز برپایی این همایش است، در سالن ورزشی شهدای دولت شهر و مرکز اسلامی فاطمیه شهر مُهر ادامه دارد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: قاسم حاجی پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.