رضاسلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مجوز در مرحله نخست با همکاری و هماهنگی دستگاه هایی ذیربط چون امور آب، محیط زیست، دامپزشکی، جهادکشاورزی و فرمانداری بدره برای دریاچه سد سیمره صادر شده است.
وی افزود: ظرفیت تولید ماهی برای این تعداد مجوز 350 تن است و همچنین صدور مجوز مرحله نخست سد دویرج در شهرستان دهلران با ظرفیت 500 تن نیز در دست اقدام است.
سلیمانی با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس سد دویرج تا نیمه نخست سال جاری اجرایی می شود، یادآور شد: با اجرای این طرح زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 500 نفر فراهم می شود و برای اجرای آن 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شود.
وی اظهار کرد: سال گذشته 9 مجموعه پرورش ماهی در قفس به صورت پایلوت و آزمایشی با گستره 2 هزار متر مربع و ظرفیت تولید 360 تن پرورش ماهی در دریاچه سد سیمره اجرا شد که نتیاج حاصل از این طرح ها توفیق آمیز بود.
به گزارش ایرنا، سرانه مصرف ماهی در استان ایلام 6 کیلو و 500 گرم و سرانه مصرف ماهی در کشور 9 کیلوگرم است که با فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتر با همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توان سرانه مصرف خانوارهای ایلامی را افزایش داد.
مردم استان به دلیل استفاده از گوشت قرمز کمتر گوشت سفید و ماهی استفاده می کنند که با آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص مزایای گوشت سفید از جمله ماهی، می توان کم کم ذائقه آنان را به سمت مصرف این مواد غذایی با ارزش تغییر داد.
خبرنگار: زهرا موسوی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.