مهدی پورسیابیدی روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 35 هزار تن نهاده دامی شامل جو، ذرت و سویا بین مرغداران و دامداران استان ایلام توزیع شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت 528 تن گوشت قرمز و مرغ در بارازهای استان توزیع شده که 450 تن آن را مرغ و 73 تن مابقی را گوشت قرمز تشکیل داده و قیمت تمام شده هر کیلو گوشت برای عاملین توزیع از درب شرکت 220 هزار ریال و برای مرغ 58 هزار ریال است.
پورسیابیدی یادآور شد: برای ماه های پایانی سال جاری نیز برنامه خرید 175 تن مرغ در دست اجرا داریم که از این میزان تاکنون 55 هزار تن آن خریداری شده و خرید مابقی آن نیز تا پایان سال انجام می پذیرد.
مجوز تامین و توزیع نهاده های دامی استان ها توسط شرکت پشتیبانی دام کشور به ادارات کل استان ها ابلاغ و سهیمه مورد نیاز به معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اعلام و بعد از صدور حواله از سوی سازمان جهادکشاورزی این اداره کل نهاده ها را بین متقاضیان توزیع می کند.
وی در خصوص خرید گوشت و دام مازاد عشایر نیز یادآورشد: این اداره کل بدون مجوز اختیار خرید دام و گوشت مازاد عشایر استان را ندارد و باید دولت برنامه ها و مجوزهایی را برای خرید دام و گوشت عشایر به شرکت پشتیبانی دام ابلاغ کند.
وی با توجه به اینکه سن بیشتر احشام مازاد عشایر بالا می رود و قابلیت فروش گوشت خام آنها در بازار کاهش می یابد، گفت: گوشت این احشام می تواند تامین کننده نیاز شرکت ها یا کارخانه های تولیدی فرآورده های خام دامی برای تبدیل این گوشت به فرآورده هایی نظیر سوسیس، کالباس، گوشت چرخ کرده بسته بندی شده و ... باشد.
پورسیابیدی تاکید کرد: با خرید گوشت و دام مازاد عشایر توسط این کارخانه ها و تولیدی ها و توزیع فرآورده های سالم خام دامی در کشور افزایش اشتغال زایی و ارزش افزوده در کشور را نیز در پی خواهد داشت.
وی در خصوص نوسان در قیمت مرغ نیز اظهار کرد: افزایش میزان تقاضای بازار و کمبود تولید در برخی مواقع، گران شدن قیمت نهاده های خوراک طیور، افزایش قیمت جوجه یک روزه و عدم تکمیل زنجیره تولید مرغ در استان باعث بالا رفتن قیمت تمام شده مرغ می شود.
وی در مورد خرید محصولاتی چون جو و ذرت با قیمت تضمینی هم افزود: هرچند خرید محصولات کشاورزی توسط این شرکت صورت می گیرد اما عرضه و فروش آنها و همچنین پرداخت مطالبات کشاورزان توسط بورس انجام و معمولا بهای محصولات نهایت تا یک هفته به حساب کشاورزان واریز می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده:شهریار جیدری فر
/6034/7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.