به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در بازدید از ایستگاه پمپاژ فیض آباد و مجتمع شیلات دوآب الشتر گفت: این ایستگاه سه هزارو 200 هکتار را تحت پوشش قرار می دهد که فاز بعدی آن با توجه به اعتبار پروژه که امسال حدود 210میلیارد ریال می باشد ، عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه این 2طرح از طرح ‌های خوب و مفید استان بوده و این طرح‌ها با استعداد و مزیت‌ های نسبی این شهرستان سازگار می باشد و امیدواریم هر چه سریعتر فاز سوم نیز آغاز شود، اضافه کرد: با توجه به منابع آب فراوان استان حق داریم که در بخش کشاورزی از آن استفاده کنیم و یکی از ساده‌ترین روش‌های استفاده ایستگاه‌های پمپاژ بوده که ‌اکنون در حال فعالیت می باشند.
استاندار لرستان مجتمع پرورش ماهی دوآب را نیز از جمله طرح‌های مهم استان برشمرد و گفت: این طرح با توجه به استعداد شهرستان سلسله احداث شده و در بهره‌برداری از آن، آبی مصرف نمی‌شود.
خادمی افزود: این مجموعه یکی از طرح‌های واگذاری دولت به بخش خصوصی است که اگر متولی آن دولت باقی می‌ماند بازدهی لازم را نداشت و تنها هزینه‌هایی متحمل می‌شدیم اما حال سرمایه‌گذاری توانمند پای کار آمده که قرار است اواسط سال آینده آن را به بهره‌برداری برساند.
مجتمع شیلات دوآب الشتر ظرفیت تولید حدود 2هزار تن ماهی را دارد که کمک بزرگی به توسعه استان است.
/6060/3210
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.