به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ فرزاد یاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج تحقیق علمی صورت گرفته توسط اداره برآورد اجتماعی پلیس ایلام از بین معتادین به مواد مخدر صنعتی در سطح استان گفت: عوامل جامعه شناختی روانشناختی فرهنگی و اقتصادی از عمده علل گرایش افراد به مواد مخدر صنعتی در استان محسوب می‌شود که عوامل جامعه شناختی با 38 درصد از این حیث در صدر قرار دارد.
وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر زنگ خطر را در جامعه به صدا در آورده است به طوریکه در بین جوانان و نوجوانان متداول شده و در میان خانواده ها نیز در حال گسترش است.
معاون اجتماعی انتظامی ایلام با اشاره به اینکه امروز بیشتر زندانیان متاثر از مواد مخدر بوده و یا به نحوی با آن در ارتباط هستند، گفت: آنچه که ناراحت کننده است کاهش سن اعتیاد است.
یاسمی با اشاره به تلاش ‌های گسترده پلیس و دستگاه قضایی در امر مقابله و مبارزه با مواد مخدر و لزوم اجرای فعالیت های فرهنگی در این حوزه تاکید کرد و از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی اساتید دانشگاهی و صاحبنظران خواست به این مقوله مهم پا گذاشته و چاره اندیشی کنند.
وی به تحقیق صورت گرفته در رابطه با علل گرایش به مواد مخدر صنعتی در سطح استان ایلام اشاره کرد و گفت: نتیجه مطالعات انجام گرفته در قالب مصاحبه های انجام شده با افراد معتاد ، میزان تاثیرگذاری عوامل جامعه شناختی ، روانشناختی اقتصادی و فرهنگی در گرایش افراد به مواد مخدر صنعتی در استان مشخص شد.
سرهنگ یاسمی اضافه کرد: در این تحقیق علمی عوامل جامعه شناختی با متغیرهایی چون حاشیه نشینی روابط با دوستان ناباب و سکونت در مناطق جرم خیز 38 درصد علل گرایش به مواد مخدر صنعتی را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: پس از عوامل جامعه شناختی عوامل دیگری چون عوامل روانشناختی با 30 درصد ، عوامل فرهنگی با 17 درصد و عوامل اقتصادی با 15 درصد از علل گرایش افراد به مواد مخدر صنعتی در سطح استان ایلام سهم دارند.
سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که بایستی به سوء مصرف مواد اعتیاد صنعتی با نگاهی تازه نگریست و در شیوه های برخورد با آن تجدید نظر کرد و به این هشدار مهم توجه نمود که در مواجهه با مواد مخدر صنعتی زمان بسیار مهم است.
وی توجه به نقش خانواده‌ها ، برپایی کارگاه‌های آموزشی، گسترش مراکز مشاوره و مددکاری، افزایش تعامل بین خانواده و اولیای مدرسه را از مهم‌ترین راهکارهای فرهنگی در حوزه مقابله و مبارزه با اعتیاد عنوان کرد.
بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 12 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام به معضل اعتیاد گرفتار هستند.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.