به گزارش ایرنا حسین چناریان روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان افزود: هنوز نگرانی درباره بالا بودن نرخ شیوع اعتیاد در این استان بالاست اما در این زمینه تلاش های گسترده و خوبی انجام شده است.
وی بیان کرد: امروز با توجه به تغییرات شتابان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده باید قرن حاضر را قرن دگرگونی های پیچیده فرهنگی و اجتماعی بدانیم.
وی با تاکید بر اینکه همه دنیا به نوعی درباره پدیده مواد مخدر نگران هستند و دغدغه دارند گفت: درباره مواد اعتیادآور، صنایعی، توهم زا و شیمیایی با وجود اینکه یک قرن در جهان مبارزه انجام شده، شاهد رشد نرخ شیوع و نیز شاهد افزایش عرضه و مصرف هستیم و این یکی از بحران هایی است که جامعه جهانی با آن روبرو است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پدیده مواد مخدر پیچیدگی های خاص خود را دارد گفت: پدیده مواد مخدر به ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده شده و امروز دامنه و چرخه اقتصادی مواد مخدر حجم بسیار بالا و بیش از یکهزار و 600 میلیارد دلاری دارد.
وی یادآور شد: امروز گستره مواد مخدر به شبکه های مجازی نیز وارد شده است و حجم بالای این آسیب نشان می دهد که باید تلاشی روز افزون برای مقابله با این موضوع داشته باشیم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.