به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی فارس در آیین امحای این مواد بیان داشت: مواد مخدر و روان گردان ها، به صورت زلزله ای خاموش و به عنوان یکی از ابزارهای جنگ نرم علیه کشور های هدف استفاده می شود.
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی افزود: از ابتدای سال 96 تا کنون حدود 10 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال 95 بیانگر هفت درصد افزایش است.
فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: در سال 95 بیش از 34 تن انواع موادمخدر در این استان کشف و 87 باند مواد مخدر منهدم شد.
گودرزی، به نقش مخرب مواد مخدر در ایجاد ناهنجاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: کلید تمام جرائم از جمله جرائم اخلاقی و اجتماعی موادمخدر است و دشمن با حمایت از سوداگران مرگ در قالب جنگ نرم و شبیخون فرهنگی، کانون خانواده ها را هدف قرار داده است.
این مقام انتظامی افزود: خانواده ها باید با به کارگیری شیوه های تربیتی مناسب و بهره گیری از الگوهای اسلامی، توطئه دشمن را خنثی کنند.
گودرزی، با اشاره به اینکه وجود تقاضا در جامعه باعث ایجاد انگیزه برای عرضه می شود، اظهار داشت: کاهش تقاضا نیاز به فرهنگ سازی دارد و زمینه این فرهنگ سازی در مدارس، دانشگاه ها، صدا و سیما، جراید، اندیشمندان و سازمان های مردم نهاد شکل می گیرد.
فرمانده انتظامی فارس گفت: در سال 2014 بیش از 247 میلیون نفر از جمعیت 15 تا 64 ساله در 170 کشور، حداقل یک بار مبادرت به مصرف یکی از انواع مواد مخدر کرده اند و در 10 ساله اخیر جامعه جهانی با افزایش 19 درصدی شمار مصرف کنندگان رو به رو بوده است.
گودرزی اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر و سالم سازی جامعه نیاز به یک عزم جدی، همسویی، هم پوشانی و هم افزایی تمام دستگاه‏های ذی ربط دارد.
وی افزود: فرماندهی انتظامی استان فارس در مسیر مبارزه بی امان با مواد مخدر، 110 شهید و 148جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

** مبارزه با مواد مخدر مردمی شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این آیین گفت: مواد مخدر امروزه به عنوان یک حربه سنگین و نوعی جنگ محسوب می شود و می تواند نیروهای بسیار زیادی را از ما بگیرد.
هادی پژوهش جهرمی افزود: مبارزه با مواد مخدر باید مردمی شود و علاوه بر دستگاه ها و نهادهای مختلف، همگان باید در
این راه حساس باشند و احساس مسئولیت کنند تا این ماده خطرناک ریشه کن شود.
وی، از عملکرد فرمانده انتظامی استان فارس و دست اندرکاران این مجموعه برای مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.