به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا سید محمد حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج افزود: خرید و مصرف مواد مخدر عامل ایجاد ناامنی در کشور است؛ بنابراین دولت و نظام باید با تلاش جدی تر در مبارزه با مواد مخدر، حافظ امنیت کشور باشند.
وی ادامه داد: دولت باید راه ورود این بلای خانمان سوز به کشور را ببندد تا شاهد گسترش اعتیاد و استفاده روز افزون از مواد مخدر در جامعه نباشیم.
وی با بیان اینکه دولت به تنهایی توان مبارزه با مواد مخدر را ندارد اضافه کرد: مردم نیز خود باید در این زمینه تلاش کنند و یار و همراه دولت باشند.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه سخنان خود ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: این عید، هدیه و موهبتی از جانب خداوند به مسلمانان بعد از یک ماه روزه داری و عبادت است.
ماموستا حسینی کنار گذاشتن بغض و کینه را از خصوصیات انسان مسلمان عنوان کرد و افزود: امید است همواره آداب رمضان را سرلوحه زندگی خود در دیگر ایام سال قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف مومن از دیدگان قرآن پرداخت و گفت: طبق فرموده خداوند، ایماندارانی که نماز و ارتباطشان با پروردگار، از روی خشوع و خضوع باشد، از جمله رستگارانند.
به گفته ماموستا حسینی، دوری از تهمت و فحشا، پرداخت زکات، اجتناب از تجاوز به نوامیس، رعایت حریم دیگران و عدم خیانت در امانت از خصوصیات کسانی است که وارد بهشت می شوند.
فرماندار شهرستان سنندج نیز پیش از خطبه های نمازجمعه با بیان اینکه سالانه 100 هزار میلیارد ریال صرف هزینه مبارزه با مواد مخدر در کشور می شود افزود: باید با روش های نوین در راه پیشگیری از مصرف مواد مخدر گام برداشت.
محمدابراهیم زارعی کاهش سن اعتیاد در جامعه را خطرناک دانست و گفت: همکاری و احساس مسئولیت امامان جمعه، مردم، رسانه ها و تشکل های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از گسترش آن، بسیار ضروری است.
ششم تا 12 تیر به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.