اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام محمد سوری در جمع سفیران سلامت و دهیاران شهرستان پلدختراظهار داشت:پیشگیری از اعتیاد یعنی گرفتن دست جوانان و تلاش برای ایجاد اشتغال و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای آلوده نشدن آنان است که مهمترین علل گرایش جوانان به موادمخدر فقر ، بیکاری و سرخوردگی اجتماعی است .
وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر بحرانی است که تمام دنیا را مانند
محیطزیست و فقر تهدید می کند که مرز نمی شناسد و همه در معرض خطر آن قرار دارند و به عنوان ابزاری برای به بردگی درآوردن کشورهای تحت سلطه از آن استفاده می شود .
امام جمعه پلدختر گفت: این بلای خانمانسوز معضلی برای خانواده ها محسوب می شود و می تواند سرمایه کشورها را از بین برده یا آنها را بدون جنگ و درگیری به بیگانه وابسته کند .
وی افزود: مواد مخدر ابزاری خطرناک برای آلودگی کشورها است که عوامل
مختلفی در نفوذ و گسترش آن دست به دست هم می دهند که لازم است بسترها برای دوری جوانان از این بلای خانمانسوز فراهم شود .
محمد سوری با بیان این که در بعضی موارد در استخدامی ها گلچین افراد سیاسی صورت می گیرد گفت: اگر مسئولان دنبال اصلاح جامعه هستند باید در رابطه با ایجاد اشغال و استخدامی علی السویه عمل کنند که تبعیض مقدمه ای برای آلوده شدن برای مواد مخدر است .
امام جمعه پلدختر با بیان این که مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی
است گفت: همه باید با برنامه ریزی و فرهنگسازی درست با افزایش شیوع مواد مخدرمبارزه کنیم ، خانواده ها باید با فرزندان خود فاصله عاطفی زیادی نداشته باشند .
وی خاطر نشان کرد: مواد مخدر به عنوان جنگ نرم توسط استکبار جهانی برای نابودی کشورهای اسلامی وسست کردن عقاید جوانان به کار برده می شود که توجه به اشتغال این قشر یکی از راهکارهای مناسب است .
وی افزود: اداره آموزش و پرورش با همکاری خانواده ها روی شکوفایی استعداد دانش آموزان نظارت داشته باشند تا به سمت مواد گرایش پیدا نکنند ، غنی سازی اوقات فراغت جوانان به ویژه در تابستان از طریق ورزش زمینه را برای دوری جوانان شهرستان از مواد مخدر فراهم می کند .
امام جمعه پلدختر گفت: فساد اجتماعی ، عدم آگاهی ، فقدان احساس مسئولیت ، فقر عاطفی و اضطراب ، بی مهری خانواده ها از عوامل وابزارهای آلودگی به مواد مخدر است که نیاز به برنامه ریزی و بحث های روان شناختی دارد .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 700412
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.