به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه های نماز جمعه این هفته ایوان اظهار کرد: شایسته ترین نامزدها کسانی هستند که درد مردم را بفهمند و برای حل مشکلات آنها برنامه داشته و تلاش کنند.
وی انتخاب اصلح را مهمترین وظیفه مردم در انتخابات پیش رو دانست و افزود: حضور مردم در صحنه انتخابات امری ضروری است اگر مردم در صحنه نباشند، کشور در خطر است و اگر حضور مردم حداکثری باشد آمریکا و متحدانش نمی توانند در برابر عظمت این کشور غلطی بکنند.
خطیب جمعه ایوان با اشاره به صحبت های برخی نامزدهای ریاست جمهوری تاکید کرد: نامزدها نباید حرف هایی بزنند که امنیت کشور را زیر سوال ببرد البته رهبری گرانقدر در این خصوص تذکراتی دادند.
حجت الاسلام لروند با اشاره به فرمایشات معظم له در خصوص امنیت انتخابات پیش رو گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمورند کسانی که بخواهند امنیت انتخابات را بر هم بزنند به طور قطع سیلی خواهند خورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) و روز جهانی مستضعفان افزود: با عنایت خداوند متعال روزی خواهد آمد که طبقه مستضعفین بر مستکبران غلبه خواهند کرد همانگونه که امروزه نمونه هایی از آن را شاهد هستیم.
امام جمعه ایوان به لغو حق کاپیتولاسیون در سال 58 نیز اشاره کرد و یادآور شد: این قانون در زمان شاه شخصیت و جایگاه ملت ایران و ایرانی را زیر سوال برده بود که با پیروزی انقلاب اسلامی این قانون نادرست لغو شد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.