سرهنگ رضا همتی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محورها که بر طغیان رودخانه و ریزش کوه مسدود شده بودند با تلاش راهداران و همکاری پلیس راه استان ایلام بازگشایی شد.

وی از باز بودن تمام راه های استان خبر داد و افزود: ماموران پلیس راه با بیش از ۳۰ تیم گشتی در تمامی محورهای مواصلاتی حضور دارند و تردد رانندگان را رصد و در صورت تخلف، اعمال قانون خواهد کرد.

رییس پلیس راه ایلام یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا میزان تردد خودروها در محورهای ارتباطی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد کاهش یافت که این عدد نشان می‌دهد مردم برای کنترل بیماری کمتر سفر کردند و بیشتر در خانه ماندند.

همتی زاده تاکید کرد: با توجه به لغو محدودیت ترددها از سوی دولت و افزایش سفرها در سطج جاده های استان کلیه دستگاه های مرتبط با ترافیک باید هم افزایی لازم جهت پیشگیری از وقع تصادفات را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد، گفت: به گفته کارشناسان پلیس راه نادیده‏ گرفتن مقررات و خطاهای رانندگی، نگرش های ترافیکی نادرست، خستگی و خواب آلودگی، رانندگی در ساعات سیاه (آخر شبها، اوایل صبح، بعد از ناهار) از عوامل موثر تصادفات جاده ای است.

فرمانده پلیس راه ایلام با اشاره به ضرورت اصلاح و آشکار سازی نقاط حادثه خیز در استان افزود: سال گذشته و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چندین نقطه پرحادثه اصلاح و رفع شد که تلاش ها برای رفع نقاط دیگر نیز  در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی رعایت سرعت مطمئن و مجاز، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، خودداری از شتابزدگی و نیز بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان را باعث تضمین سلامت راننده، سرنشینان و جامعه ذکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.