سردار مهدی حاجیان روز چهارشنبه در مراسم رزمایش ترافیکی آغاز طرح زمستانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، اظهار داشت: آمار کشته‌ شدگان جاده‌ای استان طی سال‌های اخیر با کاهش فراوانی رو به رو بوده است اما هنوز آمار استان در این زمینه با استانداردهای آزادراه فاصله زیادی دارد.
فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: ۲۷۳ کشته در تصادفات جاده‌ای استان قزوین آمار بسیار بالایی است که باید با استفاده از اقدامات پیشگیرانه این آمار را به صفر رساند.
حاجیان گفت: باید از ظرفیت سیستم هشدار دهنده استفاده کنیم زیرا زمانی که مردم دچار بحران یا ترافیک می‌شوند می‌توان با استفاده از این سیستم‌های هوشمند شرایط بحرانی را به شرایط عادی تبدیل کرد.
وی افزود: روزانه در جاده‌های استان قزوین، چهار تا پنج نفر جان خود را از دست می‌دهند اما متأسفانه مسئولان حساسیت خود را نسبت به این آمار از دست‌ داده‌اند.
حاجیان تصریح کرد: باید با برگزاری جلسات اضطراری در اسرع وقت عوامل موثر در حوادث مشخص شود تا جلوی افزایش میزان فوتی‌ها در جاده‌های استان گرفته شود.

حوادث جاده ای قزوین ۲۷ درصد کاهش یافته است

رییس پلیس راه استان قزوین نیز در این مراسم گفت: حوادث جاده‌ای استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۷ درصدی رو به رو بوده است.
سرهنگ نصرالله بیگلری اظهار داشت: استان قزوین یکی از استان‌های مهم و پرترافیک کشور به شمار می‌رود زیرا مردم ۱۲ استان کشور از قزوین تردد می‌کنند.
بیگلری گفت: با وجود اینکه طی هفت ماه سال جاری تردد از جاده‌های استان به ۲۵ میلیون خودرو رسید اما با اقدامات موثر انجام‌ شده، تصادفات جاده‌ای استان نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: روزانه بیش از ۲ هزار اتوبوس و بیش از پنج هزار تریلی ترانزیت در جاده‌های استان تردد می‌کنند و با نزدیک شدن به ایام نوروز این رقم به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد می‌رسد.
رییس پلیس‌ راه استان قزوین با بیان اینکه تعداد خودروهای کشور در سال ۱۳۸۵ هفت میلیون و تعداد کشته شدگان ۲۸ هزار نفر ثبت شده است، عنوان کرد: با اقدامات خوبی که طی سال‌های اخیر انجام‌ شده این آمار در کشور به زیر ۱۶ هزار و در استان قزوین نیز از ۶۸۳ نفر به ۲۷۳ نفر کاهش‌ یافته است که نسبت به سال ۸۵ کاهش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: حتی کشته شدن یک نفر در تصادفات جاده‌ای عواقب جبران‌ ناپذیری را به همراه دارد و می‌تواند مشکلات عدیده اجتماعی را در سطح کشور ایجاد کند.
بیگلری عنوان کرد: روزانه ۶۵ نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند در حالیکه این آمار در استان قزوین روزانه به چهار نفر می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: اگر کارها به‌صورت سیستمی و هوشمند انجام شود قطعاً گشت‌های نامحسوس عملکرد بالاتری نسبت به گذشته خواهند داشت و به‌ این‌ ترتیب علاوه بر کاهش بار ترافیکی، آمار کشته‌ شدگان نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.