سروان بابک رضانژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۴ در مجموع ۱۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های تکاب جان خود را از دست دادند که این میزان در سال جاری به ۱۰ نفر رسیده‌است.

وی بیان کرد: تلفات جاده‌ای از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در آذربایجان‌غربی ۶۰۰ نفر و در تکاب ۱۰ نفر بوده‌است که ۶ نفر از آنان در این شهرستان راکب موتور سیکلت بوده‌اند.

سروان رضانژاد افزود: تلفات جاده‌ای در تکاب نسبت به میانگین استانی آن که ۱۵ نفر است، در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد.

فرمانده پلیس راه شاهین‌دژ - تکاب با بیان اینکه اقدامات پیش‌گیرانه و آموزشی در کاهش تلفات حوادث جاده‌ای در تکاب موثر بوده، ادامه داد: اجرای مصوبات شورای هماهنگی ترافیک، نصب ۴۰ دستگاه چراغ چشمک‌زن در محورهای مواصلاتی تکاب، برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی متعدد در نمازجمعه و مدارس، اهدا ۴۰۰ فقره کلاه ایمنی به صورت رایگان به راکبان موتورسیکلت و فرهنگ‌سازی قوانین ترافیکی و راهنمایی و رانندگی در روستا از عوامل موثر بر کاهش سوانح جاده‌ای در این شهرستان به شمار می‌رود.

سروان رضانژاد اظهار داشت: مناسب‌سازی و آسفالت جاده‌های اصلی و فرعی به میزان ۴۰ کیلومتر، خط‌کشی روکش آسفالت و نصب علائم رانندگی در جاده‌ها و نصب برچسب شب‌رنگ به ۳۰۰ دستگاه تراکتور نیز اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تلفات سوانح رانندگی برون شهری و جاده‌ای در تکاب است.

وی همچنین با اشاره به کنترل‌های ترافیکی در جاده‌های تکاب گفت: سال گذشته برای ۵۹ دستگاه تریلی و خودرو سنگین حامل اضافه‌بار و امسال نیز برای ۱۰۵ دستگاه خودرو سنگین متخلف اعمال قانون و جریمه صادر شده‌است.

سروان رضانژاد بیان کرد: کنترل و برخورد با خودروهای سنگین دارای اضافه‌بار و تناژ بالا نقش مهم و موثری در کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های تکاب داشته‌است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که جاده‌های کوهستانی و سخت‌گذر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.