علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس قانون متولی اصلی مجموعه‌های بین‌راهی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است اما فرد در صورت ایجاد تأسیسات گردشگری مانند سفره‌خانه سنتی و فضاهای اقامتی باید در کنار اخذ مجوز حمل‌ونقل از اداره کل راهداری، مجوز میراث فرهنگی را هم داشته باشد و برای تعیین نرخ از میراث فرهنگی اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بر اساس توافقی که از سال‌ها پیش با اداره کل راهداری استان برای ایجاد مرکز اقامتی و پذیرایی در جاده‌ها وجود داشته، این مهم همچنان تداوم دارد.

وی ادامه داد: محورهای مواصلاتی ازجمله آزادراه‌های استان از بار ترافیک و تردد زیادی برخوردار هستند و موافق هستیم که با همکاری راهداری بر اساس حدفاصل قانونی مجوزهایی برای مراکز اقامتی صادر کنیم اما هنوز هم وضعیت استان در این حوزه مطلوب نیست و می‌توان مجوزهای بیشتری صادر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به اینکه در محور ساوه- همدان فضای اقامتی کمتر است، مجوزهای لازم ساخت در این حوزه صادرشده است. همچنین اکیپ‌های نظارتی اداره کل بر نحوه قیمت‌گذاری مراکز اقامتی در بین محورهای استان همواره نظارت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.