قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان ایلام که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: باید به صورت عادلانه به تعرض افراد به حریم رودخانه‌ها توجه شود زیرا اهمال کاری در این خصوص می‌تواند موجب حوادث ناگوار در زمان وقوع سیل شده و حقوق برخی از افراد ضایع شود.

وی خواستار تشکیل یک کارگره تخصصی عادلانه برای تصمیم‌گیری در حوزه منابع آب حریم رودخانه‌ها در استان شد و افزود: در این کارگروه باید به گونه‌ای تصمیم‌سازی شود که ضمن حفظ حریم رودخانه‌ها، مجوزهای قانونی لازم متناسب با زمان، مکان و امنیت منطقه به کشاورزان داده شود.

وی ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب آب منطقه‌ای استان ایلام، گفت: مجموعه امور آب استان در سیل فروردین سال قبل با عملکرد عالی خود و با ریسک‌پذیری و البته تدبیر درست آب پشت سدها را تخلیه و از وقوع فاجعه جلوگیری کرد.

رکود دست نیافتنی استان ایلام در حوزه جنگل‌کاری

استاندار ایلام همچنین از عملکرد خوب منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان در بحث آبخوان‌داری قدردانی کرد و گفت: در این میان عملکرد منابع طبیعی بی‌نظیر بود و توانست عملکرد بسیار مناسبی از خود ارائه کند.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: اکنون استان ایلام با ۶۰ هزار هکتار بیابان‌زدایی و جنگل‌کاری صاحب یک رکورد دست نیافتنی در کشور شده است.

وی افزود: در سال ۹۸ از ۱۷ هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور ۱۰ هزار هکتار متعلق به استان ایلام بوده است و این یک کار جهادی در عرصه حفظ منابع طبیعی استان و کشور است.

استاندار ایلام کارهای انجام شده در امور آب، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان چون آبخیزداری، بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری و مهار آب‌های سطحی را در افزایش منابع آب زیرزمینی موثر عنوان کرد و گفت: با این حال بارش‌های کم‌نظیر دو سه سال اخیر نیز مزید بر علت شد تا سال‌های خوبی در حوزه آب و خاک و کشاورزی برای استان رقم بخورد.

در این نشست در خصوص وضعیت منابع آب شهر ایلام نیز بحث و گفت و گو شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.