قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: حفاظت از منابع آب برای نسل های آینده ضروری است ، رعایت حریم رودخانه ها نیز برای پیشگیری از حوادث ناگوار همچون سیل و حوادث غیرمترقبه باید مدنظر مسئولان باشد و از همان ابتدای امر اجازه ندهند کسی به حریم رودخانه تجاوز کند.

وی همچنین خواستار برخورد جدی با کسانی شد که در حفاظت از منابع آب خلل ایجاد می کنند و افزود: باید قبل از انجام تخلفات با نظارت کامل نسبت به جلوگیری از خسارات وارده اقدام کنیم و دستگاههای قضایی و نظارتی در این زمینه باید فعال شوند.

استاندار ایلام یادآور شد: حفاظت از منابع آب استان به دلیل ضرورت توجه به نسل های آینده ضروری است و نباید اجازه داد این منابع هدر برود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری متعددی در استان اجرا شده است، باید چاه های غیرمجاز در سطح استان برچیده شود و در این راه نظارت دقیق و مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید برای حفاظت از منابع آبی در استان صورت گرفته که از جمله این اقدامات؛ آبخیزداری در بیش از ۴۰۰ هزار مترمکعب در استان تنها در سال جاری و جنگل کاری در بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان بوده است.

استاندار ایلام بر ضرورت تداوم طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق مختلف بالادستی استان تاکید کرد و گفت: اجرای این قبیل طرح ها علاوه بر حفظ منابع آب موجب پیشگیری از وقوع سیلاب های مخرب در ایام پرباران سال می شود.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آبی استان افزود: تمام تلاش ما باید حفاظت از منابع آب برای نسل آینده باشد و از بهره برداران نظارت لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: پروانه حفر چاهها باید براساس زمان بندی مشخصی صورت گیرد و از حفر چاه های غیر مجاز برای حفظ سفره های زیرزمینی جلوگیری به عمل آید.

استاندار ایلام در ادامه با انتقاد از تاخیر برخی مدیران برای حضور در این نشست گفت: بی نظمی در خدمت قابل قبول نیست، مدیران باید خدمتگزار مردم باشند و به موقع در محل کار خود و در جلسات حاضر یابند.

رییس کل دادگستری استان ایلام نیز در این جلسه گفت: دادستان ها را موظف کرده ایم با حفر چاه های غیر مجاز برخورد و پروانه های حفر و استفاده از چاهها که مدت زمان مشخصی دارد باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد و از بهره برداری های غیر قانونی جلوگیری به عمل آید.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد، کشت های جایگزین با مصرف آب پایین جایگزین کشت های با مصرف بالای آب در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.