کامران کیانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بند هدایت و ذخیره آب از انواع ملاتی، خشکه‌چین، گابیون و خاکی به میزان سه هزار و ۲۰۰ متر مکعب در منطقه کنجوران تویسرکان بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: اجرای این قبیل بندها علاوه بر هدایت و ذخیره آب، زمینه ای برای جلوگیری از خسارت های احتمالی سیل، جلوگیری از فرسایش آب، گرفتن رسوب و تقویت سفره های زیر زمینی و جلوگیری از هدر رفتن آب می شود.

رییس اداره منابع طبیعی تویسرکان ادامه داد: برای اجرای طرح کنترل سیل و رسوب در منطقه کنجوران این شهرستان حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

کیانی افزود: عملیات بیولوژیک ۲۰۰ هکتار کُپه کاری با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان نیز در تویسرکان بهره برداری شد که در این راستا کشت گونه های مرتعی و بومی منطقه موجب تقویت مرتع و بالا بردن سطح پوشش شد.

وی اظهار داشت: جنگل کاری با بذر در منطقه سرکان در سطح ۱۰۶ هکتار و هزینه کرد ۵۴ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به پایان رسید و در این طرح از بذر ارژن، بادامک و دیگر گونه های بومی

منطقه استفاده شده است

کیانی افزود: میزان ذخیره گاه های جنگلی این شهرستان ۱۳ هزار هکتار و جنگل های دست کاشت ۲۸۰ هکتار است و در مجموع عرصه های جنگلی تویسرکان به ۴۳ هزار و ۹۰۰ هکتار می رسد.

۸۸ هزار هکتار معادل حدود ۶۰ درصد مساحت شهرستان تویسرکان زیر پوشش منابع طبیعی است که این عرصه ها را گونه هایی نظیر گون، فرفیون، آویشن، بومادران و کنگر پوشانده است همچنین گیاهان یکساله به وفور در این مناطق دیده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.